Säckens vara eller inte vara...
Re: hmhm
Det var en kamp vi måtte vinne for å nå sluttspillet. Likevel gjorde våre trenere ingenting for å vinne kampen på 3-3, hverken i slutten av ordinær tid eller i sudden. I overtiden hadde vi til og med et pp, uten at vi tok ut Lassila for å spille fem mot tre.TomyMörth skrev:Vad menar du med detta?
En skandale, rett og slett!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
Re: hmhm
Under övertid är det förbjudet att ta ut målvakten.Royen skrev:Det var en kamp vi måtte vinne for å nå sluttspillet. Likevel gjorde våre trenere ingenting for å vinne kampen på 3-3, hverken i slutten av ordinær tid eller i sudden. I overtiden hadde vi til og med et pp, uten at vi tok ut Lassila for å spille fem mot tre.TomyMörth skrev:Vad menar du med detta?
Men man ska inte ta det bristande coaching i en match. Det är många som hyllar Säcken för att DIF slapp kvalserien.
Kan hålla med om att det känns frustrerande när det verkar som att inte coachen gör något.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Hmhm.........
Royen Skrev: Det var en kamp vi måtte vinne for å nå sluttspillet. Likevel gjorde våre trenere ingenting for å vinne kampen på 3-3, hverken i slutten av ordinær tid eller i sudden. I overtiden hadde vi til og med et pp, uten at vi tok ut Lassila for å spille fem mot tre.
Mr Norrman! Vad skulle säcken & Challe ha gjort bättre då? Det är väldigt lätt att kritisera men att komma med ngt konstruktivt är svårt! Man får inte ta ut målvakten i OT så jag undrar vad de säcken skulle ha gjort?????????
Mr Norrman! Vad skulle säcken & Challe ha gjort bättre då? Det är väldigt lätt att kritisera men att komma med ngt konstruktivt är svårt! Man får inte ta ut målvakten i OT så jag undrar vad de säcken skulle ha gjort?????????
Re: Hmhm.........
Okei. Jeg tar på meg det med overtiden. Men hva med sluttsekundene i ordinær tid? Med dropp i offensiv sone? Det ene poenget var ingenting verdt. Vi måtte ha tre!TomyMörth skrev:Mr Norrman! Vad skulle säcken & Challe ha gjort bättre då? Det är väldigt lätt att kritisera men att komma med ngt konstruktivt är svårt! Man får inte ta ut målvakten i OT så jag undrar vad de säcken skulle ha gjort?????????
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
Varför?
"Royen skrev: Okei. Jeg tar på meg det med overtiden. Men hva med sluttsekundene i ordinær tid? Med dropp i offensiv sone? Det ene poenget var ingenting verdt. Vi måtte ha tre!"
Ja men hur matchen gestaltade sig och att DIF inte hade tagit poäng på flera matcher så förstår jag att man inte kan ha någon tok offensiv! Och en poäng är bättre än 0! Taktik & Säcken,spelarna & challe är grunden till att Lyckas!
Jag är så jävla trött på alla negativa saker och supportrar som "Joijje" som bara gnäller!
Ja men hur matchen gestaltade sig och att DIF inte hade tagit poäng på flera matcher så förstår jag att man inte kan ha någon tok offensiv! Och en poäng är bättre än 0! Taktik & Säcken,spelarna & challe är grunden till att Lyckas!
Jag är så jävla trött på alla negativa saker och supportrar som "Joijje" som bara gnäller!
- fullfartframaat
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var en bragd av laget och Säcken att undvika kvalserien ifjol. Vi hade ett otroligt dåligt försvar. Han fick ut absolut max av det laget. Visserligen har vi ett bättre lag nu, men så mycket bättre än ifjol är det inte så att man ska börja tro att vi ska ta oss till sluspel utan vidare. Vi kommer att få kämpa in i det sista, men lyckas Säcken lika bra i år blir det slutspel.
Vi har det spelarmaterial vi har (pga ekonomin) och:
"det är inte lätt att göra diamanter av vanligt träkol".
Vi har det spelarmaterial vi har (pga ekonomin) och:
"det är inte lätt att göra diamanter av vanligt träkol".
-
- Kontakt:
Ni som är missnöjda med challe & säcken!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni som är missnöjda med challe & säcken! Vem skall DIF ha istället som tränare?????????
-
HELT rätt!!
dom har räddat dif hockey från att göra samma misstag som AIK.
Stockholmslagen har inte råd att åka ner en division eftersom vi har relativt kräsen publik om man jämför med leksand och andra lag.
Challe och Säcken kan inte beskyllas för allting, baklänges mål i PP är såklart IG mendet är inte deras fel och dom eldar på spelarna som få tränare klarar av..
men dom måste börja agera i slutet av matcherna. sist mot brynäs var en ren slump som kom olägligt..
VI MÅSTE ELDA PÅ SPELANA
dom har räddat dif hockey från att göra samma misstag som AIK.
Stockholmslagen har inte råd att åka ner en division eftersom vi har relativt kräsen publik om man jämför med leksand och andra lag.
Challe och Säcken kan inte beskyllas för allting, baklänges mål i PP är såklart IG mendet är inte deras fel och dom eldar på spelarna som få tränare klarar av..
men dom måste börja agera i slutet av matcherna. sist mot brynäs var en ren slump som kom olägligt..
VI MÅSTE ELDA PÅ SPELANA
Tycker nog viss kritik med rätta kan läggas på båda coacherna. ( Därmed inte sagt att jag anser att de skall ersättas. ) Faktum är dock att spelet under slutet på tredje perioden inte varit direkt bra. Detta beror antagligen på tillfälligheter kombinerat med törtta huvuden. Trötta huvuden och ben har vi därför att coacherna väljer att belasta vissa spelare väl hårt. Släpp junisarna loss lite mera så kanske vi kan belasta de viktiga spelarna mer i slutet samtidigt som de inte är helt slutkörda.
Sedan skull jag ju gärna vilja se lite mer aktiva coachning, men det verkar inte riktgit ligga i Säckens natur...
Sedan skull jag ju gärna vilja se lite mer aktiva coachning, men det verkar inte riktgit ligga i Säckens natur...
-
ööö
Jag ser inga skäl till att sparka varken challe eller säcken och tycker det är otroligt töntigt att ens diskussionen kommer upp, nu. sen visst kan jag hålla med om att säcken borde visa lite mer jävla anama men å andra sidan kanske det är bra att ha en tränare som skäller(challe) och en som tar det lugnare(säcken).
ps. Mitt sista "påstående" är bara hur jag upplever det.
ps. Mitt sista "påstående" är bara hur jag upplever det.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Säcken sågar
Spelarna...
Stå för att det är du som har gjort alla spelare helt förvirrade, det finns ingen spelidé, spelarna vet inte vad de ska göra i alla lägen. Se och lär av Chelsea, där får spelarna info om alla motståndare, t om hur man ska dribbla dem, hur de oftast dribblar osv. Sen får de plugga hela kvällen innan.
Det är för slött!
Vad vore ett uttalande från säcken utan en småpinsam ursäkt?
Nähe? Är det sant? Såg du det först nu säcken? Du som alltid har påpekat att allt är på våg åt rätt håll och hur det vänder och hur bra vi är men sen är domarna dumma och vi har otur.Ännu en storförlust på bortais.
Efter 1-5 mot HV 71 var Hans Särkijärvi besviken på flera spelares inställning.
- Det är för många som inte är med på banan, säger han.
Stå för att det är du som har gjort alla spelare helt förvirrade, det finns ingen spelidé, spelarna vet inte vad de ska göra i alla lägen. Se och lär av Chelsea, där får spelarna info om alla motståndare, t om hur man ska dribbla dem, hur de oftast dribblar osv. Sen får de plugga hela kvällen innan.
Det är för slött!
Det anstår inte ett Elitserielag att ha en så dålig tränare.- Men det anstår inte ett elitserielag att inleda så dåligt som vi gjorde, säger Särkijärvi.
Vad vore ett uttalande från säcken utan en småpinsam ursäkt?
- Utvisningarna grinar emot oss lite och dom kommer vid fel tillfällen, säger Särkijärvi.