Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av sthlm19 »

rigelone skrev:Zappade mellan matchen och biggest loser sverige. Såg ingen större skillnad mellan programmen förutom att fettona på 5:an iaf kämpade.
:lol:

Det går inte att jämföra, de har ju coacher som säger hur de ska göra och peppar dem.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

sthlm19 skrev:
rigelone skrev:Zappade mellan matchen och biggest loser sverige. Såg ingen större skillnad mellan programmen förutom att fettona på 5:an iaf kämpade.

Det går inte att jämföra, de har ju coacher som säger hur de ska göra och peppar dem.
Hahah så jävla sant
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Skönt att vi efter allt tog en pinne idag, som vi var väldigt oförtjänta av. Hade varit illa om vi tappat 3 pinnar jämt emot aik.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Hahaha :lol:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev: Man skriver det efter varje match: men aldrig har det varit en mer relevant fråga än just nu:

Finns det verkligen ingen botten? Jag har aldrig någonsin sett ett Elitserielag vara så fruktansvärt uddlösa och ickekreativa. Det finns inga idéer i något anfall som dras upp. Antingen så skjuter man ett slagskottsförsöktilldump rakt i magen på motståndarbacken eller så försöker man åka förbi, ramlar och tappar pucken. Det är så genomruttet att det saknar motstycke.

Att vi överhuvudtaget ens gör mål i dagens match är tamigfan ett skämt. Aik är så fruktansvärt överlägsna från minut fem och framåt att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Det är en enorm klasskillnad mellan dessa lag och om DIF inte haft Gustaf Wesslau så undrar jag om vi ens hade tagit mer än tio poäng så här långt i serien.

Vi har seriens klenaste, mest omständiga och mest felbyggda backbesättning.

Fredrik Claesson slår varje match rekord i antal gånger han lyckas spela fast sig i egen zon trots gott om tid. Han är verkligen enormt dålig. Tillsammans med Andreas Holmqvist och Kyle Klubertanz utgör han en av Sveriges vingligaste backsidor. Boumedienne kan åtminstone spela tufft och slå riktiga passningar, även om han inte är bra han heller.

Framåt har vi som bekant bara en formation som utgör ens en liten form av spets. Förstalinan är allt som oftast skapliga framåt, men bakom dem finns enbart oseriösa tjockisar och unga ''talanger'' som inte ens kan slå en passning på två meter.

En Djurgårdsskandal!

Horribla sopor!
D.Tjärnqvist var outstanding så länge han orkade, men för typ 10 omgångar innan hjärnskakningen började även han vackla.
Printz har varit säkerheten själv tills 5 omgångar sedan, nu horribel i de senaste matcherna.
Holmqvist är svagaste & räddaste mannen i Sverige.
Fjunis-Backarna gör så gott dom kan, men dom kan inte...
Claesson är inte klok på nån fläck, "ICA-mongo".
KlyberTans tycker jag mest synd om, att bli så ägd i match efter match måste vara så totalt förnedrande, tror nästan han vill dö, ser ut så på hans snälla hundögon efter varje nytt -mål.
# 78 ville inte ens spela i DIF (förstår honom iofs)
-Onödigt bra backar, bara i Hardys Narnia

-Vill inte Dö, Orkar bara inte leva
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Gode

Inlägg av Gode »

HAHAHAHAAHAHHAHAAHAHAHAHHAHA
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Foreveryoung skrev:Haha, nu räcker det.. Är det nån som ens vill gå mer? Följt hockeyn sen jag var 5 år, -94, och är 23 nu. Det räcker, det är inte värt det.

DJURGÅRN FOTBOLL!
Kommer nog gå mer men håller mig på sittplats förmodligen, glädjen med hockeyn har dött till stor del. Blir väl att härda ut till säsongen är över och sedan fokusera på fotbollen.
DIFwishes

Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5

Inlägg av DIFwishes »

Nu har jag ledsnat fullständigt på denna ledartrio i båset och övrig ledning som uppvisar en beslutsinkompetens utan like. Vill inte se djurgårdsskölden dras i smutsen som den görs nu. Skall någon i ledningen vakna snart. MJ står och säger att "det tjatar vi om hela tiden", om det då inte går in och omsätts i praktiken bör man kanske frågasätta sina ledaregenskaper. Nu måste något hända. NU!!
kalle99

Inlägg av kalle99 »

DIFwishes skrev:Nu har jag ledsnat fullständigt på denna ledartrio i båset och övrig ledning som uppvisar en beslutsinkompetens utan like. Vill inte se djurgårdsskölden dras i smutsen som den görs nu. Skall någon i ledningen vakna snart. MJ står och säger att "det tjatar vi om hela tiden", om det då inte går in och omsätts i praktiken bör man kanske frågasätta sina ledaregenskaper. Nu måste något hända. NU!!
Det är lönlöst att göra något åt det nu. För kort tid kvar att börja om med något. Skulle ha gjorts typ mellan omgång 15-20 ungefär. Läste någon artikel i någon kvällstidning häromdagen att Djurgården kan förlora stora delar av laget till nästa säsong. Jag hoppas mer på något sådant.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Challen skrev:
sthlm19 skrev:

Hahah så jävla sant
It's funny because it's true.
kalle99 skrev:
DIFwishes skrev:Nu har jag ledsnat fullständigt på denna ledartrio i båset och övrig ledning som uppvisar en beslutsinkompetens utan like. Vill inte se djurgårdsskölden dras i smutsen som den görs nu. Skall någon i ledningen vakna snart. MJ står och säger att "det tjatar vi om hela tiden", om det då inte går in och omsätts i praktiken bör man kanske frågasätta sina ledaregenskaper. Nu måste något hända. NU!!
Det är lönlöst att göra något åt det nu. För kort tid kvar att börja om med något. Skulle ha gjorts typ mellan omgång 15-20 ungefär. Läste någon artikel i någon kvällstidning häromdagen att Djurgården kan förlora stora delar av laget till nästa säsong. Jag hoppas mer på något sådant.
Jag delar din uppfattning.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Har tappat helt lusten nu...Dåligt spel. .Dålig stämning ..polis som provocerar förmycket utan anledning enligt mitt tycke. Finns rötägg i klacken jag vet, men man behöver inte provocera i onödan .Detta suger fett. Kommer inte gå på nästa derby .Bojkottar skiten har fått nog nu.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

"Det sämsta jag sett" får man höra av jobbkollegorna som var på sin första match på länge.

Oj oj oj, de har inte sett mycket hockey i år...
Skriv svar