Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
Född till sportchef.
Han är muntligt överens med Modoandroid skrev:Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är väl en centertyp man letar efter?sunne skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4269279.ab
Nåt för oss?
Gällande back kanske Anders Eriksson (Timrå och Modo förra året) vore något. Frågan är bara hur han står sig fysiskt. Känns som att han skulle göra nytta i vårat lag förutsatt att han har fysiken.
Enligt vem? En aftonbladet artikel där dom säger att källor säger att dom ska vara överens?Bjurre skrev:Han är muntligt överens med Modoandroid skrev:Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... d-ahl-backandroid skrev:Enligt vem? En aftonbladet artikel där dom säger att källor säger att dom ska vara överens?Bjurre skrev:Han är muntligt överens med Modoandroid skrev:Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
Pinsamt JJ. Ännu en jävla miss din jävla pajas.
Modo har nu gjort tre stycken värvningar på någon dag, hur många har JJ gjort?
VI HADE BEHÖVT SPANG SOM IN I HELVETE DESSUTOM. Dom ersätter deras kanske bästa back (Meyer) som har fått en hjärnskakning. Låter det bekant kanske? Avskyr verkligen bajaren Janne Järlefelt
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... d-ahl-backandroid skrev:Enligt vem? En aftonbladet artikel där dom säger att källor säger att dom ska vara överens?Bjurre skrev:Han är muntligt överens med Modoandroid skrev:Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
VI HADE BEHÖVT SPANG SOM IN I HELVETE DESSUTOM. Avskyr verkligen bajaren Janne Järlefelt
Bra koll på Spang?
Alltid intressant att veta lite mer kring spelarna.
- Jim Morrison
Varit bra i AHL två år i följd. Modo tar in honom för att ersätta deras bästa back som fått en hjärnskakning. Det säger väl allt?Harold Camping skrev:Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... d-ahl-backandroid skrev:Enligt vem? En aftonbladet artikel där dom säger att källor säger att dom ska vara överens?Bjurre skrev:Han är muntligt överens med Modoandroid skrev:Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
VI HADE BEHÖVT SPANG SOM IN I HELVETE DESSUTOM. Avskyr verkligen bajaren Janne Järlefelt
Bra koll på Spang?
Alltid intressant att veta lite mer kring spelarna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Skillnad på AHL och Elitserien.
Vi kanske var med och budade men inte kunde matcha Modo?
Han kanske inte ville till Stockholm?
Vi kanske är nära att göra klart med någon annan?
En annan möjlighet är att du har rätt och att vi är Sveriges sämsta lagbygge.
Men tvivlar på att du har tillräcklig insyn för att kunna jämföra Modos värvningsstrategi med våran.
Men tvivlar på att du har tillräcklig insyn för att kunna jämföra Modos värvningsstrategi med våran.
- Jim Morrison
Vad i helvete har Modos värvningsstrategi med saken att göra? Det är ett FÅTAL dagar kvar tills deadline för nya spelare och Djurgården har inte gjort ett piss. Man kunde ha agerat tidigare men Janne Järlefelt fortsätter att mata oss med skit genom att säga att det inte finns NÅGON spelare på marknaden alls, och dom som finns passar inte in i Djurgården/skulle inte höja oss. Jag har sagt det förut i massa poster och säger det igen, dessa spelare har varit på marknaden och blivit upplockade av andra lag sedan JJ sa att det inte fanns NÅGON spelare;Harold Camping skrev:Skillnad på AHL och Elitserien.
Patrick Yetman
John Klingberg
Vladimir Mihalik
Jozef Stümpel
Juraj Mikus
Michael Nylander
David Petrasek
Dan Spang
Låt mig fråga, tror du inte att någon av dessa spelare hade höjt Djurgården? Eller du kanske tror att vi har något annat grymt på gång?
Janne Järlefelts värvningsstrategi är ingenting alls. Den är att byta tröjor och den är att ljuga oss supportrar rätt upp i ansiktet. Han förutsätter att vi är dummare än vad vi är genom att säga att det inte finns någon spelare av kvalité på marknaden. Värvningar fortsätter att flyga förbi näsan på Djurgården och Järlefelt sitter och skriker att det inte finns någon på marknaden. Har han ens kollat? Jag tror fan inte det. Jag tror han skickade ut det där jävla mailet och sedan har han inte gjort ett skit.
-
Jim Morrison skrev:Vad i helvete har Modos värvningsstrategi med saken att göra? Det är ett FÅTAL dagar kvar tills deadline för nya spelare och Djurgården har inte gjort ett piss. Man kunde ha agerat tidigare men Janne Järlefelt fortsätter att mata oss med skit genom att säga att det inte finns NÅGON spelare på marknaden alls, och dom som finns passar inte in i Djurgården/skulle inte höja oss. Jag har sagt det förut i massa poster och säger det igen, dessa spelare har varit på marknaden och blivit upplockade av andra lag sedan JJ sa att det inte fanns NÅGON spelare;Harold Camping skrev:Skillnad på AHL och Elitserien.
Patrick Yetman
John Klingberg
Vladimir Mihalik
Jozef Stümpel
Juraj Mikus
Michael Nylander
David Petrasek
Dan Spang
Låt mig fråga, tror du inte att någon av dessa spelare hade höjt Djurgården? Eller du kanske tror att vi har något annat grymt på gång?
Janne Järlefelts värvningsstrategi är ingenting alls. Den är att byta tröjor och den är att ljuga oss supportrar rätt upp i ansiktet. Han förutsätter att vi är dummare än vad vi är genom att säga att det inte finns någon spelare av kvalité på marknaden. Värvningar fortsätter att flyga förbi näsan på Djurgården och Järlefelt sitter och skriker att det inte finns någon på marknaden. Har han ens kollat? Jag tror fan inte det. Jag tror han skickade ut det där jävla mailet och sedan har han inte gjort ett skit.
Det är klart att spelare som Petrasek och Nylander höjer ett lag i Elitserien, oavsett placering.
Nu var det ju inte direkt det jag pratade om. Menar bara att du ser det så jävla enkelt.
Förstår inte hur du kan såga ett enskilt fall som Spang, att vi inte värvade honom.
Det är ju helt omöjligt för dig att se detaljerna runt varje fall om du inte har riktigt jävla bra källor. Han kan ju begära en sjuk lön som vi inte kan betala t.ex.
Dock så håller jag med dig om helhetsperspektivet att vi nog borde ha gjort klart med någon/några nya spelare för att spetsa till vår nuvarande trupp.
Har personligen dålig koll åp hur mkt pengar Järlefelt har att röra sig med och betvivlar att så många här inne vet det heller. Tydligen letar de högst officiellt efter en forward och en back, en back som dessutom i princip, vid värsta tänkbara scenario, ska "ersätta" Tjärna. Detta betyder att pengar finns, och "hyfsat" dessutom, vad nu detta innebär. Hellre tänka efter än köpa nåt på chans, 573 NHL-matcher behöver itne betyda nåt i sammanhanget. Själv hade jag ringt Ossi alla dagar i veckan, fortfarande arg att vi inte högg honom direkt förra året.
- Jim Morrison
Alltså, det är väl klart som fan att det inte är BARA Dan Spang-skiten som gör mig förbannad. Det är det faktum att det är en i mängden av missade värvningar för JJ. Det är det faktum att han tillhör dom kvalitetsspelarna som har gått till en annan klubb EFTER att JJ har sagt att det inte finns någon på marknaden. Hade det bara varit Dan Spang så hade jag inte brytt mig, men nu är det så jävla mycket mer än så.Harold Camping skrev: Det är klart att spelare som Petrasek och Nylander höjer ett lag i Elitserien, oavsett placering.
Nu var det ju inte direkt det jag pratade om. Menar bara att du ser det så jävla enkelt.
Förstår inte hur du kan såga ett enskilt fall som Spang, att vi inte värvade honom.
Det är ju helt omöjligt för dig att se detaljerna runt varje fall om du inte har riktigt jävla bra källor. Han kan ju begära en sjuk lön som vi inte kan betala t.ex.
Dock så håller jag med dig om helhetsperspektivet att vi nog borde ha gjort klart med någon/några nya spelare för att spetsa till vår nuvarande trupp.
Grejen är att jag hade förstått Järlefelt om han åtminstone FÖRSÖKT fixa spelare och sagt SANNINGEN till oss. Typ, "Han ville inte spela i Djurgården/Stockholm" eller "Han var för dyr". Inte komma med något jävla skitsnack om att det inte finns någon spelare på marknaden när det är en sån uppenbar lögn.
Modo tog alltså INTE in Spang.Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... d-ahl-backandroid skrev:Enligt vem? En aftonbladet artikel där dom säger att källor säger att dom ska vara överens?Bjurre skrev:Han är muntligt överens med Modoandroid skrev:Spang är väl inte klar för Modo. Ryktades enligt Ros vara svinigt dyr. Kanske hittar dom en lösning ändå, men klar är han inte.
VI HADE BEHÖVT SPANG SOM IN I HELVETE DESSUTOM. Dom ersätter deras kanske bästa back (Meyer) som har fått en hjärnskakning. Låter det bekant kanske? Avskyr verkligen bajaren Janne Järlefelt
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Inte ännu nej. Dom tog dock in in en annan back med NHL/AHL-meriter, så min poäng borde bestå.android skrev: Modo tog alltså INTE in Spang.