Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
stolpskott skrev:
SirDIFalot skrev:
stolpskott skrev:
jensa öhling skrev:Apropå gamla DIF-spelare. Peppe Lundh avgör i sudden för FBK på sin gamle lagkamrat från DIF:s J20 Niklas Svedberg.

Vi har tappat en del bra lirare genom åren, även till konkurrenter.
Klasen framförallt tappade vi på ett ganska bedrövligt slarvigt sätt? Om jag inte minns helt fel.
Ja vi hade ju honom signad här i januari, vad hände?

Nej men Klasen valde helt enkelt bort oss för SSK i sista stund. Inte mycket vi kunde göra.
Haha, humor.

Men som jag minns det hade vi Klasen i princip klar, men SSK visade bra mycket mer intresse än DIF. Är säker på att Klasen uttalade sig så i media. Det jag menar med att det var slarvigt gjort utav DIF.
Ja, han sa att SSK ringde hela tiden och så, verkade snäppet mer intresserade. Antar att DIF räknade in honom som rätt klar för DIF i för tidigt skede.

En liten del av Linus Klasen kommer alltid vara klar för DIF.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1526286.ab
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Sudden
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

Andreas Andersson är en målvakt som (vad vet jag) inte lär kosta mycket och som skulle vara riktigt bra i AS.

Undrar varför HV släpper honom, måste vara åldern(?) Riktigt bra record i år som andrekeeper:

2011-2012 HV71 Elitserien 23 1.91 .933

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=841
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kronwall vill inte spela i allsvenskan med DIF

Kronwall utesluter spela i DIF nästa år om det blir allsvenskan. Rätt irrelevant eftersom han kommer vara kvar i KHL ett par år till. Men ändå.

"Severstal Tjerepovets svårt att matcha bud från storklubbar som SKA St Petersburg, Ak Bars Kazan och Avangard Omsk."
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

är väl ingen Tellan som kommer till oss nästa år inte nu när idioterna spela ur oss :/?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Berra

Inlägg av Berra »

Morwin skrev:är väl ingen Tellan som kommer till oss nästa år inte nu när idioterna spela ur oss :/?
Det blir intressant efter allt snack om offrade kroppsdelar att se vilka som stannar kvar. Jag skulle gissa att Ölvestad, Ottoson och Fimpen kommer att vilja vara kvar. Övriga drar. Honken drar till aik och Mackan drar till Timrå. "Jag har kommit till den åldern då det känns rätt att köra skoter till jobbet" Motiverar han beslutet. Klubertanz drar till italienska ligan.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Morwin skrev:är väl ingen Tellan som kommer till oss nästa år inte nu när idioterna spela ur oss :/?
Inte omöjligt ändå, tror han eg ville til DIF denna säsong redan.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Wesslau är ingen förlust i mina ögon när han varit sämst när det gäller som mest.

Skiter fullständigt i att han "räddade" oss i Elitserien och nollade Timrå två gånger. Nu har vi förlorat två matcher på raken mot Timrå när det gäller liv eller död.
Han är naturligtvis inte ensam, men han är ingen vinnare, och det är tveksamt om han någonsin kommer bli det.

För två månader sen såg jag Tellan som ett nerköp, men inte nu. Tycker inte Wesslau klarat av pressen, och om han spelat fast han egentligen inte orkat är han en idiot. Leka martyr kan man göra på korpnivå, inte i Elitserien.

Är så oerhört bitter nu, men det ska ändå bli skönt att följa silly season i allsvenskan. Mer hjärta och mindre legoknektar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså det enda är ju att Wesslau bevisat att han inte är en målvakt som gör de där idioträddningarna när han får stå kall 90% av matcherna... i Kvalserien har vi FÖRT matcherna, vilket vi inte gjorde en enda gång i ES.

Tänkvärt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wesslau har dels stått för många matcher i rad. Han är slutkörd. Och så som daniel säger så är det fan ingen lätt uppgift att stå sysslolös halva matcherna för att sedan hantera en 2 mot 1:a eller ett PP.

Men Wesslau verkar likt Hasek en gång i tiden, vara en målvakt som SKA ha mycket att göra för att bli grym. Det var ju något lag i NHL som mötte Buffalo i slutspelet när Hasek var som bäst. Då kom motståndarna på vad dom skulle göra. Dom slutade skjuta. Passade i alla lägen där man vanligtvis tar skott. Sköt kanske 10-15 skott per match och Hasek släppte typ hälften. Skumt men sant.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Är det någon som vet hur det ser ut med klausuler nu? Jag vet att det var något tjafs med SSK och deras spelare efter att de åkte ur i fjol, var det inte så att samtliga kontrakt gick ut vid degradering, gällde det bara SSK eller är det för hela Elitserien?

Det kan ju bli ett väldigt prekärt läge om vi kan behöva dras med spelare under kontrakt även i Allsvenskan. Tänker på lirare som Klubertanz och Nilson.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:Är det någon som vet hur det ser ut med klausuler nu? Jag vet att det var något tjafs med SSK och deras spelare efter att de åkte ur i fjol, var det inte så att samtliga kontrakt gick ut vid degradering, gällde det bara SSK eller är det för hela Elitserien?

Det kan ju bli ett väldigt prekärt läge om vi kan behöva dras med spelare under kontrakt även i Allsvenskan. Tänker på lirare som Klubertanz och Nilson.
Jag tror inte Kyle vill vara kvar och man går nog gemensamt med på att bryta det från båda parterna.
Expert.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Fan hacka inte på Wesslau, har han tabbat sig eller? Inte han som dräller vid blå. Idioträddningar har han gjort tillräckligt, folket i anfallet kunde dra in lite fler istället...!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

I skenet av den senaste tidens händelser (läs: degraderingen till AS) framstår plötsligt Markus Ljung som en hyperintressant spelare.
Nissehult

Inlägg av Nissehult »

FFFHTB skrev:
android skrev:Jaja. Trycker väl iväg mitt allsvenska lag till nästa säsong då för att få till en konstruktiv diskussion åt det hållet. Även om det egentligen är helt onödigt att sia om detta då vi lika gärna kan spela i ES. Så vill ni INTE läsa om ett teoretiskt lagbygge, sluta läsa NU!

Ölvestad -Ottosson- Brian Flynn
Kempe - Adam Miller - Josh Soares
Sörensen (Lån Saik) - Fimpen - Hank
Blomstrand - Weigel - Sebastian Persson

Gustafsson- Daniel Tjärnqvist
Rahimi(HV) - Holm
Lorentzon(LHC) - Lennhammer
Arnesson

Tellqvist
Reideborn

Ölvestad -Ottosson- Brian Flynn
Ölvestad och Ottosson är klass i AS. Brian Flynn har aningen bättre poängsnitt än Broc Little hade i samma liga. Bra målgörare också. Det jag har läst och sett på tuben är att han är en spelare med stora ledaregenskaper med skaplig fysik och bra målsinne. Bör kunna spela stabilt match efter match.

Kempe - Adam Miller - Josh Soares
Kempe är bra mot AS motstånd. Adam Miller har spelat i AS tidigare, precis som Soares (dubbelpassare). Miller snittade då en poäng per match. Soares strax över en poäng per match.

Sörensen (Lån Saik) - Fimpen - Hank
En krigarkedja med viss finess.

Blomstrand - Weigel - Sebastian Persson
Ungdomskedjan. Ansvarstagande spelartyper. Bra åt båda hållen. Billig.

Gustafsson- Daniel Tjärnqvist
Gustafsson borde kunna utvecklas ett snäpp och få upp sin lägstanivå lite. Tjärnqvist gör en Ragge/Tärnström och offrar sig!

Rahimi - Holm
Rahimi är en liten chansning. Tror dock han håller i AS. Stor tung och elak. Passar bra med en skridskoskicklig Holm som borde kunna prestera på den här nivån

Lorentzon(LHC) - Lennhammer
Lennhammer har kunnat spela stabilt i Almtuna. Borde funka här med. Lorentzon har jag inte sett riktigt usel någon gång i LHC.

Arnesson

Tellqvist
Adam Reideborn
Allsvenskans bästa målvaktspar. I särklass.

Övergripande kommentar. Testar att plocka in lite oprövade spelare. Vissa skulle man kunna byta ut mot typ Tim Eriksson, men jag vill ha förändringar i laget. På backsidan tar Rahimi Printz roll. Uppsida på Lennhammer som inte riktigt har fått chansen i år och Holm som jag inte tycker har gjort bort sig. Gustafsson har en växel till. Måste få upp lägstanivån.
Framåt har vi tre kedjor som verkligen kan vara ett hot framåt. Dom två första ska kunna pumpa på och tredje kedjan kan bli riktigt tung att möta.Fjärdekedjan har mycket hjärta, billiga och bra fart.
Kanske lite orealistiska löner. Men tycker att jag fick till ett skapligt lag för att vara ett Allsvenskt lag.

UT
Carlsson 150
Almtorp 150
Nilson 250
Printz 150
Kyle 150
Wesslau 200
Holmqvist 200
Tjärnqvist 150
Tim 100
Cehlin 60
Brodin 80
Zibanejad 50
claesson 50
Norman 50
Ölvestad -50
Otto - 50
DT -50
BomBom 200
Sandberg 50
Åberg 50
= 2240
IN
Flynn 100
Miller 100
Hank 100
soares 150
Lorentzon 100
Tellqvist 100
Rahimi 100
Sörensen 50
=750

Totalt = -1390
Haha har du varit sportchef förut? Verkar som du har fått ett vinnande AS lag.
Väl skrivet.
16,8 '' per år är troligtvis för mycket dock. Intäktssidan rasar till max 50 '' per år och då måste vi ner till under 15 '' på spelarlöner (sociala tillkommer på dina siffror vilket ger en totalsiffra på ca 25 '')
Gissar att vi måste plocka in fler junisar i stället med en lön på ca 20 '.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Är det någon som vet hur det ser ut med klausuler nu? Jag vet att det var något tjafs med SSK och deras spelare efter att de åkte ur i fjol, var det inte så att samtliga kontrakt gick ut vid degradering, gällde det bara SSK eller är det för hela Elitserien?

Jag tror inte Kyle vill vara kvar och man går nog gemensamt med på att bryta det från båda parterna.
Nej, just Kyle blir nog inga problem, men jag känner ändå att det hade vrit skönt om vi hade haft helt fria händer och kunna börja på ett nytt blad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst