Positiva resultat.....

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pepp91

Positiva resultat.....

Inlägg av Pepp91 »

Det har gått väldigt bra för våra spelare poängmässigt, hittills. Dom flesta tycker jag har godkännt, vissa har tillochmed svarat för prestationer som dom inte har kunnat göra i andra klubbar, Pär Bäcker Morten Ask och Timmy Pettersson t. ex. Alla 3 har snart gjort mer poäng än vad dom någonsin gjort i en större liga, och serien har inte ens nått hälften av dom matcher som skall spelas.

Dom enda man skulle kunna vilja se bättre resultat ifrån är Thomas Johansson (han gör ett enormt jobb som egentligen håller ihop vårat försvar men jag skulle vilja se honom i målprotokollet när han har återhämtat sig ifrån skadan :roll: ), Martin Lindman (dags för honom att näta snart också...) och Fredric Ericson (våran målis, Daniel Larsson, ligger före honom i poängligan ju, då är det något som inte stämmer och han verkar inte vara någon hjälte i försvars-zonen som Ronnie är:!: ).

Kul att se Christian Eklund på nytt, han verkar ha fått en helt ny spelartyp, en spelartyp av Ölvestad blandat med Thoresens näsa för att hitta luckorna hos målisarna, det vill säga fin avslutare...

Härligt att se ett Djurgården som tack vare att dom var sjysta mot andra i medgång, nu får hjälp av dom i motgång......
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag håller med dig, vissa av nyförvärven har varit över förväntan poängmässigt. Det är då konstigt att vi inte ligger ännu högre upp i tabellen. Men när vi förlorat har det ju i och för sig varit ytterst knappt.

Dessutom måste de gamla rävarna Thomas Johansson, Linkan, Ottosson och Ölvestad producera mera. Otto gjorde ju en del mål i början men det har stannat av nu. Förstakedjan är inte alls lika produktiv längre, det var dem som gjorde att inledningen på serien blev såpass bra.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog inte att kedjan med Ask-Eklund-Danielsson var så där super. Hade nog förväntat mig mer av dessa. Skulle nog snarast vilja påstå att denna trio presterat sämst i förhållande till kapacitet.

Backarna är lite mer svårbedömda, men Ericsson kan ju knappast bedömas som en lyckad värvning. Lindman torde ha rätt bra flis i månaden och även honom förväntar jag mig mer av. Liwing är egentligen lika osäker som förra året. Den enda som imponerat på mig av backarna är Timmy som inte blivit den superflopp jag trodde han skulle bli...
Skriv svar