KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.

Inlägg av sthlm19 »

Jag har tilltro till DIF idag, det brukar sluta i förlust tyvärr. Har svårt att tro att det ser ut som förra leksandsmatchen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Idag kommer det stå klart att Djurgården spelar i HA nästa säsong. Redan imorgon dagen till ära den 1:a april, kommer man på http://www.difhockey.se/nyheter med sedvanlig taktkänsla dra till med ett litet aprilskämt där man påstår att spel i högsta ligan trots allt just säkrades eftersom Timrå går omkull och vi tar den platsen. Heja Djurgården.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Dagens match slutar 4-2 till DIF.
Leksand gör anfall på anfall på dom första 10 minuterna, men en storspelande Wesslau håller DIF kvar i matchen. 12:29 in i första perioden får Leksand PP. Efter slarv från backarna i Leksand kan en fri Jimmie Ölvestad prickskjuta in 1-0 till DIF. Helt ologiskt med tanke på att Leksand fört spelet hittils.
BP:et klaras av och efter en onödig slashing av Alen Bibic blir det DIFs tur i PP 16:39 in i perioden. 2-0 kommer som på beställning efter att pucken gått som på ett snöre efter att Otto vunnit tekningen till Nilson, som passar D.Tjärnqvist som passar en fri Zibanejad. Mika gör inget misstag och 2-0 är ett faktum.

Andra perioden blir mållös efter avvaktande spel från DIF men Leksand får svårt att komma till avslut. Skotten blir 12-6 i Leksands favör.

Tredje perioden hinner inte bli mer än 1:06 gammal innan DIF gör 3-0 efter ett 3 mot 1 anfall. En grinande Alen Bibic slår av sin klubba i frustration. Samtidigt pressar Leksand på, och efter 7:08 så får dom chansen i PP efter en slashing av M.Tjärnqvist. Väl i PP behöver Leksand bara 33 sekunder innan Timander kan dunka in 1-3 reduceringen i Wesslau's högra kryss. Oron börjar tillta i DIF, och efter en konstant press tar Berglund timeout för att samla trupperna. Klockan står på 15:06.
Anstormingen fortsätter, och Leksand plockar målvakten efter 16:49 i hoppp om reducering. Patrick Cehlin tappar markeringen på Tobias Forsberg och han kan passa en fristående Jon Knuts som pangar in 2-3. Klockan står på 18:26 och publiken manar på sitt lag.
Ett stolpskott från Mattias Timander är dock det närmsta man kommer, och Kristofer Ottosson snappar upp returen och skickar in 2-4 i tom bur.

Så blir det. Nu vet ni.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror inte ens vi är nära i dag, faktiskt. Vi kommer slänga bort alldeles för många chanser och misstagen kommer straffa oss lika hårt som vanligt.

Tippar på 6-0, alla mål tabbar av en fladdrande Wesslau.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Idag tar det slut, ikväll kommer det att vara back to reality. Den här lilla drömmen om att få storma isen i Lindab som jag har går i kras efter att Leksand sätter 4-2 med mindre än 5 minuter kvar att spela.

Jag avundas er som kan koppla bort hockeyn och tänka på annat, fotboll, flickvännen eller kvällens utgång. Jag sitter och försöker skriva högskoleprovet men har bara en sak på hjärnan...

Snälla DIF, vinn!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Kyle är fortfarande bänkad hoppas jag. Snälla DIF, vinn det här. Mika, score'a ett hattrick. Claesson score'a du med så får du score'a nu i helgen utan att behöva supa.

Vad har vi gjort för att behöva uppleva det här?

Handbromsen har släppt, vi har jobbat oss upp på toppen av berget med handbromsen i nu. Nu börjar det gå utför igen. Handbromsen har som sagt släppt, kopplingen är nedtryckt. Nu behöver vi bara rulla ner för backen igen. Såg ut som om att vi hade medvind i torsdags. Stolpe ut för vår favör, äntligen.

Motståndarlaget måste ha ett tryck mot oss för att vi ska vinna, vi kan inte dominera puckinnehavet och vara i deras zon hela tiden, då förlorar vi.

4-1 till vår favör.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Remy Lebeau skrev:Dagens match slutar 4-2 till DIF.

TEXT

Så blir det. Nu vet ni.
Tusen tack.

Jag lägger till dig till skaran som indirekt lovat mig en vinst. Jag har lite problem med detta att förlora så det känns alltid skönt att ha nån att skylla på om det går snett. Plus den inställningen verkar på sista tiden vara lite av DIF Hockeys mantra så det passar perfekt.

EDIT: Och där klev SkönaDjurgårn in på samma lista. Tack å det varmaste.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2012-03-31 13:53:00, redigerad totalt 2 gång.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Axel_K skrev:Kyle är fortfarande bänkad hoppas jag. Snälla DIF, vinn det här. Mika, score'a ett hattrick. Claesson score'a du med så får du score'a nu i helgen utan att behöva supa.

Vad har vi gjort för att behöva uppleva det här?

Handbromsen har släppt, vi har jobbat oss upp på toppen av berget med handbromsen i nu. Nu börjar det gå utför igen. Handbromsen har som sagt släppt, kopplingen är nedtryckt. Nu behöver vi bara rulla ner för backen igen. Såg ut som om att vi hade medvind i torsdags. Stolpe ut för vår favör, äntligen.

Motståndarlaget måste ha ett tryck mot oss för att vi ska vinna, vi kan inte dominera puckinnehavet och vara i deras zon hela tiden, då förlorar vi.

4-1 till vår favör.
Ja han är petad. http://stats.swehockey.se/gameonline/109877/LineUp
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Kan sluta hur som helst. Omöjligt att tippa resultat, men säger som innan... bara vi vinner.
1891
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vi pi**ade på dem på Hovet och ikväll gör vi det igen! 4-2 till DIF och fortsatt hopp. Mika, Åberg, Kempe och Mackan räddar dagen!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

gäller ju att Rögle förlorar eller max tar 3 poäng till på 3 matcher dock :$
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill sluta stå här och vingla på gravens kant.
Ramla i eller ta ett steg bakåt. Inget mittemellan.

Vi offrar allt, slaktar tusenfalt
våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken
Säg den glädje som varar
Mr.Bubbles

Inlägg av Mr.Bubbles »

DIF_Soldier skrev:Vill sluta stå här och vingla på gravens kant.
Ramla i eller ta ett steg bakåt. Inget mittemellan.

Vi offrar allt, slaktar tusenfalt
våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken
+1
Användarvisningsbild
minalman

KS: Leksands IF - Djurgårdens IF, 31/3 - 2012.

Inlägg av minalman »

Mysig hall. Hoppas man slipper se den mer.
Edit: Då menar jag förstås inte att Leksand går upp.
Senast redigerad av minalman den 2012-03-31 14:29:34, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag förstår inte hur DIF skulle kunna vara nervösa i dag. Det är det enda som talar för seger.
Skriv svar