Silly-season Elitserien 2011/12
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season Elitserien 2011/12
Lite upp till bevis för Linkan tycker jag, han har ju inte direkt en historia av att lyckas utanför STHLM... men det är naturligtvis helt rätt av TIK att testa honom.
Han kommer få oerhört mycket speltid och verkar dessutom vara grymt laddad. Tror på minst en poäng per match för kung Linkan.-daniel- skrev:Lite upp till bevis för Linkan tycker jag, han har ju inte direkt en historia av att lyckas utanför STHLM... men det är naturligtvis helt rätt av TIK att testa honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Så är det, men han har ju tidigare haft ungefär liknande roll i andra lag och inte riktigt lyckats.Mäklaren skrev:Han kommer få oerhört mycket speltid och verkar dessutom vara grymt laddad. Tror på minst en poäng per match för kung Linkan.-daniel- skrev:Lite upp till bevis för Linkan tycker jag, han har ju inte direkt en historia av att lyckas utanför STHLM... men det är naturligtvis helt rätt av TIK att testa honom.
Men jag hoppas verkligen Linkan all lycka. Oerhört tacksam att han inte gick till Solna i vilket fall.
- Lee Harvey Oswald
Det behövs inte så stor begåvning för att inse att detta kommer med största sannolikhet missgynna DIF.SirDIFalot skrev: STORT LYCKA TILL! (Så länge det inte missgynnar DIF) Tror det var ett perfekt val för honom där kommer han få massvis med förtroende.
Tik är ett de 5 lag som kommer slåss om den 8:e och sista slutspelsplatsen
(där även DIF kommer vara inblandat)
Så det känns väl så där, hade klart hellre sett honom i göteborg
Men visst, stort lycka till Bremberg!
Är rätt så säker på redan nu vem som kommer avgöra i mötena DIF-TIK
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:Så är det, men han har ju tidigare haft ungefär liknande roll i andra lag och inte riktigt lyckats.Mäklaren skrev:Han kommer få oerhört mycket speltid och verkar dessutom vara grymt laddad. Tror på minst en poäng per match för kung Linkan.-daniel- skrev:Lite upp till bevis för Linkan tycker jag, han har ju inte direkt en historia av att lyckas utanför STHLM... men det är naturligtvis helt rätt av TIK att testa honom.
Men jag hoppas verkligen Linkan all lycka.
Oerhört tacksam att han inte gick till Solna i vilket fall.
Känns som det kvittar, rent sportsligt är TIK lika illa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Njae jag vet inte om jag håller med dig riktigt, tycker Timrå har alldeles för mycket fundamentala fel för att kunna vara med och slåss om en slutspelsplats - även om de nu får in en riktig spets i form av Linkan. Naturligtvis kan vi bli indragna i den absoluta bottenstriden men jag tror och tycker vi har ett alldeles för bra lag för att ligga där nere och harva. Känslan är att vi är på uppgång (oj vad jag kommer få äta upp det efter morgondagens match...).Lee Harvey Oswald skrev:-daniel- skrev:Så är det, men han har ju tidigare haft ungefär liknande roll i andra lag och inte riktigt lyckats.Mäklaren skrev:Han kommer få oerhört mycket speltid och verkar dessutom vara grymt laddad. Tror på minst en poäng per match för kung Linkan.-daniel- skrev:Lite upp till bevis för Linkan tycker jag, han har ju inte direkt en historia av att lyckas utanför STHLM... men det är naturligtvis helt rätt av TIK att testa honom.
Sen att det kvittar får stå för dig - jag hade fått enormt sura uppstötningar och formligen mått illa av att se en av mina favoritlirare i Solna-tröjan. Det hade liksom blivit för jävla mycket...
Bara att önska Fredrik lycka till, han bör få en oerhört central roll i timrå.
Att laget Timrå blir ett hot mot oss pg a denna förstärkning har jag dock svårt att se. Det behövs nog rätt mycket mer för timrå än att förstärka 1/3:e del av 1 kedja (av 4) om du frågar mig..
Att laget Timrå blir ett hot mot oss pg a denna förstärkning har jag dock svårt att se. Det behövs nog rätt mycket mer för timrå än att förstärka 1/3:e del av 1 kedja (av 4) om du frågar mig..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Känns som att man i första hand borde konsentrera sig på sitt egna lag istället för att utvärdera motståndarna. Kan DIF bara höja sig spelmässigt några snäpp så kommer vikten av motståndet samtidigt att minska. Lägga fokus på rätt sak känns mer viktigt (sitt eget lag) än vad motståndarna kan hitta på.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- DIF_Soldier
Vampola har lämnat Timrå.Mäklaren skrev:En riktig klassvärvning av ett Timrå som egentligen har en tillräckligt bra toppanfallare att tillgå i Vampola.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
-daniel- skrev:Njae jag vet inte om jag håller med dig riktigt, tycker Timrå har alldeles för mycket fundamentala fel för att kunna vara med och slåss om en slutspelsplats - även om de nu får in en riktig spets i form av Linkan. Naturligtvis kan vi bli indragna i den absoluta bottenstriden men jag tror och tycker vi har ett alldeles för bra lag för att ligga där nere och harva. Känslan är att vi är på uppgång (oj vad jag kommer få äta upp det efter morgondagens match...).Lee Harvey Oswald skrev:-daniel- skrev:Så är det, men han har ju tidigare haft ungefär liknande roll i andra lag och inte riktigt lyckats.Mäklaren skrev:Han kommer få oerhört mycket speltid och verkar dessutom vara grymt laddad. Tror på minst en poäng per match för kung Linkan.-daniel- skrev:Lite upp till bevis för Linkan tycker jag, han har ju inte direkt en historia av att lyckas utanför STHLM... men det är naturligtvis helt rätt av TIK att testa honom.
Sen att det kvittar får stå för dig - jag hade fått enormt sura uppstötningar och formligen mått illa av att se en av mina favoritlirare i Solna-tröjan. Det hade liksom blivit för jävla mycket...

Och hur smackade den bajsmackan då?-daniel- skrev:Njae jag vet inte om jag håller med dig riktigt, tycker Timrå har alldeles för mycket fundamentala fel för att kunna vara med och slåss om en slutspelsplats - även om de nu får in en riktig spets i form av Linkan. Naturligtvis kan vi bli indragna i den absoluta bottenstriden men jag tror och tycker vi har ett alldeles för bra lag för att ligga där nere och harva. Känslan är att vi är på uppgång (oj vad jag kommer få äta upp det efter morgondagens match...).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev:Och hur smackade den bajsmackan då?-daniel- skrev:Njae jag vet inte om jag håller med dig riktigt, tycker Timrå har alldeles för mycket fundamentala fel för att kunna vara med och slåss om en slutspelsplats - även om de nu får in en riktig spets i form av Linkan. Naturligtvis kan vi bli indragna i den absoluta bottenstriden men jag tror och tycker vi har ett alldeles för bra lag för att ligga där nere och harva. Känslan är att vi är på uppgång (oj vad jag kommer få äta upp det efter morgondagens match...).

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... elitserien
Linkan lär ju kunna servera Bredl en del lägen. Farligt.
- SirDIFalot
Dom skulle behöva en hyfsad tvåvägscenter emellan de där två forwardsen hehe... Vore ju tokgrymt offensivt men som sagt. Centern får passa upp bakåt.kaminor skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... elitserien
Expert.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3953132.ab
Ingen Brendl till Timrå
Han har ju gjort det rätt bra i tjeckiska ligan. Vet inte hur den står sig till Elitserien men 5+3 på 5 matcher måste anses som jävligt bra ändå.
Tänk den "spetsen" i vårat lag......
Ingen Brendl till Timrå
Han har ju gjort det rätt bra i tjeckiska ligan. Vet inte hur den står sig till Elitserien men 5+3 på 5 matcher måste anses som jävligt bra ändå.

Tänk den "spetsen" i vårat lag......
There is no I in TEAM!!!!