spocksbeard skrev:
Hoppas laget har fått mer självförtoende efter vändningen ...matcher man vänder, fast man spelar dåligt kan vara bra viktiga för o få ihop laget o få en vinnande känsla....Saknar brodin o hans speed..kanske kan undommarna lyfta sig ännu mer om dom får mer speltid?
Tror tyvärr det får helt motsatt effekt, med "DIF2011/2012Logik" -vi vände ju både mot aik och Tik, så 0-4 efter halva matchen mot Bif är ju inget att noja över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spocksbeard skrev:
Hoppas laget har fått mer självförtoende efter vändningen ...matcher man vänder, fast man spelar dåligt kan vara bra viktiga för o få ihop laget o få en vinnande känsla....Saknar brodin o hans speed..kanske kan undommarna lyfta sig ännu mer om dom får mer speltid?
Tror tyvärr det får helt motsatt effekt, med "DIF2011/2012Logik" -vi vände ju både mot aik och Tik, så 0-4 efter halva matchen mot Bif är ju inget att noja över
Jag tror nästan mer på att de har pratat fööör mycket om det här med usla inledningar och att det istället blir någon slags låsning. Lite som alla suddenförluster tidigare; "Åh nej nu är det sudden, nu får vi inte ta några korkade utvisningar eller göra misstag" och vad händer i 25 av 15 fall? Jo just det. Puck out. Ridå.
Jag tror nästan mer på att de har pratat fööör mycket om det här med usla inledningar och att det istället blir någon slags låsning. Lite som alla suddenförluster tidigare; "Åh nej nu är det sudden, nu får vi inte ta några korkade utvisningar eller göra misstag" och vad händer i 25 av 15 fall? Jo just det. Puck out. Ridå.[/quote]
Jo helt klart måste det vara nått som sitter i huvudet...om dom är överladdade eller vad det nu kan vara ?
SirDIFalot skrev:Den här vändningen kan förhoppningsvis ingjuta rejält med lagmoral i laget. Klubertanz fortsätter vara riktigt bra.
Kyle är ruskigt bra i offensiven men jag tycker att han mer än väl svag i egen zon.
Inte många närkamper som den gode amerikanen vinner i defensiven.
Jag tycker Klubertanz blivit ljusår bättre än 09/10 i defensiven; han är starkare i kroppen och väljer ofta korrekt beslut. Men han har varit lite ojämn defensivt hittils, som alla vara backar (förutom Tjärna) varit...
SirDIFalot skrev:Den här vändningen kan förhoppningsvis ingjuta rejält med lagmoral i laget. Klubertanz fortsätter vara riktigt bra.
Kyle är ruskigt bra i offensiven men jag tycker att han mer än väl svag i egen zon.
Jag tycker Klubertanz blivit ljusår bättre än 09/10 i defensiven; han är starkare i kroppen och väljer ofta korrekt beslut. Men han har varit lite ojämn defensivt hittils, som alla vara backar (förutom Tjärna) varit...
Ett år i AHL har förmodligen bara gjort honom gott. När backparen satt sig lär det bara bli bättre.
För att svara Henkos, visst har Kyle sin svaghet i defensiven men med rätt backpartner och kontinuitet så borde det bli bättre. Tycker för övrigt det är helt okej att han är svag bakåt när han förmodligen är tillsammans med Mange Johansson ES bästa back i offensiv zon.
Håller helt och hållet med i din dedömning av hur våra backar jobbat så här i inledningen av serien.
Håller dock fast vid att jag tycker att Kyle (måhända blivit bättre) har mycket kvat att jobba med defensivt men att han är fulländad i offensiven.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001