Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
En fråga från en som inte är så insatt i löner och dylikt, exakt HUR mycket lägre lön skulle en spelare som D.T få vid allsvenskt spel? Är det nån som har koll?
Stockholm våra drömmars stad
-
Ta in Paolo Roberto som ny fystränare eller som Honkens PT. Då jävlar.jensa öhling skrev:Honken känner för DIF, men är alldeles för bekväm. Konstant otränad.
Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
- Jim Morrison
Bryr mig inte. Vi är i allsvenskan så det spelar ingen roll.Muppen skrev:Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inget att bry sig om med tanke på omständigheterna.Muppen skrev:Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
- BaronVonDif
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Det är väl föga förvånande att en hora tar jobb i ett horhus?Muppen skrev:Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Vet inte om någon nämnt det men Kempe till Rögle tycker inte jag är ett långskott. Det tror jag skulle kunna vara ett mer troligt scenario än Luleå för vad jag vet så lämnade han utan att det var några hårda ord.
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
+1 vill aldrig se Fernholm i DIF igen! En riktig råtta som i mina ögon inte är värd ett piss!BaronVonDif skrev:Det är väl föga förvånande att en hora tar jobb i ett horhus?Muppen skrev:Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Ursäkta men jag kan inte hitta någon källa på detta. Någon som har något konkret?Jim Morrison skrev:Bryr mig inte. Vi är i allsvenskan så det spelar ingen roll.Muppen skrev:Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
Edit. Inte att Jim inte bryr sig det fattar jag men Fernholm till MoDo

- Jim Morrison
Finns nog ingen säker källa. Muppen är ett modo-fan och har väl hört något rykte.crike skrev:Ursäkta men jag kan inte hitta någon källa på detta. Någon som har något konkret?Jim Morrison skrev:Bryr mig inte. Vi är i allsvenskan så det spelar ingen roll.Muppen skrev:Vad tycker ni om att Fernholm går till Modo?
Edit. Inte att Jim inte bryr sig det fattar jag men Fernholm till MoDo
Varför han som modo-fan är registrerad här är en helt annan fråga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Remy Lebeau
Struntar fullständigt i var Daniel Fernholm spelar. Karln är inte mer Djurgårdare än Carlsson, Almtorp eller Printz för den delen.
Sen att han verkar gilla och säga att han "älskar" DIF är en helt annan sak. Djurgårdare är han då inte.
Sen att han verkar gilla och säga att han "älskar" DIF är en helt annan sak. Djurgårdare är han då inte.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SkönaDjurgårn
Ledarskapet, eller brist på sådant, är det som gått allra mest snett i år tycker jag. Vi har en styrelse som vägrar kommunicera, vi hade en huvudtränare (Hardy) som såg ointresserad ut och inte ledde laget med energi och vi har en lagkapten som inte heller är någon ledare.
Jag vill se starka ledare i klubben framöver. Challe kan vara en sådan. Jag vill nu se en ny stark styrelse och en lagkapten som kan ena gruppen och kliva över lik för att vinna matcher. Hör mig.
Jag vill se starka ledare i klubben framöver. Challe kan vara en sådan. Jag vill nu se en ny stark styrelse och en lagkapten som kan ena gruppen och kliva över lik för att vinna matcher. Hör mig.
Om man utgår från vad Vikegård sa för några år sedan då sa han att medelönen var ca 150 000kr/spelareSvinarg skrev:En fråga från en som inte är så insatt i löner och dylikt, exakt HUR mycket lägre lön skulle en spelare som D.T få vid allsvenskt spel? Är det nån som har koll?
Men vi antar att att det är 120 000kr/spelar x 28 spelare så blir DIF:s spelarbudgeten ca 33 miljoner/år. DIF kommer säkert bli tvungen att halvera budgeten och i så fall torde budgeten bli ca 16½ miljon, fördela sedan detta mellan 28 spelare så blir medeltalet ca 49 000 kr/mån per spelare.
Om vi antar att DT tjänar minst ca 200 000kr/mån så får man en uppfattning om hur mycket han kanske behöver gå ner. Ju mer DT får ju mindre blir medltalet
Det blr trångt kring smörgårdsbordet
Sorry alla fans, men snacket om Djurgårdshjärta, stolthet för skölden, järnkaminanda o.s.v. hos spelare är bara snack. Tyvärr!
Spelarna är unga killar som naturligtvis ser till vad som är bäst för dem själva under den korta hockeykarriär de har.
Då handlar det inte om hjärta, stolthet och järnkamin anda som styr dem i sina val - det är förväntningar och värdegrund som fansen kan hålla sig med.
Istället är det är feta lönecheckar, direktiv från klubbledning att uttala sig i linje med gamla värderingar som varumärket vill förknippas med (spelarna är ju trots allt produkterna), bilar, vilken klubb som erbjuder bäst boende, studier för framtid, jobbmöjligheter åt sina respektive flickvänner/fruar, status på orten och i bekantskapskretsen och en massa andra subjektiva värderingar och hänsyn som styr dem.
Några har ju också egna agenter som sätter agendan för vilka val de kan/bör göra.
Så ha inga illusioner om att vi fans har en gemensam värdegrund med spelarna alla gånger. Tyvärr!
Spelarna är unga killar som naturligtvis ser till vad som är bäst för dem själva under den korta hockeykarriär de har.
Då handlar det inte om hjärta, stolthet och järnkamin anda som styr dem i sina val - det är förväntningar och värdegrund som fansen kan hålla sig med.
Istället är det är feta lönecheckar, direktiv från klubbledning att uttala sig i linje med gamla värderingar som varumärket vill förknippas med (spelarna är ju trots allt produkterna), bilar, vilken klubb som erbjuder bäst boende, studier för framtid, jobbmöjligheter åt sina respektive flickvänner/fruar, status på orten och i bekantskapskretsen och en massa andra subjektiva värderingar och hänsyn som styr dem.
Några har ju också egna agenter som sätter agendan för vilka val de kan/bör göra.
Så ha inga illusioner om att vi fans har en gemensam värdegrund med spelarna alla gånger. Tyvärr!
#56 i Örebro, Johan Wiklander är väl ändå en person som skulle kunna platsa, iaf nu när vi är ett Allsvenskt lag.
Vad jag har hört så brinner hans hjärta för Djurgården, och han är ju en ofantlig målproducent!
Vad jag har hört så brinner hans hjärta för Djurgården, och han är ju en ofantlig målproducent!
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården