Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev::lol:

Strålman.... Fernholm.

När vi på pappret sitter med den överlägset stabilaste backupssättningen DIF någonsin ställt på banan (åtminstone i mitt tycke). Nu har vi ju inte briljerat där, inte på långa vägar, men att vi skulle fylla på med ytterligare en tung lönepost på backsidan måste väl ändå anses ytterst mikroskopisk. Det finns liksom annat som det bör investeras i just för tillfället när det gäller spelare.
På pappret ja, men faktum är att Boumedienne har varit bedrövlig och vem vet hur länge Holmqvist egentligen är skadad?

"Efter uppehållet" står det, men diskbråck kan vara förödande.
Så du tycker alltså att vi skall lägga minst 200 tusen på att kontraktera ytterligare en back, när vi formligen skriker efter en center? Är Holmqvist långtidsskadad så är situationen naturligtvis en annan, men det har vi inte fått indikationer på. Att Bombom inte håller måttet 55 grundspelsomgångar är nog de flesta överens om, men vi har knappast kapitalet att riva hans kontrakt och istället kontraktera en ny spelare.

Jag eftersöker lite realism här, det är allt...
Nej. Jag hann editera innan du postade och jag håller med dig, vi bör lägga all vår kraft på fixa en poängstark center.

MEN, om Holmqvist är långtidsskadad så känns Fernholm inte alls som ett sjabbigt alternativ, även om inte är så bra som han vill tro.
Men det där är ju vääääldigt hypotetiskt med tanke på att Holmqvist går på is i veckan och största fokus är Zibanejad/ny center, men visst är han ett bra alternativ.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Billx skrev: Tror dock han menar att vi bör värva in en spelar om Holmqvist skada håller i sig. Men vad jag har läst mig till så ska han väl gå på is snart? så det känns ju verkligen inte aktuellt.
Tack, precis det jag menar. Vi har en stark uppsättning på pappret men varken Boumedienne eller Holmqvist är på isen, den ena skadad och den andra, ja...
Billx skrev: Men det där är ju vääääldigt hypotetiskt med tanke på att Holmqvist går på is i veckan och största fokus är Zibanejad/ny center, men visst är han ett bra alternativ.
Klart som fan att det är hypotetiskt, jag har inte sagt något annat heller. Allt jag vet är att diskbråck kan vara jävligt luriga och jobbiga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Billx skrev: Men det där är ju vääääldigt hypotetiskt med tanke på att Holmqvist går på is i veckan och största fokus är Zibanejad/ny center, men visst är han ett bra alternativ.
Holmqvist kliver inte på is i veckan, Han är borta nog till början av November!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Nu var det länge sen jag såg Strålman, men är inte han väldigt lik Andreas Holmqvist i sitt sätt att spela, fast skickligare med pucken och något rappare i skridskoåkningen? Hur som helst är han en ruskigt duktig offensiv back med klara brister i defensiven. Jag vet inte hur smart det är att ha fyra (fem om man räknar Claesson som en topp 6-back) säkerhetsrisker på backsidan.

Fernholm mot Bombom skulle däremot innebära att vi skulle ha två offensivt duktiga backar med svagheter i defensiven - fullt tillräckligt i alla avseenden. Därtill skulle vi ha tre riktigt duktiga backar med styrkan i defensiven. Då skulle vi verkligen ha en bra och välbalanserad backsida.

På forwardsidan skulle vi behöva få in minst två kreativa och offensivt skickliga spelare till för att kunna betrakta den som tillfredsställande. Men detta lär ju knappast ske.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

En fråga ang. Offensivt skicklig back med brister i defensiven, är det en hockeylirare som failat som forward?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Metal Machine skrev:Nu var det länge sen jag såg Strålman, men är inte han väldigt lik Andreas Holmqvist i sitt sätt att spela, fast skickligare med pucken och något rappare i skridskoåkningen? Hur som helst är han en ruskigt duktig offensiv back med klara brister i defensiven. Jag vet inte hur smart det är att ha fyra (fem om man räknar Claesson som en topp 6-back) säkerhetsrisker på backsidan.

Fernholm mot Bombom skulle däremot innebära att vi skulle ha två offensivt duktiga backar med svagheter i defensiven - fullt tillräckligt i alla avseenden. Därtill skulle vi ha tre riktigt duktiga backar med styrkan i defensiven. Då skulle vi verkligen ha en bra och välbalanserad backsida.

På forwardsidan skulle vi behöva få in minst två kreativa och offensivt skickliga spelare till för att kunna betrakta den som tillfredsställande. Men detta lär ju knappast ske.
Helt rätt. Lika till spelstilen. Bara det att Strålman är klart bättre i allt. Skulle väl hellre jämföra Strålman mot Mange Johansson, vore rättvisare.

Om vi ror iland Strålman (kommer inte hända) skulle jag börja känna att ledningen verkligen siktade mot guld. Med den backsida vi har nu och med avsaknad av spets framåt känns säsongen rätt meningslös. Det mest spännande blir väl att se om vi klarar av slutspelsplatsen. Väl i ett slutspel har dagens laguppställning inte mycket att hämta. I den bästa av världar kanske vi kan skrälla oss till en semifinal.

Känner en besvikelse över att vi inte lyckats utveckla de vi hade på gång 09/10. Vi har istället tagit några steg tillbaka, det visade förra säsongen och årets inledning. Sedan kan man alltid skylla på NHL som tar alla talanger. Men det är märkligt att andra lag kan tappa hela förstafemmor och ändå behålla spelidén och spelstyrka.
Kanske vore något för oss också, nämligen att ersätta spelare som lämnar med liknande kvalité. Eller varför inte ta ut svängarna och till och med ersätta med bättre spelare.
Undra när Järlan och company ska våga sig på det?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Fast nu har vi ju inte ekonomin att ersätta spelarna vi tappar då alla spelare som försvinner är junisar med låga löner.

Ska vi ersätta en spelare som tex. Zibbe eller Krüger så kommer det att kosta. Det negativa med bra juniorverksamhet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Alltså allvarligt. Jämför inte Anton Strålman med Holmqvist. Det är som skilda värdar, Strålman är en spelare på europeisk toppnivå med riktigt bra spelsinne, skridskoåkning, skott och placeringsspel. Holmqvist må vara riktigt bra i PP ibland, men i övrigt är han en trög och mjuk spelare som räds närkamper.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Boumedienne ut, Oscar Eklund in till nästa säsong.
Nicklas Danielsson och Andreas Engqvist är också två stekheta namn givetvis.

En stor fråga i truppen blir dock - Tim eller Mario? Tror inte att båda får förlängt.

Marios fördelar är att han har mer utvecklingspotential och ett bättre skott.
Emellertid löper han nog större risk att pröva på utlandsäventyr. Tim känns som en evig Elitseriespelare.

Sen har ju Mario sagt att han vill spela här tills han dör eller liknande, men det ska man ju inte dra några växlar av.

Så jävla svårt att välja. Jag väljer nog ändå Mario som utvecklat ett rakare spel. Ändå känns det vemodigt att se Tim i en annan ES-klubb igen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Drömmen skulle ju vara Boumedienne ut - Kronwall in.. DÅ skulle vi ha en stabil backuppsättning! Tror att Kronwall inte skulle lira för en sådär jättestor lön heller.

Tycker att Broc Little är en spelare som DIF bör titta närmare på, verkar vara teknisk duktig samt har ett sinne för målet. Verkar det som iaf..
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

DIF_Soldier skrev:Boumedienne ut, Oscar Eklund in till nästa säsong.
Nicklas Danielsson och Andreas Engqvist är också två stekheta namn givetvis.

En stor fråga i truppen blir dock - Tim eller Mario? Tror inte att båda får förlängt.

Marios fördelar är att han har mer utvecklingspotential och ett bättre skott.
Emellertid löper han nog större risk att pröva på utlandsäventyr. Tim känns som en evig Elitseriespelare.

Sen har ju Mario sagt att han vill spela här tills han dör eller liknande, men det ska man ju inte dra några växlar av.

Så jävla svårt att välja. Jag väljer nog ändå Mario som utvecklat ett rakare spel. Ändå känns det vemodigt att se Tim i en annan ES-klubb igen.
Håller med, dock så känner jag att det är inte är så troligt att Mario skulle utveckla sin spelstil på ett sådant sätt att han skulle platsa i en andra lina. Och då är ju frågan om inte Turbo skulle acceptera sin roll bättre än en spelare som Mario som är lite mer utav en diva (har jag fått känslan av).
Som sagt jävligt svårt att välja, men skulle nog ta Mario ändå, men att vi förklarar innan vi skriver kontraktet exakt vad hans roll i laget är tänkt att vara.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vet inte vad du baserar på att han är diva mer än att han är något puckkär. I övrigt jobbar han ju och sliter kopiöst trots lite speltid utan gnäll.

Boumedienne och till viss del också Marcus Nilson är divorna i detta lag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Peppe Lundh skulle vi tagit dessutom Djurgårdare
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

"I'm also now starting to believe that if Zibby doesn't show us something we haven't seen yet in the next 2-3 games...he's going to be sent back to Djurgarden."

Har suttit och läst runt lite på Ottawas forum och där finns en del kommentarer som ovan. En del vill även ha kvar honom då dom tror att han kommer utvecklas en hel del denna säsong. Men hittills verkar Z inte ha bevisat så himla mycket trots allt. Han verkar kämpa hårt och haft något ribbskott och sådär.

Ska sägas att Da Costa har imponerat stort nu i starten av säsongen. Regin var även han tillbaka förra matchen och gjorde det bra.

Vill dom enbart köra Mika som center så kommer han inte få plats i år. Men Mika har fått spelat mycket forward nu på slutet. Senast i förstafemman tillsammans med Spezza. Inga poäng dock. Inne på ett baklängesmål vad jag såg.

Undra för övrigt hur det kommer kännas för Mika om han får byta kedjekamrater, så som Spezza och Alfie, mot glidarn Mackan och Tjärna. Skilda världar så att säga.
Modde

Inlägg av Modde »

Sean Avery vore en bra värvning samt lite fighting spirit..... :D
Låst