Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Stulle »

Jämtin har ju varit i blåsväder tidigare när det gäller att ta emot en tackling med otillåtna medel, speciellt med klubban. Kommer garanterat att vägas in i detta beslut.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Jämtin ska ha kraftigare avstängning än Danielsson. Varför? Kanske itne just för att denna tackling är så mycket fulare men någonstans måste man väga in det han har gjort tidigare. Två höga klubbor i ansiktet på samma spelare två gånger mot Timrå, bara matchen innan. Han är en farlig idiot på isen och att säga att den här smällen är en olyckshändelse är skitsnack. Jämtin är helt enkelt för feg för att ta en tackling som en man och för då antingen upp en armbåge eller en klubba för att skydda sig. Det är inte första gången pch jag röstar för en 7/8 matcher för att markera mot Jämtin. Nu är det fan hög tid att skärpa sig innan något riktigt allvarligt händer!

Sen tycker jag samtidigt att det är lite konstigt, det känns som det oftast är Luleåspelare som åker på de här smällarna? Det kan man fråga sig, varför är det så?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:Jämtin ska ha kraftigare avstängning än Danielsson. Varför? Kanske itne just för att denna tackling är så mycket fulare men någonstans måste man väga in det han har gjort tidigare. Två höga klubbor i ansiktet på samma spelare två gånger mot Timrå, bara matchen innan. Han är en farlig idiot på isen och att säga att den här smällen är en olyckshändelse är skitsnack. Jämtin är helt enkelt för feg för att ta en tackling som en man och för då antingen upp en armbåge eller en klubba för att skydda sig. Det är inte första gången pch jag röstar för en 7/8 matcher för att markera mot Jämtin. Nu är det fan hög tid att skärpa sig innan något riktigt allvarligt händer!

Sen tycker jag samtidigt att det är lite konstigt, det känns som det oftast är Luleåspelare som åker på de här smällarna? Det kan man fråga sig, varför är det så?
Tror att år av tidigare svår missväxt i norrbotten kan ha satt sina spår.
Rent allmänt ser dom väldigt småväxta ut, så de flesta tacklingar i närkampsspelet träffar förljdaktligen då helt naturligt i huvudhöjd.
Sedan är det en uttalad strategi från luleå att inte lägga så mycket energi på att tacklas.
Men det blir lite Vända andra kinden till och jag tror det i sin tur bjuder in till att man själva blir offer istället.......och ingen är gladare än jag

Jämtin är en frisk fläkt, gillar honom på nåt sjukt sätt.
Får han ett långt straff för det senaste så kallade "överfallet" så är det bara för att det står Jämtin på tröjan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Modoröv!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Modoröv!
modoröv!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Underbara Perra Johnsson i Timrå om Timrås lynnige Ilkka Pikk..
– Han sitter där han sitter nu, sade Johnson kort i den andra periodpausen.
Så jävla bra. Han har en bra detalj där. Inget skit utan gör du inte ditt jobb sitter du på bänken.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:Underbara Perra Johnsson i Timrå om Timrås lynnige Ilkka Pikk..
– Han sitter där han sitter nu, sade Johnson kort i den andra periodpausen.
Så jävla bra. Han har en bra detalj där. Inget skit utan gör du inte ditt jobb sitter du på bänken.
Perra har blivit lite utav min favorittränare i ES, trots att han är värmlänning. Förutom stort hockeykunnande så vågar han ta itu med spelare som inte gör sitt jobb, dessutom kläcker han ur sig en hel del roliga kommentarer.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Skellefteå verkar göra sitt jobb mot lhc... Nu är det bara för Frölunda att ta Karlstadsumparna också!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Är det något i fisken som gör att man i Göteborg är inkapabel att sköta en ekonomi på ett bra sätt?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4001994.ab

Bajen-klass.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

undra fan inte om Clube är lika jävla pissiga som Timrå, Hlavac Hlinka... vad fan håller det laget på med egentligen
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Elitserien 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Precis som förra året. Gick som tåget då och i år. Sen kom dom och det gick skit tills efter julen eller liknande.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kaffebönderna har börjat klättra och det retar mig. Som fan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev: Kaffebönderna har börjat klättra och det retar mig. Som fan.
Mmmh, men det var nog bara en tidsfråga och tyvärr lika oundvikligt som döden själv.
Sluttabellen kommer se ut som den gör nu med 2-3 undantag.
DIF ska om aik och upp på fastare mark, kanske att lhc blir indraget (tror inte det),kanske att Brynäs dalar efter jul.
Annars tror jag tabellen satt sig hyfsat nu.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FBK får hem Sjögren... SAIK kanske får hem Jocke Lindström.

Känns ju....roligt.
Användarvisningsbild
android

Elitserien 2011/2012

Inlägg av android »

Sjögren är en favorit. Var grym i ett blekt Rögle. Hoppades att DIF skulle hugga honom då. Rätt lik Ante Engqvist tycker jag. Lite starkare kanske.
Född till sportchef.
Skriv svar