Var spelar Djurgården nästa säsong?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Var spelar Djurgården nästa år?

Elitserien (ingen kvalserie)
42
37%
Elitserien (via kvalserien)
41
36%
Allsvenskan
32
28%

Antal röster: 115

Staten

Inlägg av Staten »

Skulle vara intressant att veta vad folk egentligen tror. Det hänger ju mycket på hur det ser ut på skadefronten framöver, men om vi kan få tillbaka D. Tjärnqvist, Ölvestad och Zibanejad snart och får vara relativt skadefria i övrigt så tror jag chansen finns att undvika kvalserie. Slutspel är nog tyvärr alldeles för mycket att hoppas på.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Var spelar Djurgården nästa säsong?

Inlägg av Mattias_87 »

Elitserien efter kval. Det är så jag måste tänka iallafall, annat vill jag bara hoppa ner för en bro när jag tänker på.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Edin »

Vi klarar oss kvar via ingemansland på Växjös bekostnad är mitt tips. Om det ljusnar på skadelistan så tror jag att vi fixar det, men det blir på det berömda fitthåret...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Vi klarar oss kvar via ingemansland på Växjös bekostnad är mitt tips. Om det ljusnar på skadelistan så tror jag att vi fixar det, men det blir på det berömda fitthåret...
Har trott samma sak hela tiden, men det börjar se mer o mer mörkt ut för vår del känns det som. Men mitt stalltips är också ingemansland; 10:e plats med 2 poäng till godo mot VLH.

KÄMPA.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ingemansland eller allsvenskan... Inte en chans att vi överlever en kvalserie med detta fuskbygge.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Poängmässigt är det ju inga problem att klara slutspel.

Problemet ligger däremot i att ingenting tyder på att laget har kompetens, vilja eller kämpaglöd att för plötsligt börja ta in på konkurrenterna.

Hade haft hoppet kvar, men det finns liksom inget att knyta det till.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Läget och laget ser ju dessutom bara värre och värre ut...
Expert.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Tror att vi på något äckligt sätt klarar oss kvar på Växjös bekostnad.

Oklart vad jag bygger denna tilltro på.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Var spelar Djurgården nästa säsong?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

sensei skrev:Poängmässigt är det ju inga problem att klara slutspel.

Problemet ligger däremot i att ingenting tyder på att laget har kompetens, vilja eller kämpaglöd att för plötsligt börja ta in på konkurrenterna.

Hade haft hoppet kvar, men det finns liksom inget att knyta det till.
Håller med. Hade det varit en vanlig säsong hade jag fortfarande hoppats på slutspel. Men i år ser det verkligen nattsvart ut på alla fronter! Uppriktigt jättetråkigt och jobbigt.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kommer bli extremt tufft att vända skeppet. För det första måste ju DIF tro att det kan gå med allt vad det innebär. Dagsformen hos laget men även hos motståndaren. Skador. Uppladdning före match. Inställning för dagen. “You name it”

I morgon blir det stryk av den större sorten.
Efter Sweden Hockey Games kommer det att bli ruggigt tufft. Ett derby och tre svåra bortamatcher. Frölunda och Luleå blir det definitivt torsk.
Men sedan känner jag att den andra hälften ser “lättare” ut, med start på Hovet mot Växjö. Vinner vi den och kniper en pinne uppe i Skellefteå så tror jag att laget kan plocka 3/4 trepoängare i de sista 4 matcherna. Dessa pinnar plus poäng i någon av de första matcherna direkt efter Sweden Hockey Games kanske räcker för Ingemansland eventuellt slutspel.

Men tyvärr tror jag att det blir Kvalserien i år med tanke på att hela jävla säsongen har varit som den varit. Jag tror inte att man hux flux kan göra en fantomenuppryckning och helt plötsligt ge ett stabilt intryck.

Man skall dock inte glömma - i alla fall jag tycker att efter Tolsajävlens tacklingar så har DIF spelat sämre om man jämför med majoriteten av de andra matcherna under säsongen. Det har liksom inte funnits något hopp alls den senaste tiden!

Får verkligen hoppas att energin och glimtar till spel återfinns med DT och Jimmie på isen. Sedan får man hoppas på att Zibbe kan kliva in och styra upp en lina med typ Åberg och Brodin.

Då kanske, kanske står vi där med 2 lines som kan sätta fart på målfabrikationen för att undvika kvalserien…Heja Heja..
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det är svårt att veta exakt hur bra lagen i Allsvenskan är...

Vi vet att vi inte har något grundspel utan lever mycket på att kötta och hoppas på lite flyt. Det kan vara så att de allsvenska lagen inte har en chans mot det här eller så kan det vara så att de manövrerar ut oss utan problem som de flesta elitserielag gör numer.

Att det blir kvalserien är nästan säkert. Väl där tror jag att vi har 50% chans att överleva. Vi kommer vara det lag som har haft störst press på sig i Kvalserien - någonsin. Hoppas grabbarna gillar det.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Har inte röstat då jag ärligt talat inte har en susning. Det jag tror mig veta dock är att om vi hamnar i kvalserien har vi inte chans. Det finns idag inte en enda spelare i laget som vågar spela sitt spel, va fan det vågade dom inte i omgång 10. Förstå när Örebro kommer på besök med en nykter Strömberg i toppform, vem fan ska stoppa honom? Vi har inte en enda back som rent fysiskt skulle våga gå in med kroppen mot dessa i AS toppspelare som är fulla av självförtroende och inte har något att förlora. Sen 12 forwards på detta som inte gjort mål på en månad. Näe, vi får nog hoppas att skutan vänder eller att Växjö tappar poäng i rätt matcher, för om det blir kvalserien då kommer ni hitta mig gråtandes i duschen med svinto 3ggr i veckan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Elitserien.

Tik och Växjö lirar kvalserien, så vi slipper.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Seriöst.

Är ju helt mupp och sitta och sia om var nånstans laget hamnar, vad tjänar vi på det annat än ännu mer dålig stämning.

Det är Djurgårn tills jag dör för mig, oavsett om vi spelar i Elitserien eller AS. Jag hoppas och tror på fortsatt spel i ES, men inte fan tänker jag svika laget även om vi trillar ner i AS.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vare sig Växjö eller Linköping har samma anda som vi. Timrå är borta. Modo eller Gnaget tappar moralen. DIF till SM-final? Guld, javisst!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar