Hej alla trötta Djurgårdsfans...med undantag av några...positiva idérika kamrater....
Fundera lite kring arenafrågan...varför inte börja bearbeta våra nyvalda politiker om att bygga upp en ny modern hockeyarena/ hockeytempel i Kungsträdgården...Den lilla plaskpöl för allmänhetens åkning som idag finns där är värd något mycket bättre.
Läget är perfekt...mycket folk i rörelse...lätt att ta sig dit...Arenan...skulle byggas för sisådär 8000 pers och även kunna användas för annat än för Stockholms stolthet...
Vi skulle med en sådan arena kunna konkurera med våra kamrater i Linköping, Karlstad o Jönköping...och Gbg...
Något måste hända i Stockholmshockeyn...herregud...en stad med så mycket kloka och förnuftiga människor måste kunna plocka fram idéer...det är alldeles för tyst idag...
Många av Er i forumet bara gnäller och och är mästare på att hitta fel och brister...snälla Ni...för sjutton hakar, dom flesta vet redan bristerna...hitta i stället positiva infallsvinklar...
Peppa lite polare på arbetsplatsen...att hänga med på en hockeymatch....en kan göra mycket...två kan göra underverk...kom igen nu och få upp Sthlmshockeyn på banan igen...Visa landet att Stockholm regerar... dax att börja jobba....
Gör "Kungsan" till Djurgårdens hockeytempel
Det blev ju kravaller när dom skulle hugga ned några futtiga träd där på 70-talet, och nu när ostkupetänkandet når nya höjder i den här stan tror jag knappast gemene man skulle kunna acceptera att något såpass stort som en arena byggdes i ett "grönområde", som varenda liten gräsplätt i innerstan kallas nu.
Tyvärr tror jag inte vi kommer få en helt ny arena på många, många år.
Helst skulle man ju vilja att Stockholm Stad köper lös Hovet och renoverar upp den, för att sedan skänka den till DIF. Det känns dock inte så realistiskt utan jag är nöjd om Stockholm Stad köper Hovet och ger det till oss och sedan får vi renovera det när vi har råd, eller om vi säljer arena namnet och liknande för att få ihop lite pengar. Det viktigaste är att vi äger arenan och att vi på så vis kan få inkomster därifrån!
Tyvärr tror jag inte Stockholm kommer ge oss Hovet, men vi kan väl alltid hoppas!
//Wille.
Helst skulle man ju vilja att Stockholm Stad köper lös Hovet och renoverar upp den, för att sedan skänka den till DIF. Det känns dock inte så realistiskt utan jag är nöjd om Stockholm Stad köper Hovet och ger det till oss och sedan får vi renovera det när vi har råd, eller om vi säljer arena namnet och liknande för att få ihop lite pengar. Det viktigaste är att vi äger arenan och att vi på så vis kan få inkomster därifrån!
Tyvärr tror jag inte Stockholm kommer ge oss Hovet, men vi kan väl alltid hoppas!
//Wille.
Djurgår'n tills jag dör!
Varför inte bygga ett hockeytempel under "Nya Stadion"? Samla hockeyn och fotbollen på samma ställe. Skulle kunna rymma en inomhushall för fotbollen och en sporthall där handboll, innebandy, fäktning m.m kunde träna och spela.
Visst det kostar och tar längre tid, men Djurgården behöver en samlingsplats för föreningen som helhet.
Visst det kostar och tar längre tid, men Djurgården behöver en samlingsplats för föreningen som helhet.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så ska de låta när kultureliten pratar, Stockholms stolthet regerar...Diffe89 skrev:Äsch, vi river Operan och bygger ett parkeringshusDoyle skrev:Visst.....det finns ett och annat hinder....men Rom byggdes ju inte på en dag...Diffe89 skrev:Tänkt på hur folk som inte använder den eminenta (ironi) kollektivtrafiken skulle parkera bilarna i området kring Kungsan?