Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av 18DIF91 »

bastis7 skrev:
Mäklaren skrev:
Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:

Jag vet att Mackan Nilson har potential. Därför ska vi ha lite mer tålamod med honom, trots att han ser ut som Hugo Reyes på isen. Otto, Tjärnqvist, Carlsson däremot vet vi ju alla om att de som bäst är tredjelinesspelare i Elitserien. Där bör de också spela i DIF, men Hardy tycker annorlunda.

Nä. Mer speltid till Tim, Cehlin, Brodin, Kempe och Jimpa. Mindre till sirapskedjan, om de nu fortsätter att envisas med att spela denna turbokonstellation tillsammans.

Hur länge ska vi ha tålamod med Nilson? I två säsonger till? Nae jag tycker han som är den största besvikelsen i laget. Man tycker ju att man kan åka lite skridskor och smälla på, visa hjärta när man har 250 000 i månaden plus har spelat assor Nhl-matcher. Bara konstigt om man bara kritiserar otto och tjärna när Nilson är precis lika jävla dålig!!.
Nilson har gjort godkänt ifrån sig tycker jag.

Tacklingar och skridskor i all ära, men om han tacklar och åker skridskor utan att näta hjälper det föga. Nilson har ju i allafall bidragit med mål, så jag tycker han producerar som det ser ut hitills.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Vi signar Sean Avery! :D Skit i Linkan o Mika!

Äntligen lite Action!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3734369.ab

Bild
Bild
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

18DIF91 skrev:
bastis7 skrev:
Mäklaren skrev:
Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:

Jag vet att Mackan Nilson har potential. Därför ska vi ha lite mer tålamod med honom, trots att han ser ut som Hugo Reyes på isen. Otto, Tjärnqvist, Carlsson däremot vet vi ju alla om att de som bäst är tredjelinesspelare i Elitserien. Där bör de också spela i DIF, men Hardy tycker annorlunda.

Nä. Mer speltid till Tim, Cehlin, Brodin, Kempe och Jimpa. Mindre till sirapskedjan, om de nu fortsätter att envisas med att spela denna turbokonstellation tillsammans.

Hur länge ska vi ha tålamod med Nilson? I två säsonger till? Nae jag tycker han som är den största besvikelsen i laget. Man tycker ju att man kan åka lite skridskor och smälla på, visa hjärta när man har 250 000 i månaden plus har spelat assor Nhl-matcher. Bara konstigt om man bara kritiserar otto och tjärna när Nilson är precis lika jävla dålig!!.

Tacklingar och skridskor i all ära, men om han tacklar och åker skridskor utan att näta hjälper det föga. Nilson har ju i allafall bidragit med mål, så jag tycker han producerar som det ser ut hitills.
:?: :?:

Nilson skulle haft Wikegård som coach som förr, det hade fått lite tävlainstinkt och fart på den jävla slöfocken, Hardy verka tycka det är okej att spela som han gör när man ska vara en ledande spelare och lagkapten! Han kanske kommer igång som vissa är inne på. Jag vet inte om det bara är jag men jag tål inte att se han på isen ibland, han är sjukt seg, tacklar minst av alla forwards, och kanske även tappar mest puck av alla i anfallszon! Vad fan kan bli sämre?

Så förstår inte riktigt hur du kan ge han godkänt såhär långt!

Sen tycker jag nog inte 3 mål på 8 matcher med den istid och PP spel är särskilt imponerande!
Spela fult
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

diftobbe89 skrev:
18DIF91 skrev:
bastis7 skrev:
Mäklaren skrev:
Jockmaniac skrev:

Nilson skulle haft Wikegård som coach som förr, det hade fått lite tävlainstinkt och fart på den jävla slöfocken, Hardy verka tycka det är okej att spela som han gör när man ska vara en ledande spelare och lagkapten! Han kanske kommer igång som vissa är inne på. Jag vet inte om det bara är jag men jag tål inte att se han på isen ibland, han är sjukt seg, tacklar minst av alla forwards, och kanske även tappar mest puck av alla i anfallszon! Vad fan kan bli sämre?

Sen tycker jag nog inte 3 mål på 8 matcher med den istid och PP spel är särskilt imponerande!
Mackan har inlett risigt. Enough said.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Rocky3000 skrev:Vi signar Sean Avery! :D Skit i Linkan o Mika!

Äntligen lite Action!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3734369.ab

Bild

:lol:

Det hade varit mäktigt, men Dif hockey hade aldrig vågat detta, kanske rätt.

NHL fantast som man är och så många gånger man sett honom..Få vet nog att Avery är så mycket bättre hockeyspelare en många tror,när han känner för de ska sägas, det är oftast rubriker om annat :wink: Men han hade ju fått lite fart på detta team och säkert vunnit vår poängliga om han velat hålla sig på isen och koncentrerat sig på ishockeyn :) men vi kan nog drömma vidare och vänta in en Zibanejad som till slut inte kommer, Classic...
Spela fult
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

18DIF91 skrev:
Mäklaren skrev:
Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:
Jag vet inte vad du förväntar dig men det har sett betydligt, betydligt bättre ut senaste matcherna. Trots ett stort mannfall. Men du kanske tror att laget skall flyga fram och dominera och vinna med 12-2 varje match? Förstakedjan är bedrövlig, det håller jag verkligen med om men jag tror att man med väldigt små medel kan få det att se oerhört mycket bättre ut; exempelvis spela med heta spelare och plocka bort slöhögen M.Tjärnqvist.

Det är väl inte en jävel som tycker att NHL-avtalet är väl utformat för ES-lagen, där håller nog alla med om men i det här fallet tycker jag Djurgården agerar högst rimligt. Man kanske t.om märker efter några matcher hur det går för Mika och om han ser ut att ta chansen och agera utefter det.
Japp helt rätt det har sett mindre dåligt ut. Juniorer som kliver ut, har inget att förlora i sina debuter och ger järnet. Precis som det ska vara. Problemet är att de går ut och SPELAR bättre än våra ordinarie. På riktigt, duger det för dig? Att spelare som Nilson glider runt på sparlåga, och ser ut som han funderar på vilken Maxdressing som är godast, en Boumedienne som tar dummare utvisningar än vad jag ens trodde var möjligt för honom, Ölvestad(se Bom Bom), Ottosson som inte ens vinner tekningar längre, Tjärnqvist vars skridskoåkning gör att han är mer försenad än SJ, en Hardy i båset som kliar sina mockaarmbågar och ett powerplay som är en parodi. Ett tecken på att något är fel är när vi spelar mindre dåligt med mannfall förstår du inte det? Ungdomarna ska inte gå in och spela bättre än våra stjärnor, jag vet att folk tycker det är roligt men mig oroar det. Jag vill inte match efter match gallskrika: "Ta bort fettona från PP:et" sytandes på förstakedjan..

Det är dessa herrar som ska bära oss punkt slut, gör de inte det så får det ta ett steg tillbaka. Både lönemässigt och spelmässigt! Nu tar de bara plats och det är dem och ledningen som står i vägen Djurgårdens IF och framgång.

Börjar bli dags att städa i föreningen såväl uppe som nere...
*Applåder*

Håller med i allt. Junisarna kliver upp och fullständigt kör över gubbarna, som snällt tittar på och petar med klubban medan ungdomarna åker skridskor, för gubbarna får ju spela oavsett hur jävla dåliga de är.

Betänk dock att juniorerna faktiskt har råd att spela på ett helt annat sätt en seniorerna har. Det handlar inte enbart om att "glida omkring" utan faktiskt se hur man skall hålla över hela säsongen. Som junior återhämtar du dig mycket fortare än som senior.

Ser man dessutom till den interna poängligan så ligger det inte allt för många juniorer i topp där, jag räknar 2 juniorer inom topp 10. Visst, att åka skridskor som en blixt är alltid kul att se, men du skall ju även kunna peta in pucken i mål, eller passa fram till någon annan att göra det.

Kempe t.ex har en irriterande förmåga att hålla på att fippla med pucken bakom mål, och är inte alltid så redigt pigg på att släppa den ifrån sig fast han kanske borde i vissa situationer, även om han är snabb på grillorna.

Vad är det för snack? Kempe är den som åker mycket skridskor (ja, han är även snabb), han tacklar, han skjuter (skjut mer), han är inte rädd att kliva in på mål (snabbaste vägen, vid första stolpen), han har utvecklats sitt passningsspel, han är bra i boxplay, tycker att han borde få speltid i PP också. Är det något han inte gör så är det "fipplar" med pucken bakom mål. Det finns det andra som gör.

Men eftersom han brukar ligga på 9-10 minters speltid per match så spelar väl allt sånt ingen roll.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Omg, jag hade jizzed in my pants om Avery hade kommit till oss. Min favoritspelare i NHL. Derbyn med Avery, mumma.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Sean Avery vs Victor Fasth.

Bara tänk er tanken alltså, haha. Fasth med sitt temperament, det hade varit en underbar syn. Fyfan va Fasth hade kommit ur balans.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

diftobbe89 skrev:
18DIF91 skrev:

Ser man till hur de flesta andra har presterat i laget hitills så ja, då är han godkänd i mina ögon.

Ska man sen börja snacka om istid och pp spel så är det en hel del fler personer i laget i sådana fall som knappast är väldigt imponerande.

Nilson ligger för övrigt runt 10:e plats i istid i laget.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Avery kanske inte har den rollen i NHL, men i Elitserien skulle han definitivt producera poäng.
Utvisningarna till trots skulle jag ta emot honom med öppna armar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

18DIF91 skrev:
diftobbe89 skrev:
18DIF91 skrev:

Ser man till hur de flesta andra har presterat i laget hitills så ja, då är han godkänd i mina ögon.

Ska man sen börja snacka om istid och pp spel så är det en hel del fler personer i laget i sådana fall som knappast är väldigt imponerande.

Nilson ligger för övrigt runt 10:e plats i istid i laget.
Om Nilson är godkänd nu så måste han ha överpresterat grovt förrförra säsongen. Tycker han är ljusår från det han presterade då.

Jag har ännu inte sett resultatet av att han ska vara bättre tränad än på länge. Men man får väl hoppas han kommer igång vad det lider likt den magiska säsongen 09/10. Vill minnas att han inte var särskilt vass första tredjedelen då.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

DIF_Soldier skrev:Avery kanske inte har den rollen i NHL, men i Elitserien skulle han definitivt producera poäng.
Håller med. Tror även det skulle bli en injektion för hela truppen att få in en sådan spelare. Skulle nog som sagt dessutom göra sina poäng i Elitserien.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Billx skrev:
DIF_Soldier skrev:Avery kanske inte har den rollen i NHL, men i Elitserien skulle han definitivt producera poäng.
Håller med. Tror även det skulle bli en injektion för hela truppen att få in en sådan spelare. Skulle nog som sagt dessutom göra sina poäng i Elitserien.
Han tjänar 4 miljoner dollar per säsong just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Caveman skrev:
18DIF91 skrev: *Applåder*

Håller med i allt. Junisarna kliver upp och fullständigt kör över gubbarna, som snällt tittar på och petar med klubban medan ungdomarna åker skridskor, för gubbarna får ju spela oavsett hur jävla dåliga de är.

Betänk dock att juniorerna faktiskt har råd att spela på ett helt annat sätt en seniorerna har. Det handlar inte enbart om att "glida omkring" utan faktiskt se hur man skall hålla över hela säsongen. Som junior återhämtar du dig mycket fortare än som senior.

Ser man dessutom till den interna poängligan så ligger det inte allt för många juniorer i topp där, jag räknar 2 juniorer inom topp 10. Visst, att åka skridskor som en blixt är alltid kul att se, men du skall ju även kunna peta in pucken i mål, eller passa fram till någon annan att göra det.

Kempe t.ex har en irriterande förmåga att hålla på att fippla med pucken bakom mål, och är inte alltid så redigt pigg på att släppa den ifrån sig fast han kanske borde i vissa situationer, även om han är snabb på grillorna.

Vad är det för snack? Kempe är den som åker mycket skridskor (ja, han är även snabb), han tacklar, han skjuter (skjut mer), han är inte rädd att kliva in på mål (snabbaste vägen, vid första stolpen), han har utvecklats sitt passningsspel, han är bra i boxplay, tycker att han borde få speltid i PP också. Är det något han inte gör så är det "fipplar" med pucken bakom mål. Det finns det andra som gör.

Men eftersom han brukar ligga på 9-10 minters speltid per match så spelar väl allt sånt ingen roll.[/quote]

SÅ dåligt med istid har han ju ändån inte fått jämfört med många andra i laget.

Men visst, kan hålla med om att han har utvecklats åt det bättre hållet, men jag tycker fortfarande att han har en viss förmåga att hålla i pucken när han kanske borde passa den istället.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Billx skrev:
Han tjänar 4 miljoner dollar per säsong just nu.
Jag tror han förstår att han inte kan tjäna dom pengarna längre (ett idiotiskt kontrakt av Brett Hull) om han vill fortsätta spela hockey. Och jag tror knappast KHL och kalla Ryssland lockar en spelare som Sean Avery, närmast från New York.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst