-daniel- skrev:
Jaha, så supporterskap mäts nuförtiden alltså i hur länge man tvingar sig själv stanna kvar vid pinsamma förluster mot brödgäng från landsorten? Det var något nytt för mig.
Att man betalat medlemskap i DIF Hockey sen barnsben, inte missat en hemmamatch på X antal säsonger och i alla lägen försöker promota DIF är således ingenting värt.
Nä, det som gäller nu är en paroll som inte ens fanns när man började gå på matcher "Alltid oavsett", ungefär lika misshandlat som när folk tror att "Lite finare, lite bättre" handlar om pacifism eller östermalmsstereotyper.
Jag misstänker att det hela handlar om människor som inte kan möta förlusten i sig, utan istället fokuserar på annat. Vill man inte förstå varför vi förlorar kan man alltid skrika om hur dålig klacken är när vi blir förnedrade på hemmais för vilken gång i raden...
I lördags kan jag skylla på tillfälligheter för förlusten, men tillsammans med de andra undermåliga insatserna är det en tydlig trend som jag inte accepterar. Snart kommer laget att få höra ordentligt hur jävla illa det är, så enkelt är det. Det hände förra säsongen och det kommer med all sannolikhet hända igen.
Något är sjukt i Djurgårn och jag hoppas verkligen att strutsmentaliteten är så djup som jag upplever att den är, för isf blir det en jobbig vinter.