Shitkicker: Bra scoutat och välkommen tillbaks, var har du vart i en månad? Suttit inne?
En artikel från 2010? Finska ligan är mil sämre än den svenska. Tro mig.
Tja, det är vad som finns. Mig veterligen gjordes bara en ligaranking officiellt 2008, även där var elitserien under SM-Liiga. Det finns med andra ord flera dokumenterade bedömningar från IIHF att SM-liiga är bättre än elitserien och ingen sedan 2008 som säger motsatsen. Men skitsamma, låt säga att det är typ likvärdigt.
Reagerade mest på påståendet att skulle vara "mil sämre" i finland.
Shitkicker: Bra scoutat och välkommen tillbaks, var har du vart i en månad? Suttit inne?
En artikel från 2010? Finska ligan är mil sämre än den svenska. Tro mig.
Tja, det är vad som finns. Mig veterligen gjordes bara en ligaranking officiellt 2008, även där var elitserien under SM-Liiga. Det finns med andra ord flera dokumenterade bedömningar från IIHF att SM-liiga är bättre än elitserien och ingen sedan 2008 som säger motsatsen. Men skitsamma, låt säga att det är typ likvärdigt.
Reagerade mest på påståendet att skulle vara "mil sämre" i finland.
Överdrift, självklart, men den är sämre än den svenska. Svenska ligan håller hög klass, men om det är den enda man följer så kan jag förstå att man inte riktigt kan se det på samma sätt.
1. NHL
2. KHL
3. Elitserien
Glasklart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Shitkicker skrev:Tidigt under fjolårets Silly Season började jag här på forumet ofta prata väl om, och rekommendera DIF två billiga, kontraktslösa och väldigt, väldigt underskattade spelare som jag hade detaljgranskat och analyserat.
Hur fan gick det nu då sedan för dessa två enskilda spelare , Robert Rosén och Ryan Lasch som jag gärna ville få se i Djurgårdströja, och som ni argumenterade emot?
Robert Rosén - poängkung i elitserien. Ryan Lasch vinnare av poängligan i Finland, SM-liiga.
Told you so, fuckers.
Någon du kan rekommendera iår?
*snörvel* Kristallkulan är lite immig just nu, jag återkommer.
Shitkicker skrev:Tidigt under fjolårets Silly Season började jag här på forumet ofta prata väl om, och rekommendera DIF två billiga, kontraktslösa och väldigt, väldigt underskattade spelare som jag hade detaljgranskat och analyserat.
Hur fan gick det nu då sedan för dessa två enskilda spelare , Robert Rosén och Ryan Lasch som jag gärna ville få se i Djurgårdströja, och som ni argumenterade emot?
Robert Rosén - poängkung i elitserien. Ryan Lasch vinnare av poängligan i Finland, SM-liiga.
Told you so, fuckers.
Någon du kan rekommendera iår?
*snörvel* Kristallkulan är lite immig just nu, jag återkommer.
Ok svarar på din juniorfråga senare. Kräver längre svar än jag orkar skriva från luren.
sensei skrev:
Lol. Nej, trots min bakgrund som strulpelle och trots det "något" volatila humöret så håller jag mig faktiskt fortsatt på rätt sida lagen. F.d beredskapspolis, vilket väl kanske förklarar min åsikt kring det här med läktarbråken..
grensle skrev:Alla andra skriver sina önskelistor om vilka spelare som ska vara kvar, så jag tänkte väga in mig själv där med. Utan hänsyn till kontrakt osv:
Tycker dock du kan ta hänsyn till ekonomi. Skulle vi ha råd med det där i HA?
Beror helt på inställningen hos spelarna. Kommer de vara män nog att vilja styra upp det de förstört och gå ner i lön? Utöver en sniper ville jag bara ha in breddspelare; inga underbarn utan sådana som går till jobbet, gör det de ska och går hem igen. Några kontraktslösa sådana lär ju finnas.
Men jag förstår att den inte är realistisk. Jag är inte kompis med alla siffror det skulle innebära att räkna ut löner och kontraktslängder hit och dit. Finns det för övrigt någon säker källa på lönerna för respektive spelare?
jensa öhling skrev:Förstår inte de som vill behålla Printz. Tycker han är värdelös.
Jag förvånas ständigt av hur kort minne folk verkar ha. Allt som betyder något är vad som skett på slutet. Hela tiden. Det spelar ingen roll att Wesslau och Printz tillhör topp tre i Djurgården i år, överlägset, under hela grundserien. Allt som betyder något är vad som skett senaste matcherna. Helt plötsligt är inte Tellan ett nerköp gentemot Wesslau längre, helt plötsligt ska Printz inte vara kvar längre. (Som att vi ens kan drömma om att få behålla honom)
jensa öhling skrev:Förstår inte de som vill behålla Printz. Tycker han är värdelös.
Jag förvånas ständigt av hur kort minne folk verkar ha. Allt som betyder något är vad som skett på slutet. Hela tiden. Det spelar ingen roll att Wesslau och Printz tillhör topp tre i Djurgården i år, överlägset, under hela grundserien. Allt som betyder något är vad som skett senaste matcherna. Helt plötsligt är inte Tellan ett nerköp gentemot Wesslau längre, helt plötsligt ska Printz inte vara kvar längre. (Som att vi ens kan drömma om att få behålla honom)
Det är väl klart att vi bara ska ha dem i laget som är klart bäst i den match som just spelas.
Men det är coachernas ansvar att fixa det ur en trupp som är anpassad efter budgeten och sportchefens förarbete. Så det gäller att hitta spelare som Printz som en coach kan bygga stabilitet runt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Har ändå någon jävla känsla i kroppen som säger mig att spelare som Mackan, Otto, Daniel Tjärnqvist och Jimmie bland andra kommer vilja följa med DIF om vi ändå skulle halka ned i allsvenskan. Typ att dom snackar ihop sig och går ned i lön tillsammans. Jag vet inte, bara magkänsla som sagt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Har ändå någon jävla känsla i kroppen som säger mig att spelare som Mackan, Otto, Daniel Tjärnqvist och Jimmie bland andra kommer vilja följa med DIF om vi ändå skulle halka ned i allsvenskan. Typ att dom snackar ihop sig och går ned i lön tillsammans. Jag vet inte, bara magkänsla som sagt.
De skulle aldrig vilja avsluta i andra klubbar. Aldrig. De ger oss ett år i AS om det behövs för att skapa tid för ett återtåg. Mina hjältar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag vill bara kort inflika att användaren "Metal Machine" nog var den enda på hela jävla forumet som stödde mig i min åsikt, att Rosén och Lasch vore två synnerligen attraktiva nyförvärv.