Vill du spela ishockey?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vill du spela ishockey?

Inlägg av Daniel942 »

Forumets testpanel bestående av mig och Kentta har varit och testat "Hockeyfun".

Är du intresserad av att spela ishockey bara för att det är kul att spela och inte vill/kan spela i ett lag?

http://www.hockeyfun.se

Citerar ett blogginlägg från Marie Hallman:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2011/07/pa-med-grejerna.html skrev:Någon som bor i eller runt Stockholm och är sugen på att spela lite hockey själv? Mest på kul?

I så fall så finns det faktiskt möjlighet att göra det oavsett ålder och om man är kille eller tjej, bra eller mindre bra.

Till hösten startar något som heter hockeyfun i Stockholm. Hockeyfun är en liga som, enligt de som driver den, " är till för lag som inte har ambition att klättra i seriesystemen utan vill spela hockey på enkla villkor".

Lagen kommer vara mer av hobbylag, de som vill dra ihop polare och spela tillsammans gör det. Om man inte har tillräckligt med folk eller känner tillräckligt många andra sugna för att dra ihop ett lag själv så anmäler man sig på hemsidan så hjälper ligan till att hitta ett lag åt den som saknar ett.
Nu innan "säsongen" dragit igång på riktigt finns det något som heter Pay n Play. Kostar 100:- per gång och man har 80 minuters istid.
Platserna varierar, men när jag och Kentta var och lirade så var vi i Järfälla ishall.

Detta är perfekt för dig som inte har riktigt vad som krävs för att spela i ett lag, utan bara uppskattar sporten. Maila ansvarig på hemsidan och säg att du är intresserad av att vara med så får du mail när det är pay n play med all info.

Vad som du behöver är då självklart full utrustning, det köpte vi till detta och var värt varenda krona. Finns bra paket på olika hockeybutiker samt blocket har en del.

Detta är verkligen skitkul - helt klart värt att testa om du är intresserad av att lira hockey!
DIF!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Re: Vill du spela ishockey?

Inlägg av Lakrisal »

Funderar på att dra hem grejerna i vinter och köra lite målvaktsträning, då skulle man ju samtidigt kunna testa på något sånt här. Har ingen aning om kvalitén men ett försök skadar ju inte
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Sånt här är ju alltid intressant. Men om man saknar ett par kvalitéer som att kunna bromsa ordentligt etc, hur gör man då? Man vill ju inte framstå som ett fån. Dock jobbar jag på det så gott jag kan, och har gjort ganska stora framsteg hittills :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

seppuko skrev:Sånt här är ju alltid intressant. Men om man saknar ett par kvalitéer som att kunna bromsa ordentligt etc, hur gör man då? Man vill ju inte framstå som ett fån. Dock jobbar jag på det så gott jag kan, och har gjort ganska stora framsteg hittills :)
Du gör ingenting. Du lär dig med tiden medans du spelar.
Det är lite av grejen med hockeyfun, ALLA får vara med.
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Hur fungerar det då? Kommer det dit 30 karlar sen får man välja lag och kör tvåmål en timme?

E: Såg nu att det var en liga... Frågan kvarstår.
E2: Var inne på hemsidan... Frågan kvarstår.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

android skrev:Hur fungerar det då? Kommer det dit 30 karlar sen får man välja lag och kör tvåmål en timme?

E: Såg nu att det var en liga... Frågan kvarstår.
E2: Var inne på hemsidan... Frågan kvarstår.
Just nu, innan "ligan" sätter igång, kan du som sagt köra pay´n play, kostar 100 kr.

Hör av dig till Hasse! 0707982378
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Pay n play nu på Lördag!

Samling 16:00 Kallhälls ishall. Fråga efter Hasse.
Priset brukar som sagt innan vara 100:-.
DIF!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Det här låter skitkul. Borde finnas något liknande i Norrköping/Linköping!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Är detta fortfarande igång? Och vart fan ligger kallhäll? :shock:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Challen skrev:Är detta fortfarande igång? Och vart fan ligger kallhäll? :shock:
Ja förfan, det är igång! Kallhäll ligger en bit utanför Stockholm, vid Jakobsberg ungefär. Sök på hitta.se eller nåt.

Kanske värt att nämna att tacklingar är tillåtna, inga veteranregler här inte! Det fick jag erfara i lördags, åkte i isen ett par gånger.. Rejält. :wink:
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Kentta skrev:
Challen skrev:Är detta fortfarande igång? Och vart fan ligger kallhäll? :shock:
Ja förfan, det är igång! Kallhäll ligger en bit utanför Stockholm, vid Jakobsberg ungefär. Sök på hitta.se eller nåt.

Kanske värt att nämna att tacklingar är tillåtna, inga veteranregler här inte! Det fick jag erfara i lördags, åkte i isen ett par gånger.. Rejält. :wink:
Skönt har spelat hockey ett bra tag men la av för något halvår sen, nu kan man ju lira lite på kul :D

Kallhälls ishall låg 63.7 km Ifrån mig :( 1 tim och 10 min med bil :roll:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Finns det ingen korpliga där vi kan dra igång ett forumlag ? :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hehe, ska jag lira hockey som oerfaren 36åring är det veteranregler som gäller. Tacklingar tar jag emot om det finns en fet lönecheck varje månad för besväret!

Fan att bli söndertacklad som amatör. Hahaha
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Brutalt :lol: Finns inget roligare än att spela hockey även om man som jag är jävligt staplig på krickerna(dock bätre än Tjärna Jr :wink: )... Bir förhoppningsvis Stockholmare nästa år så vore kul om skiten fortfarande är uppe då.
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar