Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berglund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Inlägg av Berglund »

Nu är vi i alla fall tillbaka på slutspelsplats ser betydligt bättre ut nu än det gjort tidigare,så jag tycker att det bör finnas lite mer optimism här på forumet även om spelet inte sitter som en smäck än!att gräva ner sig och inte kunna se något positivt i spelet tycker jag är löjligt vilket många här verkar göra.tänk om grabbarna på isen skulle ha samma inställning som vissa här har?dom har fan inte gett upp än!
Jag håller med dej 100%.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Berglund skrev:
Nu är vi i alla fall tillbaka på slutspelsplats ser betydligt bättre ut nu än det gjort tidigare,så jag tycker att det bör finnas lite mer optimism här på forumet även om spelet inte sitter som en smäck än!att gräva ner sig och inte kunna se något positivt i spelet tycker jag är löjligt vilket många här verkar göra.tänk om grabbarna på isen skulle ha samma inställning som vissa här har?dom har fan inte gett upp än!
Jag håller med dej 100%.
Att ställa krav på spelarna har vi full rätt till. De tjänar otroligt bra med pengar och har ishockeyn som jobb. Däremot kan jag väl hålla med om att kritiken ibland är utan nyanser. Men att årets lag fått kritik är fullt befogat.
Som spelet sett ut första matcherna är det inget konstigt att vi på forumet är besvikna.

Ingen kan vara nöjd med att ligga där vi ligger. Det blir väldigt sällan guld för lag som slutar på placeringarna 5 till 8. Oftast är det de som slutar etta eller tvåa som tar hem det till slut.

Det har sett bättre ut på slutet. Men vi har en lååååång väg kvar att vandra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
snoddas

Inlägg av snoddas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Berglund skrev:
Jag håller med dej 100%.
Att ställa krav på spelarna har vi full rätt till. De tjänar otroligt bra med pengar och har ishockeyn som jobb. Däremot kan jag väl hålla med om att kritiken ibland är utan nyanser. Men att årets lag fått kritik är fullt befogat.
Som spelet sett ut första matcherna är det inget konstigt att vi på forumet är besvikna.

Ingen kan vara nöjd med att ligga där vi ligger. Det blir väldigt sällan guld för lag som slutar på placeringarna 5 till 8. Oftast är det de som slutar etta eller tvåa som tar hem det till slut.

Jag förstår vad du menar,men det jag menar är att det finns vissa här inne som inte kan se något possitivt överhuvudtaget,tex som när vi vinner mot fbk med 5-1 så är det inte vi som lirar bra utan då heter det att fbk var vädelösa och jag tycker det är jävöigt tröttsamt!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

snoddas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Berglund skrev:
Jag håller med dej 100%.

Jag förstår vad du menar,men det jag menar är att det finns vissa här inne som inte kan se något possitivt överhuvudtaget,tex som när vi vinner mot fbk med 5-1 så är det inte vi som lirar bra utan då heter det att fbk var vädelösa och jag tycker det är jävöigt tröttsamt!
Tror snarare att vissa personer tyglar deras entusiasm då DIF har en förjävla ful vana att varva bra insatser med skitdåliga insatser. DET är tröttsamt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Jag har följt det här laget nu ett antal år och ser en jäkla massa hockey. Många gånger är det fruktansvärt att se laget spela.

Den som dock inte såg att det var ett annat DIF som spelade den här matchen kan väldigt lite om hockey. Det var en fröjd att för första gången på länge se grabbarna spela hockey. De sista 10 minuterna var inte bra men trots att allt så händer skit i hockey. Vi hade lite oflyt helt enkelt.

De sista 10 minuterna mot Växjö VAR inte som många matcher har varit den här säsongen. Det var inte katastrof. Det var inte gamla vanliga DIF. Skit händer.

Tendensen i DIF är att vi är på väg åt rätt håll. Det är många som ser det. En tendens håller inte i sig en match, det är något som över en lång period visar hur bra ett lag är. Tendensen visar att vi är ett lag för topp 8.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

UPP MED TRÅD OM FISKRENSAR-MATCHEN IMORGON.

Det enda moderatorerna borde behöva bry sig om på forumet skiter man i fullständigt... :|
Skriv svar