Djurgårdens IF - Färjestads BK, 2/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Färjestads BK, 2/12 2006

Inlägg av Crashmash »

Hoppas det kommer mycket Djurgårdsfolk denna lördagen. JK Syd anordnar resa upp så ni runt Jönköping, Nässjö och Ulricehamn : Anmäl er ! Finns mer info på deras Hemsida. Jag ska upp i alla fall och hoppas på en god stämning och en skön vinst.
Användarvisningsbild
Mans91

nu måste vi fylla hovet. !

Inlägg av Mans91 »

Det är dags att fylla hovet lördagen den 2a december 2006!!!

vill inte ni se vad som händer med vårt djurgårn om dom får spela inför en fullsatt arena färjstad, brynäs.linköping skellefteå.timrå tom med malmö får spela inför fullsat ishall..! vill ni inte att vi ska ha samma förutsättningar som alla anra lag ?? kom o stöd djurgården hockey på lördag !!!! så viner vi !!!! vi sjunger fram vårt lag!!!!

klockan slår klockan slår djurgårn gjorde mål o vad det är skönt att set djurgårn göra mål !! en ska vi höra minst 5 gånger på lördag!! men bara om ni kommer !!

ÄLSKA DIF :) :) :)
Joron

Inlägg av Joron »

När det går trögt på isen så är det vi som måste hjälpa till. Fyll Hovet och sjung tillbaka kaffebönderna till landet! Vi ska fan göra vad vi kan för att vända trenden.
3 poäng mot effbekå!

Ses där!
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Kommer från sveriges största ö Med några polare ! får se hur många jag får med mig :), det är najs som fan med 15:00 matcher för då hinner vi med båten hem på kvällen och kan åka upp över dagen !
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIF - FBK 2/12 2006 Hovet

Inlägg av Rash »

Crashmash skrev:Hoppas det kommer mycket Djurgårdsfolk denna lördagen. JK Syd anordnar resa upp så ni runt Jönköping, Nässjö och Ulricehamn : Anmäl er ! Finns mer info på deras Hemsida. Jag ska upp i alla fall och hoppas på en god stämning och en skön vinst.
Härligt att JKsyd kommer upp, brukar bli fin stämning med er på läktaren!

Har missat 2 matcher pga lite oförutsedda förhinder, men nu på lördag ska man äntligen få bege sig till kungliga Hovet! Hörde att det var schysst stämning på läktaren igår mot Modo, trots att laget på isen kanske inte presterade till 100%. Hoppas vi kan bygga vidare på det skapa ett mäktigt tryck oavsett hur det går på isen.

Så ta med halsdukar, flaggor, allt möjligt som har med DIF att göra, en nu-jävlar-inställning samt en sångvillig röst!
Lycka är att vara djurgårdare
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Den här matchen MÅSTE bli säsongens vändning annars så blir det nog inget DIF i elitserien 2007/2008... Fullt ös nu på läktarna!!! :D
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Ja nu jäklar ska vi ge våra killar precis vad dom behöver nämligen en extra spelare. Vi ska visa att vi vill ha resultat genom att gå dit och sjunga,skrika och taktfast klappa med händerna för att hjälpa, stötta och visa att vi finns kvar även om det är missnöje i leden. Vi gör det vi kan och spelarna på isen känner pressen från oss. Om läktarna gapar tomma finns ingen press, då kan dom lugnt lägga sig ner och dö eftersom ingen bryr sig.....
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Tycker det är väldigt mycket dags nu för grabbarna att vinna en match på hemmarink, eller vinna överhuvudtaget.
Självklart ska vi vara där, utan oss blir det så jävla mycket svårare.
Så slut upp alla, det är nu när DIF behöver oss som mest, som trycket ska vara bäst!

KÄMPA DJURGÅRDEN! AVGÅ "SÄCKEN"!
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

The Wolfpack ser ut att komma upp med en del folk (se länk). Så om Djurgårdsfamiljen kan tända till likt det vi gjorde mot MoDo i lördags, och visa att Stockholm tillhör oss. Att JK-Syd kommer upp med en busslast i kombination med att vi möter FBK och att det är en match som ingår i 1/3 säsongskortet borde minst innebära ett par hundra i klacken. Är det bara jag som minns hur vi välkomnade kaffebönderna för lite knappt ett år sedan? Får minst sagt ståpäls när jag tänker tillbaks på det.

Vi ska mala kaffe - Stå upp om du älskar DIF!

http://www.thewolfpack.nu/index.asp?action=travel
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Börjar redan ladda upp med låtar osv. På lördag gäller det. Kom till hovet och sjung allt vad ni kan :)
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Protest på lördag mot det urusla spelet, tränartrojkan och styrelsen? Listan kan göras lång. Jag tänker i alla fall inte acceptera att spelarna ständigt ska komma undan med att man kämpade bra osv. Har man vunnit så ska man få höra det likaså om man har förlorat.

Prestera dom - Presterar vi!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Elias skrev:Protest på lördag mot det urusla spelet, tränartrojkan och styrelsen? Listan kan göras lång. Jag tänker i alla fall inte acceptera att spelarna ständigt ska komma undan med att man kämpade bra osv. Har man vunnit så ska man få höra det likaså om man har förlorat.

Ja jag säger ju det, på lördag ska hela hovet stå och sjunga Wikegårds Järnkaminer Hardy Nilsson Järnkaminer
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Stocky skrev:
Elias skrev:Protest på lördag mot det urusla spelet, tränartrojkan och styrelsen? Listan kan göras lång. Jag tänker i alla fall inte acceptera att spelarna ständigt ska komma undan med att man kämpade bra osv. Har man vunnit så ska man få höra det likaså om man har förlorat.

Ja jag säger ju det, på lördag ska hela hovet stå och sjunga Wikegårds Järnkaminer Hardy Nilsson Järnkaminer
Kör till..men jag tycker nog att DIF Fotbolls version är bättre (Djurgårdens Järnkaminer). Tycker dessutom att vi ska satsa på en budskapsbanderoll. Hoppas att fabriken kan styra upp något vettigt.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

En stor banderoll med "Presterar ni - Presterar vi!" eller något liknande skulle väl inte sitta fel. Och nej, det är inte jag som kommit på det citatet utan tog det lite längre upp i tråden så ingen hackar på mig för att härmas.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Crashmash skrev:En stor banderoll med "Presterar ni - Presterar vi!" eller något liknande skulle väl inte sitta fel. Och nej, det är inte jag som kommit på det citatet utan tog det lite längre upp i tråden så ingen hackar på mig för att härmas.
Precis vad jag hade tänkt mig. Med det budskapet skulle vi visa att det inte duger att åka runt och lalla, utan att det är krig och hjärta som gäller från första till sista nedsläppt. Nu gäller det som sagt bara att någon tar på sig ansvaret och organiserar upp det hela. Någon som vet hur pass aktiva Fabriken är inom DIF Hockey?
Skriv svar