Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5
Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5
Var: Ericsson Globe, 19:00
TV
Canal+
CSport (Webben)
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Straffavgörandet i sista derbyt säsongen 2010/2011
Inbördes möten förra säsongen
Solna aik IF - Djurgårdens IF 5-2
Djurgårdens IF - Solna aik IF 2-5
Solna aik IF - Djurgårdens IF 1-3
Djurgårdens IF - Solna aik IF 4-1
Solna aik IF - Djurgårdens IF 1-2 (str.)
TV
Canal+
CSport (Webben)
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Straffavgörandet i sista derbyt säsongen 2010/2011
Inbördes möten förra säsongen
Solna aik IF - Djurgårdens IF 5-2
Djurgårdens IF - Solna aik IF 2-5
Solna aik IF - Djurgårdens IF 1-3
Djurgårdens IF - Solna aik IF 4-1
Solna aik IF - Djurgårdens IF 1-2 (str.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/
Gör hockeykrigarna en bra match och krossar Gnaget har dom återupprättat sin och vår heder.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
1/3 av ödesveckan avklarad... det blir en batalj utan dess like på torsdag. Solna har väl blivit nollade två matcher i rad (något som naturligtvis kommer brytas mot Djurgården).
KÄMPA DJURGÅRDEN!
KÄMPA DJURGÅRDEN!
aJk, kaffe bk och moDOH, hv och brunäs kvar innan uppehållet. Fullkomligt olidligt.-daniel- skrev:1/3 av ödesveckan avklarad... det blir en batalj utan dess like på torsdag. Solna har väl blivit nollade två matcher i rad (något som naturligtvis kommer brytas mot Djurgården).
KÄMPA DJURGÅRDEN!
- -daniel-
Jag delar in det i etapper, först den här veckan. Kan inte tänka på nästa. Eller veckan efter det.Magnutz skrev:aJk, kaffe bk och moDOH, hv och brunäs kvar innan uppehållet. Fullkomligt olidligt.-daniel- skrev:1/3 av ödesveckan avklarad... det blir en batalj utan dess like på torsdag. Solna har väl blivit nollade två matcher i rad (något som naturligtvis kommer brytas mot Djurgården).
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Re: Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derb
Bra tänkt. Blir mindre fatalt om man chunkar olidligheten i något mindre bitar.-daniel- skrev:Jag delar in det i etapper, först den här veckan. Kan inte tänka på nästa. Eller veckan efter det.Magnutz skrev:aJk, kaffe bk och moDOH, hv och brunäs kvar innan uppehållet. Fullkomligt olidligt.-daniel- skrev:1/3 av ödesveckan avklarad... det blir en batalj utan dess like på torsdag. Solna har väl blivit nollade två matcher i rad (något som naturligtvis kommer brytas mot Djurgården).
KÄMPA DJURGÅRDEN!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Dags för ännu mer ångest.
Avskaffa tre mot tre.
Herrejävlar... Antingen blir det råttslakt utan dess like eller så blir vi våldtagna. Sorkarna åker hem tomhänta från Timrå, revanschsugna så det heter duga från deras håll så vi lär möta tufft och hårt motstånd på Torsdag. Frågan är om vi klarar att stå emot och vara ännu bättre, jag tvivlar faktiskt...
Strid för Djurgår'n!
Strid för Djurgår'n!
Med tanke på dagens hockey så är väl en vinst bara en otrolig, otrolig..! bedrift.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
- -daniel-
Något man lärt sig under alla år är egentligen att föregående matcher inte spelar någonsomhelst roll när det vankas derby. Egentligen samma med formkurvor hit & dit. Försöker detta till trots intala mig själv att Aik är i ungefär lika dålig form som vi är och att det bör bli jämnt på torsdag men jag lyckas inte riktigt...Mash skrev:Herrejävlar... Antingen blir det råttslakt utan dess like eller så blir vi våldtagna. Sorkarna åker hem tomhänta från Timrå, revanschsugna så det heter duga från deras håll så vi lär möta tufft och hårt motstånd på Torsdag. Frågan är om vi klarar att stå emot och vara ännu bättre, jag tvivlar faktiskt...
Strid för Djurgår'n!
Senaste 5 matcherna har bägge lagen 6 pinnar... inte direkt två lag med strålande självförtroende som möts.
Hoppas man överlever torsdagen samt att DIF tar hem 3 poäng.
Jag tycker forumet är lite väl hård mot Claesson. Han utvecklas i varje fall och blir sakta men säkert bättre. Om något år är han i NHL och vi vill att han återvänder till DIF när han kommer hem igen. Holm och Gustavsson är också bra, jämför gärna dessa mot DT och Printz, OK, de sistnämnda är bättre. Men mot Bombom och Klubertanz står de sig väl de är till och men bättre, de följer med i offensiven och kämpar tillbaka. Holm är en framtidsspelare, han är hård och kommer bli hårdare och tuffare.
Nr 7 är ur form men den kommer...
Jävlar om laget inte ger allt på torsdag, KÄMPA!
Jag tycker forumet är lite väl hård mot Claesson. Han utvecklas i varje fall och blir sakta men säkert bättre. Om något år är han i NHL och vi vill att han återvänder till DIF när han kommer hem igen. Holm och Gustavsson är också bra, jämför gärna dessa mot DT och Printz, OK, de sistnämnda är bättre. Men mot Bombom och Klubertanz står de sig väl de är till och men bättre, de följer med i offensiven och kämpar tillbaka. Holm är en framtidsspelare, han är hård och kommer bli hårdare och tuffare.
Nr 7 är ur form men den kommer...
Jävlar om laget inte ger allt på torsdag, KÄMPA!
Jo, stämmer ganska bra det du säger men Djurgår'n har då aldrig varit bra på den psykologiska biten, tvivlar att det kommer bli bättre på Torsdag.-daniel- skrev:Något man lärt sig under alla år är egentligen att föregående matcher inte spelar någonsomhelst roll när det vankas derby. Egentligen samma med formkurvor hit & dit. Försöker detta till trots intala mig själv att Aik är i ungefär lika dålig form som vi är och att det bör bli jämnt på torsdag men jag lyckas inte riktigt...Mash skrev:Herrejävlar... Antingen blir det råttslakt utan dess like eller så blir vi våldtagna. Sorkarna åker hem tomhänta från Timrå, revanschsugna så det heter duga från deras håll så vi lär möta tufft och hårt motstånd på Torsdag. Frågan är om vi klarar att stå emot och vara ännu bättre, jag tvivlar faktiskt...
Strid för Djurgår'n!
Senaste 5 matcherna har bägge lagen 6 pinnar... inte direkt två lag med strålande självförtroende som möts.
Förväntar mig en förlust men fy i helvete vad förbannad jag blir vid 2 poäng eller mindre.
Skulle även vilja se Brodin - Fimpen - Ölvestad i en kedja. Fungerade bra förra säsongen tillsammans i derbyna.
- Nummer19
Vettefan hur detta derby kommer bli alltså. Får ångest så fort jag tänker på det. Den här matchen kommer bli olidligt jobbig. SÅ mycket står på spel.
Som någon skrev tidigare, i derbyn spelar formen ingen roll. Vad som helst kan hända.
Och det är det som gör derbyn så jobbiga, men ochså (ibland) obeskrivligt underbara...
Som någon skrev tidigare, i derbyn spelar formen ingen roll. Vad som helst kan hända.
Och det är det som gör derbyn så jobbiga, men ochså (ibland) obeskrivligt underbara...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
wääääh känns inte bra. Bara Wesslau kan rädda oss
- SkönaDjurgårn
AIK kommer som vanligt in och kör över oss i första perioden och så får vi jaga en enpoängare resten av matchen. Happy days!