Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Har någon lust att förklara det här med icke eu spelare? Växjö har väl typ fem amerikaner?
Nix, då Spang är dubbelpassig så räknas han inte mot kvoten.DIF_Soldier skrev:
Ja, så är det givetvis. Men om jag förstått det rätt så är alltså en spelare som Dan Spang utesluten nu pga det?
diffarn1 skrev:Har någon lust att förklara det här med icke eu spelare? Växjö har väl typ fem amerikaner?
Dubbelt medborgarskap på de flesta...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Som du ser har de flesta europeiska pass.diffarn1 skrev:Har någon lust att förklara det här med icke eu spelare? Växjö har väl typ fem amerikaner?
http://eliteprospects.com/team.php?team=339
Expert.
Sitter på jobbet och uppdaterar i denna tråden var femte minut typ.. Kan någon komma med ett riktigt jävla bra och trovärdigt rykte?
-
Lite skvaller om Linkan, han var hemma i Stockholm i lördags. Åkte hem efter matchen mot Linköping, vet ej vad detta betyder dock.
Det jag vet är att han vill hem men det det är lite "gammal ekonomi" som strular mellan DIF och Linkan. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Hardy o Linkan har inga problem med varandra....
Det jag vet är att han vill hem men det det är lite "gammal ekonomi" som strular mellan DIF och Linkan. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Hardy o Linkan har inga problem med varandra....
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linkar kan mycket väl vara skillnaden mellan kvalserie och en slutspelsbiljett. Serien är snortight och höjer vi utdelningen i PP där linkan garanterat kan vara den pusselbit vi saknar så ökar oddsen dramatiskt. Linkan vill hem, vi vill ha linkan, vi SKA ha linkan.
Gör vi inte något nu så känns det som att vi inte ger det en chans, några timmar kvar att agera på, JJ - NU!
Gör vi inte något nu så känns det som att vi inte ger det en chans, några timmar kvar att agera på, JJ - NU!
- SirDIFalot
Stämmer inte.Birdlegbob skrev:Lite skvaller om Linkan, han var hemma i Stockholm i lördags. Åkte hem efter matchen mot Linköping, vet ej vad detta betyder dock.
Möjligt att det finns andra problem också. Men Hardy ville definitivt inte ha Linkan i sitt lag.
Expert.
Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
Vad väcker det för intressanta tankar? Att han skulle pynta in i DIF?Erik I skrev:Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
-
Stämmer inte.SirDIFalot skrev:Birdlegbob skrev:Lite skvaller om Linkan, han var hemma i Stockholm i lördags. Åkte hem efter matchen mot Linköping, vet ej vad detta betyder dock.
Möjligt att det finns andra problem också. Men Hardy ville definitivt inte ha Linkan i sitt lag.[/quote]
Må så vara men jag säger bara att det inte är något personligt mellan dessa två herrar. Den infon har jag fått från L him self. Sen att Linkan inte ens fick ett samtal efter HV fadäsen är en annan sak, det hänger iof ihop med det du säger.
Stenbeck betalar ju Klasens lön. Skulle Stenback dra sig ur så har Mif inte råd att betala hans lön, därför kan Klasen vara aktuell för DIF.crike skrev:Vad väcker det för intressanta tankar? Att han skulle pynta in i DIF?Erik I skrev:Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Nja, vill han spendera pengar finns ju alternativ, frågan är om DIF skulle vilja att han kom hit? Inget är ju gratis som sagt. Mina tankar gick mest till vilka spelare som måhända kunde bli tillgängliga, för utan Stenbeck ingen Klasen exempelvis.crike skrev:Vad väcker det för intressanta tankar? Att han skulle pynta in i DIF?Erik I skrev:Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
Stenbäck vill vi inte ha i DIF. Absolut hans pengar men jag tror inte vi vill att han skall komma och styra och ställa. OCh jag har svårt att se att han ska pynta in pengar utan att få någonting tillbaka...Erik I skrev:Nja, vill han spendera pengar finns ju alternativ, frågan är om DIF skulle vilja att han kom hit? Inget är ju gratis som sagt. Mina tankar gick mest till vilka spelare som måhända kunde bli tillgängliga, för utan Stenbeck ingen Klasen exempelvis.crike skrev:Vad väcker det för intressanta tankar? Att han skulle pynta in i DIF?Erik I skrev:Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
Gneblon skrev:Stenbäck vill vi inte ha i DIF. Absolut hans pengar men jag tror inte vi vill att han skall komma och styra och ställa. OCh jag har svårt att se att han ska pynta in pengar utan att få någonting tillbaka...Erik I skrev:Nja, vill han spendera pengar finns ju alternativ, frågan är om DIF skulle vilja att han kom hit? Inget är ju gratis som sagt. Mina tankar gick mest till vilka spelare som måhända kunde bli tillgängliga, för utan Stenbeck ingen Klasen exempelvis.crike skrev:Vad väcker det för intressanta tankar? Att han skulle pynta in i DIF?Erik I skrev:Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
Nej, SÅ dum är han inte, det finns noggranna avtal vad han vill ha av MIF i utbyte. Bara för att nämna nåt har han inflytande, vågar inte säga veto, över vilka värvningar som görs. Sen äger han aktier i holdingbolaget som äger hockeybolaget, bla bla bla. Hur som helst vill han ju tjäna pengar på det hela. MEN fanns ju en anledning till att LHC tackade nej till pengarna