Ishall???

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
smurf02

Ishall???

Inlägg av smurf02 »

I nuläget spelar dif i globen som e alldeles för stor och på hovet ..... men båda hallarna står på bajjen sidan mer...så varfr bygger man inte en ny ishall åt dif brevid den nya tänkta fotbolls arenan......

Typ i samma stil som Linköping,Modo, Färjestad har gjort :roll:
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det är inte första gången jag ser åsikter om detta. Det är inte första gången det skapas trådar om detta med arenafrågan.

Jag orkar egentligen inte förklara...

Men för att försöka göra långa historier korta: Stockholms kommun gillar inte DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Skulle nog inte säga att Stockholms Kommun inte gillar Djurgården Hockey, det handlar nog mer om att man vill prioritera andra typer av byggen än idrottshallar......

Biltullar är ju populära att satsa pengar på....
Senast redigerad av Frasse den 2006-11-13 07:18:29, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Det handlar inte om att kommunen gillar DIF Hockey eller inte.

Ordf skrev i ett krisbrev för något år sedan att det är allt för dyrt att bygga eget. Eftersom det finns fler klubbar i sthlm, vilket det inte gör i de flesta småstäderna, så satsar inte kommunen något större belopp på klubbarna i sig.

Det är även grymt j***a dyrt att bygga i stockholm, om det ska vara centralt vilket det måste vara om DIF ska bygga. Vem vill ha en ishall i en förort för DIF Hockey?

Håller med om att det skulle vara roligare att ha en "egen" hall. Men se i Linköping och chokladrullen. Där är LHC:s hemmaarena men även en symbol för staden och andra arrangemang annordnas där...likt globen.
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Beslut ska vara taget om att en träningshall ska byggas under Globen. Det är i alla fall något positivt!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kojak

Inlägg av Kojak »

OK, jag kanske var lite väl trött just då. Men för mig är det just det att Stockholms stad prioriterar andra saker (Jag hatar de där jäkla biltullarna) och tänker inte på hur viktig den idrottsliga delen med DIF och Hammarby är. OK att fotbollen går bra, men det behövs inte mycket hjälp av Stockholms kommun för att göra fotbollen populär...

Så på dessa grunder tycker jag det är så, även om det är lite hårddraget, att Stockholms kommun inte gillar DIF Hockey.
Skriv svar