seppuko skrev:Skönt att vinna fast man egentligen inte spelar så bra. Wesslau ryckte ju upp sig ett par snäpp idag också. Sen är det kul att jämföra Calle 1000 NHL matcher Johansson med random DIF-Hockey forumanhängare om Mackan Nilson. Han hyllar ni dissar. Svårt det där. Hur som haver, vi vann!
PS: Att Mika gör en målgest som delvis är en be-till-gud gest och delvis blivit ett internetfenomen behöver man väl nödvändigtvis inte klaga på? Snälla kom igen nu.
Han är (Calle då) så jävla "färskvara" och bedömer Mackan efter senaste puckinnehav... Jag, och många andra med mig ser Mackans insats över hela säsongen som värdemätaren. Sen är, hoppas jag i alla fall, tillräckligt många av oss intelligenta nog att se att Mackan spelar bra emellanåt. Som t ex nu under Kvalserien. Men det är så dags nu..
Fyfan, det här inlägget jag skriver nu gör mig ju bara mer bitter och upprörd. Varför har inte Mackan Nilson spelat så här under säsongen?! Har det varit på grund av brist på egen motivation? Har det varit på grund av schismer inom laget? Varför härför han nu och inte då... så jävla bittert. Och så jävla vackert. #Oxymoron #bitterljuvt
Cendun skrev:Om vi förlorar nu på lördag mot Leksand och Rögle vinner så blir det allsvenskan.. Det kommer vara nervöst på lördag
Nja inte helt säkert..
Rögle får max ta 5 p på de 3 sista matcherna. Gör dem det så är det målskillnad som avgör.
Lite synd att de fick 1 pinne igår kan vara den som avgör allt i slutändan. 0p igår för Rögle hade inneburit att de måste vinna minst 2 av de 3 sista matcherna med full pott för att säkra ES spel.
Eller är ja helt ute å reser?
RBK har 4 poängs försprång, vinner de sin match och vi förlorar vår är försprånget 7 poäng - vilket naturligtvis inte går att hämta upp på två matcher ens i teorin.
Det känns som vi max har råd att tappa 1 pinne (antagligen inte ens det) för att ha chansen på ES-platsen. Under förutsättning att Rögle tappar 2 pinnar mot oss på de här två matcherna innan vi möts...
Senast redigerad av -daniel- den 2012-03-30 08:02:10, redigerad totalt 1 gånger.
Cendun skrev:Om vi förlorar nu på lördag mot Leksand och Rögle vinner så blir det allsvenskan.. Det kommer vara nervöst på lördag
Nja inte helt säkert..
Rögle får max ta 5 p på de 3 sista matcherna. Gör dem det så är det målskillnad som avgör.
Lite synd att de fick 1 pinne igår kan vara den som avgör allt i slutändan. 0p igår för Rögle hade inneburit att de måste vinna minst 2 av de 3 sista matcherna med full pott för att säkra ES spel.
Eller är ja helt ute å reser?
RBK har 4 poängs försprång, vinner de sin match och vi förlorar vår är försprånget 7 poäng - vilket naturligtvis inte går att hämta upp på två matcher ens i teorin.
Det känns som vi max har råd att tappa 1 pinne (antagligen inte ens det) för att ha chansen på ES-platsen. Under förutsättning att Rögle tappar 1 pinne mot oss på de här två matcherna innan vi möts...
Visst fan, såg det nu läste lite snabbt då jag såg tabellen..
När spelet är som det är och säsongen gick som den gick. Så har hockeygudarna gett sig på oss fans och tänkt håna oss och ge oss hoppet tillbaka för stunden.
Tror som vissa andra att denna skit kvalserie avgörs sista omgången där vi återigen faller på målsnöret pga målskillnad.
Förlorar vi mot Leksand i morgon så har vi två lag före oss och andraplatsen, kanske tre om Karlskoga också vinner. Det finns inget annat än tre poäng mot Leksand. Annars så kan femteplatsen bli vår.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
seppuko skrev:Skönt att vinna fast man egentligen inte spelar så bra. Wesslau ryckte ju upp sig ett par snäpp idag också. Sen är det kul att jämföra Calle 1000 NHL matcher Johansson med random DIF-Hockey forumanhängare om Mackan Nilson. Han hyllar ni dissar. Svårt det där. Hur som haver, vi vann!
PS: Att Mika gör en målgest som delvis är en be-till-gud gest och delvis blivit ett internetfenomen behöver man väl nödvändigtvis inte klaga på? Snälla kom igen nu.
Så vitt jag har sett så har forumet hyllat Nilson för hans prestationer i just KS (dock ej första matchen, då var alla mindre bra).
Som Nilson spelar just nu så tror jag de flesta är överens om att han är en riktig klippa.
Så vitt jag har sett så har forumet hyllat Nilson för hans prestationer i just KS (dock ej första matchen, då var alla mindre bra).
Som Nilson spelar just nu så tror jag de flesta är överens om att han är en riktig klippa.
Men det är liksom svårt sånt där. Nu har vi ett helt annat spelsystem, dump & chase är ju nästan helt och hållet borta. Och då lyfter sig ett par spelare relativt omedelbart. Jag tycker inte att Nilson och vissa varit så dåliga som vissa här ger sken av, utan jag har ganska länge varit övertygad om att spelsystemet har varit skit. Vi har dumpat puck i 45 omgångar med ingen press mot puck efter dump, utan spelarna har åkt och bytt istället. Vid såna premisser är det rackarns svårt att vara effektiv då man som spelare är en puckförande spelare (Otto, Nilson, Tim med mera) och då tycker jag ändå att Nilson gjort det hyffsat under säsong. Ser man helheten som vissa säger så är det helt klart en kombination av spelsystem och annat.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Men det är liksom svårt sånt där. Nu har vi ett helt annat spelsystem, dump & chase är ju nästan helt och hållet borta. Och då lyfter sig ett par spelare relativt omedelbart. Jag tycker inte att Nilson och vissa varit så dåliga som vissa här ger sken av, utan jag har ganska länge varit övertygad om att spelsystemet har varit skit. Vi har dumpat puck i 45 omgångar med ingen press mot puck efter dump, utan spelarna har åkt och bytt istället. Vid såna premisser är det rackarns svårt att vara effektiv då man som spelare är en puckförande spelare (Otto, Nilson, Tim med mera) och då tycker jag ändå att Nilson gjort det hyffsat under säsong. Ser man helheten som vissa säger så är det helt klart en kombination av spelsystem och annat.
Nog har han varit bra i ks, men han måste börja släppa pucken lite mer.
AIK kommer givetvis gå in och rädda Timrå om det skulle behövas för att trycka ner Djurgården.
Aldrig att de skulle göra det. Förlora 15miljoner+derbyintäkter.
Dock så vore det lite värt det för oss, de åker ner i AS nästa säsong, vi tar deras plats. De kommer aldrig upp igen, vi tar SM-guld.
Snälla AIK, gör det. Haha.