VM 2018 och 2022.

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Sidney Crosby

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Sidney Crosby »

Snazzi skrev:Serveras det alkohol i Qatar? Om jag inte kommer ihåg fel från mina lektioner i religion så strider det väl mot Islam. Trevlig fotbollsfest! (Jag vet att det antagligen skulle ordna sig)

Åka till England för att se Sverige spela VM hade jag inte tvekat en sekund på att åka till(Förutsatt att vi når dit). Vem fan vill sätta sig på ett plan till Ryssland? Kan tänka mig att USA kommer ha omkring 100 supporters på plats.
Wikipedia skrev:Jämfört med de mest konservativa arabländerna, såsom Saudiarabien och Kuwait, har Qatar förhållandevis liberala lagar. Efter att den nuvarande emiren i Qatar, Hamad bin Khalifa, kom till makten har landet genomgått en liberalisering och modernisering. Exempelvis finns det inte längre några klädeslagar för vare sig kvinnor eller män. Qatars lagar tillåter också alkoholhaltiga drycker i viss utsträckning, men barer och pubar förekommer enbart på dyra hotell, till skillnad från Dubai (Förenade arabemiraten) och Bahrain, där nattklubbar och liknande företeelser är helt lagliga.
Qatar låter faktiskt helt sjukt spännande, men personligen hade jag hoppats på Australien.
Metal Machine

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Metal Machine »

Ryssland 2018 känns spännande. Mitt mål är att kunna språket flytande då. Men som Salas påpekar är det nog mygel som ligger bakom beslutet. ????? ??????! ;-)
Skriv svar