Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Högdalen
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Högdalen »

Andy skrev:NU när det är Allsvenskan som gäller får vi se vilka som har ett riktigt Djurgårdshjärta och vill stanna kvar för att styra upp elänet de ställt till med.

Har inte koll på statistiken, men nog måste Wsesslau ha bland den sämsta räddningsprocenten i Kvalserien? Snacka om att vara sämst när det gäller...

Kom igen och vakna nu. Du kan knappast skylla förlusterna på wesslau. Har du sett matcherna eller? Vi är sämst och Wesslau räddar oss kvar i matcherna(som vi sen ändå torskar)..
Procenten säger inte allt, han måste ha lite hjälp också.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Högdalen skrev:
Andy skrev:NU när det är Allsvenskan som gäller får vi se vilka som har ett riktigt Djurgårdshjärta och vill stanna kvar för att styra upp elänet de ställt till med.

Har inte koll på statistiken, men nog måste Wsesslau ha bland den sämsta räddningsprocenten i Kvalserien? Snacka om att vara sämst när det gäller...

Kom igen och vakna nu. Du kan knappast skylla förlusterna på wesslau. Har du sett matcherna eller? Vi är sämst och Wesslau räddar oss kvar i matcherna(som vi sen ändå torskar)..
Procenten säger inte allt, han måste ha lite hjälp också.
Vakna själv. Wesslau har varit fruktansvärt usel, han vek ner sig när han behövdes som mest.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Trött på att man inte får kritisera Wesslau. Han vek ner sig när det gällde som mest. MEN, han är inte ensam. 95% av spelarna kan fara åt helvete rent ut sagt.
Almtorp och Carlsson, finns det några större losers? Måste vara en bedrift i sig att åka ur med sitt lag två år på raken.

Nej, bort med D.Tjärnqvist, A. Holmqvist, Klubertanz bland backarna.
Orkar inte kommentera forwardssidan som misslyckas med att göra mål på Leksand, när existensen står på spel.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Min absolut största mardröm är att Järlan är kvar och förlänger med flera spelare i årets trupp.

"Vi var alldeles för bra för att åka ur Elitserien och jag är övertygad att många av våra duktiga spelare har det som krävs för att Djurgården ska tas sig tillbaka så fort som möjligt. Därför så känns det fantastiskt att våra spelare får en ny chans att vända skeppet, säger en hånleende Jan Järlefeldt"
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Vill du att DIF ska åka ur Allsvenskan också?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Caveman skrev:

Vill du att DIF ska åka ur Allsvenskan också?
Självklart inte!

Vad menar du? Fattar inte hur du kan tolka mig så. Utveckla tack
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Hur fan ska vi göra på backsidan nästa säsong? De enda jag vill ha kvar är Holm, Gustafsson och Printz. Känns ju halvkul att behöva fylla på med fyra backar.

Sen finns det ju många frågetecken kring de såkallade profilspelarna vi har. Vill vi verkligen ha kvar Mackan? Jag är inte säker...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

prio 1 borde väl att ta in tellan iaf
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Edin skrev: Sen finns det ju många frågetecken kring de såkallade profilspelarna vi har. Vill vi verkligen ha kvar Mackan? Jag är inte säker...
Har den karln någon ryggrad sänker han lönen och spelar med DIF i allsvenskan. Ölvestad och Otto är annars dom enda som garanterat vill stanna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Fimpen ska bort. Sänk han till Bajen fans eller nåt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Remy Lebeau skrev:
Edin skrev: Sen finns det ju många frågetecken kring de såkallade profilspelarna vi har. Vill vi verkligen ha kvar Mackan? Jag är inte säker...
Har den karln någon ryggrad sänker han lönen och spelar med DIF i allsvenskan. Ölvestad och Otto är annars dom enda som garanterat vill stanna.
Jimmie är den enda jag ser som självklar, Otto tror jag dock tackar för sig och lägger grickerna på hyllan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag säger så här: "Musse" Håkanson och Henrik Eriksson. Snart tillbaka i allsvenska Djurgården hockey.
Så skriver MrMadhawk på twitter.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror Mikael "Musse" Håkanson kommer och lirar en säsong. Tror man försöker plocka hem Henrik Eriksson från Mora, om man har möjlighet. Och kan tänka mig att det ändå anses rätt attraktivt att vara med på resan.
Jag kan se sådana killar som Jimmie Ölvestad, Christian Eklund och Kristofer Ottosson följa med laget ner i allsvenskan utan problem. Men naturligtvis kan man räkna bort sådana som Mika Zibanejad, som ändå har en stor framtid.
MrMadhawk
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Sjöwall skrev:Jag säger så här: "Musse" Håkanson och Henrik Eriksson. Snart tillbaka i allsvenska Djurgården hockey.
Musse, VARFÖR? Herregud.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sudden skrev:
Sjöwall skrev:Jag säger så här: "Musse" Håkanson och Henrik Eriksson. Snart tillbaka i allsvenska Djurgården hockey.
Musse, VARFÖR? Herregud.
I Allsvenskan är det helt andra regler. Hade det hänt i elitserien hade jag hållit med dig. Men nu är vi i Allsvenskan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst