Staten skrev:Fullständigt hjärndött att fråga om var Jimmie spelar nästa säsong precis efter första period är slut. Jag vet inte om jag gillade hans svar dock, verkar inte så självklart som jag skulle vilja.
Nej, och för vem skulle det vara självklart att spela för DIF. Så länge vi var ett elitserielag lockade vi inte till oss några spelare, inte senaste 10 åren i varje fall. Nu i Allsvenskan blir det bara värre. DIF måste rannsaka sig själva. Vi är inte störst, bäst och vackrast längre. Och övriga hockeysverige ser gärna att vi förnedras ordentligt för vår attityd vi så falskt burit trots uteblivna framgångar.
Kanske även "råttet är mågat" för den gode Ölve?
"Hockeysverige" är dumt i huvudet. Oavsett supporterskarans "arrogans" eller ledningens dåliga beslut så är det dåligt för "HockeySverige" att DIF spelar i Allsvenskan. Vi ÄR en av de stora klubbarna som drar publik både hemma och borta. Kan ju vara bra för HA att vi spelar där men för ES suger det. Ängelholm. Timrå, m fl. Fyfan.
Tja till viss del håller jag med. Men så saknade lär vi inte vara. Många är nog rätt nöjda med att se oss kräla i skiten. Pinsamma läktarbråk lär nu upphöra helt i elitserien och med inga Stockholmsderbyn.
Det är ren och skär okunnighet som talar när folk "gilalr/älskar att vi krälar i skiten" - de förstår inte att det drar ner värdet på hela skiten. Vi drar nog ett tusental extra huvuden per match - för det är kul att se DIF spela. Vi berör. Vemfan går ut i regnblandat snöoväder för att se Skellefteå möta Rögle. Jävlar.
Förra gången Rögle gått upp till ES (säsongen 2008/2009) hade de fler besökare i snitt på sina bortamatcher än vad DIF hade (6421 vs 6368). De hade givetvis sämre publiksnitt hemma eftersom deras arena bara tar emot 5000pers, MEN det var ingen jättestor skillnad där heller (4820 vs 6161).
Och med det vill du hävda att Rögle bidrar med mer folk och intresse än DIF? Ledsen att göra dig besviken, men det är helt enkelt inte sant. Om du inte förstår det bör du nog uppsöka verkligheten snarast.
angelholmer skrev:
Förra gången Rögle gått upp till ES (säsongen 2008/2009) hade de fler besökare i snitt på sina bortamatcher än vad DIF hade (6421 vs 6368). De hade givetvis sämre publiksnitt hemma eftersom deras arena bara tar emot 5000pers, MEN det var ingen jättestor skillnad där heller (4820 vs 6161).
Varför nämner du inte säsongen därefter när "nyhetens intresse" har lagt sig och snittet borta sjunkit till 5809 medan DIF stabilt låg kvar på drygt 6300.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Nej jag tror inte att intresset för Rögle är större än för DIF, MEN jag tro inte att det är så litet som ni tror heller. Regionen är stor. Det bor 1.2 miljoner människor i skåne och har bara två stora hockeylag.
angelholmer skrev:Nej jag tror inte att intresset för Rögle är större än för DIF, MEN jag tro inte att det är så litet som ni tror heller. Regionen är stor. Det bor 1.2 miljoner människor i skåne och har bara två stora hockeylag.
Så du kom in hit för att berätta att vår uppskattning av hur betydelsefull er förening var "a tad off" ?
Tack för det.
16 sm-guld, flest tv-abbonnenter, näst största publiklaget i ES och tifon som får NHL-fans att bli svarta av avund.
Kom tillbaka när ni går om oss på EN utav dessa punkter.
angelholmer skrev:Nej jag tror inte att intresset för Rögle är större än för DIF, MEN jag tro inte att det är så litet som ni tror heller. Regionen är stor. Det bor 1.2 miljoner människor i skåne och har bara två stora hockeylag.
Så du kom in hit för att berätta att vår uppskattning av hur betydelsefull er förening var "a tad off" ?
Tack för det.
16 sm-guld, flest tv-abbonnenter, näst största publiklaget i ES och tifon som får NHL-fans att bli svarta av avund.
Grattis Rögle till avancemanget. Det måste varit en väldigt speciellt säsong för er med tanke på alla motgångar både på och utanför isen. Jag hoppas vi möts i Kvalserien nästa år så vi får vara lite underdogs och skicka ner er i Allsvenskan igen.
Tack för det.
Sådana som sig bör det finnas mer av
Komma och snacka skit kan alla men det är bara få som kan bevisa det genom meriter, fakta etc.
Det är jävligt lätt att dra slutsatser om man tittar på statistik för en enskild händelse/företeelse. Djurgården är inte störst och bäst i alla kategorier men nog fan i flest!
Skitroligt.. nåja med Rögle i ES, ni är dock bara en parentes i finrummets historia tills vi hämtat andan och när vi behagar ställa upp på ett seriöst sätt kommer vi att köra över RBK och dess bonniga gelikar helt utan pardon.
Djurgårn - vi ger aldrig upp!