Hardy Nilsson sparkad!
Re: Hardy Nilsson sparkad!
Hade ju inte bangat på Dan Bylsma..
Tragiskt slut och även en tragisk ledning som styr Djurgården. Känns som om man höftar sig fram hela tiden. Att ta in Challe som i och för sig är en legend som spelare i DIF. Men helt fel enligt mitt tycke. Han har inte lyckats någonstans som tränare. Att dessutom låta Monthén få vara kvar i stället för Mikael Johansson är en gåta.
Inte undra på att det går så dåligt för vårt lag med en så fruktansvärt inkompetent ledning.
Ledningen borde sparka sig själva i arslet. Helt värdelösa är dom.
Nu är det fritt fall ned till kvalserien.
Inte undra på att det går så dåligt för vårt lag med en så fruktansvärt inkompetent ledning.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Skönt att Montén är kvar.
Hardy och Johansson borde dock ha fått foten för längesedan. Hoppas det blir bra nu ändå..
Sen är jag väääldigt skeptisk till Challe nästa säsong. Men men. Den som lever får se.
Hardy och Johansson borde dock ha fått foten för längesedan. Hoppas det blir bra nu ändå..
Sen är jag väääldigt skeptisk till Challe nästa säsong. Men men. Den som lever får se.
i
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Luuuugn nu, låt Challe få chansen innan ni sågar honom. Och kom nu inte och säg "att han har redan haft chansen". Han är färsking ju. Kanske nu han börjar visa fina resultat!
Nej, nu är vi nöjda över att äntligen ha blivit av med Hardy och hoppas på att vi klarar oss kvar i elitserien. Sen tar vi nya tag nästa säsong med nya tränare, spelare, tänk och energi!
Sen hoppas ju jag så jag nästan spricker på att att Järlan också lämnar efter säsongen.
Nej, nu är vi nöjda över att äntligen ha blivit av med Hardy och hoppas på att vi klarar oss kvar i elitserien. Sen tar vi nya tag nästa säsong med nya tränare, spelare, tänk och energi!
Sen hoppas ju jag så jag nästan spricker på att att Järlan också lämnar efter säsongen.
- SkönaDjurgårn
Mmm, Caribbean stud är ett spel helt i hans tempo faktiskt. GL Hardy.Mäklaren skrev:Undrar vad Hardy skall ägna sig åt nu...
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/142 ... rdy105.jpg
Du får gärna uteckla vad du menar med att Challe inte lyckats någonstans, vad är att lyckas enligt dig?kalle99 skrev:Tragiskt slut och även en tragisk ledning som styr Djurgården. Känns som om man höftar sig fram hela tiden. Att ta in Challe som i och för sig är en legend som spelare i DIF. Men helt fel enligt mitt tycke. Han har inte lyckats någonstans som tränare. Att dessutom låta Monthén få vara kvar i stället för Mikael Johansson är en gåta.
Varför är det en gåta att Montèn är kvar och inte Johansson?
Dagens bästa kommentar!SkönaDjurgårn skrev:Luuuugn nu, låt Challe få chansen innan ni sågar honom. Och kom nu inte och säg "att han har redan haft chansen". Han är färsking ju. Kanske nu han börjar visa fina resultat!
Mycket som händer nu och jag har verkligen längtat efter att DIF skulle reagera på situationen som den är. Bra DIF!
Wikegårds järnkaminer! Särkijärvis järnkaminer!-daniel- skrev:Självfallet!SirDIFalot skrev:Han har för cp namn. Ledningen förstod givetvis detta och valde därför att ta in Falken.-daniel- skrev:Mindre viktigt, men "Tony Zabels järnkaminer" låter väl OK, sen blir det väl Falken då. Montén får återigen strykas ur matchprogrammet. Stackars pöjk.
Fast ärligt talat går det att säga "Tomas Monténs järnkaminer" utan att det låter muppigt... Om man betoner "e'et" lite kortare.
Aja som sagt, det finns viktigare saker att diskutera.
Bästa nånsin.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tack för tiden hos oss Hardy och Micke. Tyvärr fick ni aldrig ordning på laget de sista två åren.
Dessvärre kommer detta beslut alldeles för sent.
Själva lösningen andas ekonomisk kris lång väg.
Detta kan inte kosta oss någonting.
Menmen, gör det att vi får pengar över till förstärkningar så är det väl okey.
Blir det denna lågbudgetlösning och inga nyförvärv är föreningen i en riktigt dålig ekonomisk sits. Långt värre än man befarat.
DIF har sprickor långt in i själen just nu.
Dessvärre kommer detta beslut alldeles för sent.
Själva lösningen andas ekonomisk kris lång väg.
Detta kan inte kosta oss någonting.
Menmen, gör det att vi får pengar över till förstärkningar så är det väl okey.
Blir det denna lågbudgetlösning och inga nyförvärv är föreningen i en riktigt dålig ekonomisk sits. Långt värre än man befarat.
DIF har sprickor långt in i själen just nu.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-01-30 22:15:51, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Så här med en hel dags funderande och reflekterande över situationen så vet jag egentligen inte vad jag tycker... Känns ärligt talat "sådär" att gå in med en oprövad tränartrojka i en eventuell kvalserie. Är också rädd att det kommer bli massa snack om vi förlorar matcher här i början, dvs att vi inte ser någon omedelbar effekt. Då kommer det börja tisslas & tasslas om "varför tog man inte in Challe på en gång för?" osv.
Sen verkar Zabel vara en skön person och en som säkert kan ge motivation och viss energi till spelarna, så chansen finns naturligtvis att det kan sluta bra.
Men hade det inte varit smartare att hålla helt tyst om Charles Berglunds förehavande tills efter säsongen? Förstår inte poängen med det faktiskt.
Sen verkar Zabel vara en skön person och en som säkert kan ge motivation och viss energi till spelarna, så chansen finns naturligtvis att det kan sluta bra.
Men hade det inte varit smartare att hålla helt tyst om Charles Berglunds förehavande tills efter säsongen? Förstår inte poängen med det faktiskt.
Ja vad tusan skall Monthén vara kvar men inte "Micke" ? Får bolla tillbaka frågan till dig. Skulle någon gå av fd tränar trion så är det alla eller ingen enligt mitt tycke. Alla har misslyckats kapitalt även om jag tycker det var för kort tid av säsongen att gå till verket med tränarbytet. Förstår att det handlar om en spricka mellan spelare och vissa tränare. Det framgår av dagens Expressen. Kanske kan det vara så enkelt att Monthén inte varit indragen i detta ?Stadion skrev:Du får gärna uteckla vad du menar med att Challe inte lyckats någonstans, vad är att lyckas enligt dig?kalle99 skrev:Tragiskt slut och även en tragisk ledning som styr Djurgården. Känns som om man höftar sig fram hela tiden. Att ta in Challe som i och för sig är en legend som spelare i DIF. Men helt fel enligt mitt tycke. Han har inte lyckats någonstans som tränare. Att dessutom låta Monthén få vara kvar i stället för Mikael Johansson är en gåta.
Varför är det en gåta att Montèn är kvar och inte Johansson?
Vad gäller Challe får jag bolla tillbaka frågan till dig igen. Var har Challe lyckats någonstans som tränare ? Lyckats med att ta MoDo till kvalserien ? Är det att lyckas för dig ? Varför tar klubben tex inte kontakt med Anders Forsberg i Skellefteå vars kontrakt löper ut där. Anders som varit i DIF:s organisation tidigare skulle vara ett mycket intressant namn. Dessutom har han stora scout kunskaper då han jobbat som scout för Ottawa Senators i NHL. Scouting sidan tycks vara en akilleshäl i DIF:s organisation. Titta på värvningarna man gjort. Varför har värvningarna varit så misslyckade och kassa ? Vi saknar målskyttar helt och hållet tex. Inte en jävel får ju in pucken.
Personligen tycker jag HELA ledningen i DIF skulle bytas ut steg för steg. Plocka ut de mest misslyckade bitarna först och gå ned som i en trappa ända ut till sista spelaren.
ALLA steg som tas i DIF måste vara proffessionellt. Inget får lämnas åt slumpen. Från organisation till träning,kost ut till sista sytråden i hocksyspelarnas matchtröjor. Vi skall tillbaka till vår storhetstid. Då vi var bäst,stenhårda och fruktade.
Senast redigerad av kalle99 den 2012-01-31 10:06:23, redigerad totalt 1 gånger.
- Christer Abrahamsson
- Christer Abrahamsson
- -daniel-
Montén har spelarnas förtroende, samtidigt som han fyller en viktig roll med sina analyser och videogranskningar. Tror det var tänkt först att Tomas skulle bli huvudcoach säsongen ut, men att man ansåg det vart "för lite ändringar" om så vart fallet, så man valde istället att ge Zabel den rollen. Fortfarande något som är oklart, kalle99?
När det gäller Challe så tycker jag att han efter förutsättningarna lyckades bra i Timrå, Modo vart väl kanske mindre lyckat. Men ett alldeles för spretigt hopkok till lag är inte så lätt att lyckas med.
Jag tror som flera varit inne på att Challe kanske inte är en gudabenådad taktiker, så det är viktigt att den här assisterande coachen är riktigt duktig på den biten. Då tror jag det finns alla förutsättningar för att lyckas. Men ställer mig fortfarande skeptisk till att redan nu gå ut och klargöra att Challe blir tränare nästa säsong...
När det gäller Challe så tycker jag att han efter förutsättningarna lyckades bra i Timrå, Modo vart väl kanske mindre lyckat. Men ett alldeles för spretigt hopkok till lag är inte så lätt att lyckas med.
Jag tror som flera varit inne på att Challe kanske inte är en gudabenådad taktiker, så det är viktigt att den här assisterande coachen är riktigt duktig på den biten. Då tror jag det finns alla förutsättningar för att lyckas. Men ställer mig fortfarande skeptisk till att redan nu gå ut och klargöra att Challe blir tränare nästa säsong...
-daniel- skrev:Montén har spelarnas förtroende, samtidigt som han fyller en viktig roll med sina analyser och videogranskningar. Tror det var tänkt först att Tomas skulle bli huvudcoach säsongen ut, men att man ansåg det vart "för lite ändringar" om så vart fallet, så man valde istället att ge Zabel den rollen. Fortfarande något som är oklart, kalle99?
Med tanke på resultaten vi sett så ifrågarsätter jag kraftigt Monthéns skicklighet vad gäller den roll han fyllt med "analyser och videogranskningar".
- Christer Abrahamsson
- Christer Abrahamsson
- -daniel-
Montén - bort med H'et!kalle99 skrev:-daniel- skrev:Montén har spelarnas förtroende, samtidigt som han fyller en viktig roll med sina analyser och videogranskningar. Tror det var tänkt först att Tomas skulle bli huvudcoach säsongen ut, men att man ansåg det vart "för lite ändringar" om så vart fallet, så man valde istället att ge Zabel den rollen. Fortfarande något som är oklart, kalle99?
Med tanke på resultaten vi sett så ifrågarsätter jag kraftigt Monthéns skicklighet vad gäller den roll han fyllt med "analyser och videogranskningar".
Men annars förstår jag synpunkten, men jag tror fortfarande det varit så många andra faktorer som gjort att inte laget lyckats prestera. Tror dessutom att Tomas varit rätt kuvad av herr Nilsson som alltid ville få sin vilja i genom. Dessutom är det inte så lätt att få ordning på en sviktande backlinje som mestadels består av ett gäng sopor.