Om Djurgården Hockey blev ekonomiskt oberoende
Re: Om Djurgården Hockey blev ekonomiskt oberoende
Eller så ger vi bara en miljon var till DIF så kan man bygga sin egen arena?
Det finns ju alltid lösningar, säljer man namnet på arenan skulle man få in en ganska bra slant där sen sponsorer och rika Djurgårdare som vill skänka pengar till en bra sak 

Svanberg pröjsar ur egen ficka! 

Om jag blev ekonomiskt oberoende skulle jag köpa Arenabolaget och DIF. Sedan skulle jag bara chilla och låta de sköta sig själva, dock skulle jag låta Gnaget betala sjuka priser för att få spela på Hovet.
Re: Re: Om Djurgården Hockey blev ekonomiskt oberoende
Att vi skulle själva få råd att finansiera en arena helt själva tror jag inte hellre på. Jag tror att vi kan ha råd att vara med och betala ett arena bygge. Vi kanske ha råd att stå för 10 procent, cirka 60 miljoner, av kostnaden om vi får några år på oss att samla. Utöver de tio procenten som vi kommer stå för så får vi arbeta med Stockholms stad och mot företag så att de får betala en del. Om inte det räcker så får vi hoppas att djurgårdare som Svanberg och Person, folk som har det bra ställt ekonomisk, sänker en slant. För att få med Stockholms stad så behöver vi utforma en plan och sen bara arbeta med dem till de oss pengarna som vi behöver.Mattias_87 skrev:Att vi kommer att ha råd med en egen helt själva är helt uteslutet, det händer inte. Möjligen ifall vi skulle få en stor sponsor som vill lägga ner några hundra miljoner på att bygga en arena åt oss men att det händer är inte särskilt troligt. Vi kommer nog få ha Elitseriens mest sunkiga arena för alltid.sthlm1891 skrev:Håller med, man kan ju sitta vänta tills man blir grå innan vi kommer få en ny arena eller ett renoverat Hovet, det skulle ju renoveras inför hockey vm men det kommer ju inte att hända. Ska något hända så ska det inte börja hos politikerna
Jag tror inte politiker i Stockholm inte förstår vilken reklampelare Djurgården hockey är för Stockholm. Det måste vi får politikerna att förstår. Vi borde intervjua fransmannen som åker till Stockholm för att gå på hockey.
Man lever bara en gång...
Nej vi kommer inte ha råd att betala helt själv, det har ingen klubb i Sverige, men skulle vi sälja arena namnet och få hjälp av externa finansiärer så skulle nog klubben kunna betala en del av det, det är ju så DIF Fotboll vill göra så varför skulle det inte funka för hockeyn.Zioun skrev:Att vi skulle själva få råd att finansiera en arena helt själva tror jag inte hellre på. Jag tror att vi kan ha råd att vara med och betala ett arena bygge. Vi kanske ha råd att stå för 10 procent, cirka 60 miljoner, av kostnaden om vi får några år på oss att samla. Utöver de tio procenten som vi kommer stå för så får vi arbeta med Stockholms stad och mot företag så att de får betala en del. Om inte det räcker så får vi hoppas att djurgårdare som Svanberg och Person, folk som har det bra ställt ekonomisk, sänker en slant. För att få med Stockholms stad så behöver vi utforma en plan och sen bara arbeta med dem till de oss pengarna som vi behöver.Mattias_87 skrev:Att vi kommer att ha råd med en egen helt själva är helt uteslutet, det händer inte. Möjligen ifall vi skulle få en stor sponsor som vill lägga ner några hundra miljoner på att bygga en arena åt oss men att det händer är inte särskilt troligt. Vi kommer nog få ha Elitseriens mest sunkiga arena för alltid.sthlm1891 skrev:Håller med, man kan ju sitta vänta tills man blir grå innan vi kommer få en ny arena eller ett renoverat Hovet, det skulle ju renoveras inför hockey vm men det kommer ju inte att hända. Ska något hända så ska det inte börja hos politikerna
Jag tror inte politiker i Stockholm inte förstår vilken reklampelare Djurgården hockey är för Stockholm. Det måste vi får politikerna att förstår. Vi borde intervjua fransmannen som åker till Stockholm för att gå på hockey.
Det känns som att DIF Hockey är en betydligt mer stabil förening än DIF Fotboll...sthlm1891 skrev:Nej vi kommer inte ha råd att betala helt själv, det har ingen klubb i Sverige, men skulle vi sälja arena namnet och få hjälp av externa finansiärer så skulle nog klubben kunna betala en del av det, det är ju så DIF Fotboll vill göra så varför skulle det inte funka för hockeyn.Zioun skrev:Att vi skulle själva få råd att finansiera en arena helt själva tror jag inte hellre på. Jag tror att vi kan ha råd att vara med och betala ett arena bygge. Vi kanske ha råd att stå för 10 procent, cirka 60 miljoner, av kostnaden om vi får några år på oss att samla. Utöver de tio procenten som vi kommer stå för så får vi arbeta med Stockholms stad och mot företag så att de får betala en del. Om inte det räcker så får vi hoppas att djurgårdare som Svanberg och Person, folk som har det bra ställt ekonomisk, sänker en slant. För att få med Stockholms stad så behöver vi utforma en plan och sen bara arbeta med dem till de oss pengarna som vi behöver.Mattias_87 skrev:Att vi kommer att ha råd med en egen helt själva är helt uteslutet, det händer inte. Möjligen ifall vi skulle få en stor sponsor som vill lägga ner några hundra miljoner på att bygga en arena åt oss men att det händer är inte särskilt troligt. Vi kommer nog få ha Elitseriens mest sunkiga arena för alltid.sthlm1891 skrev:Håller med, man kan ju sitta vänta tills man blir grå innan vi kommer få en ny arena eller ett renoverat Hovet, det skulle ju renoveras inför hockey vm men det kommer ju inte att hända. Ska något hända så ska det inte börja hos politikerna
Hur skulle det funka om DIF och gnaget gick ihop och byggde en ny arena? Nyckeln till att bli lika rika som FBK och LHC är ju att kontrollera intäkterna själva istället för att kasta bort 50% rätt ner i avloppet.
Varför skulle vi då bygga en ny arena om vi ska dela den med gnihet? Då tjänar vi ju inget på det.
Dessutom har jag gnihet flera gånger sagt att man vill gå ihop och köpa hovet men DIF har sagt nej till det förslaget.
Så att vi tillsammans skulle bygga en ny arena känns ganska uteslutet.
Kan man inte snacka med fotbollen och göra någon schysst Hockey-Fotbolls arena på ÖIP?
Tänk er en arena i världs(-sverige)klass, där både DIF hockey och fotboll har sin borg, mitt i Djurgårdsland! Kommer ju aldrig att hända, men nu är det här ju en fantasi-tråd
Dessutom har jag gnihet flera gånger sagt att man vill gå ihop och köpa hovet men DIF har sagt nej till det förslaget.
Kan man inte snacka med fotbollen och göra någon schysst Hockey-Fotbolls arena på ÖIP?
Tänk er en arena i världs(-sverige)klass, där både DIF hockey och fotboll har sin borg, mitt i Djurgårdsland! Kommer ju aldrig att hända, men nu är det här ju en fantasi-tråd

Ja gemensam arena är väl kanske lite väl men skulle vara häftigt med en hockey arena i närheten av fotbolls arenan såatt det blir en Djurgårds område året om.Heaty skrev:Varför skulle vi då bygga en ny arena om vi ska dela den med gnihet? Då tjänar vi ju inget på det.
Problemet är väl brist på plats. Finns ju ingen plats att bygga på i stockholm som är centralt.