Coach LeMat 2011/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Webmaster
Webmaster

Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Webmaster »

Den här säsongen kommer vi att satsa extra hårt på Coach LeMat, Elitseriens managerspel.

Du kommer att tävla både mot andra djurgårdare om fina priser och med andra djurgårdare mot de andra lagens supportrar.

Registrera dig med Djurgårdens IF som favoritlag och gå med i ligan Djurgården Hockey, nu kör vi!

http://www.coachlemat.se/
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Magnutz »

Webmaster skrev:Den här säsongen kommer vi att satsa extra hårt på Coach LeMat, Elitseriens managerspel.

Du kommer att tävla både mot andra djurgårdare om fina priser och med andra djurgårdare mot de andra lagens supportrar.

Registrera dig med Djurgårdens IF som favoritlag och gå med i ligan Djurgården Hockey, nu kör vi!

http://www.coachlemat.se/
Givet!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Ska helt klart testas.
clowns to the left of me, jokers to the right
Webmaster
Webmaster

Inlägg av Webmaster »

Bästa djurgårdare i första omgången vinner Marcus Nilsons signerade klubba!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lag skapat! DIF som favoritlag. Nu åker vi!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Är det värt att gå med i ligan Djurgården Hockey? Jag får jämföra priser och se vad som lönar sig bäst. Pga mitt ligaval senast så fick jag två extra derbybiljetter, så det är nog tveksamt för min del. Hockeyligans officiella liga lockar mer.
Webmaster skrev:Bästa djurgårdare i första omgången vinner Marcus Nilsons signerade klubba!
Menar du första ronden, eller första omgången (antar att du menar första ronden)? Om det är första omgången, är det då enbart Frölunda - Växjö som gäller då, som är den första omgången i årets Coach Lemat?
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Har joinat, bara skicka mig ett PM så ska du få adressen dit klubban ska postas!
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

är det poängspelare som gäller? vilken statistik är är viktig och räknas?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Billx skrev:är det poängspelare som gäller? vilken statistik är är viktig och räknas?
Jag har två års erfarenhet av Coach Lemat, har varit i toppen ett par gånger, och har väl egentligen rätt bra koll på vad som krävs för att ligga bra till.
Min uppfattning om vad som är bäst är följande:
Med en budget på 20 miljoner kronor så ska 1 målvakt, 2 backar och 3 forwards värvas.
Mitt tips till er som är nya med Coach Lemat:

2 av de 5 utespelarna ska vara billiga och lovande spelare. Ifjol var de två bästa fynden Magnus Nygren och Mika Zibanejad. Tack vare att jag prickade in dom båda rätt snabbt så fick jag tillsammans med ett gäng andra ett försprång mot övriga användare, och det är oftast just detta som avgör allt i slutändan. De som prickar in riktiga fynd går långt.

Sen ska en målvakt av hög klass värvas. Inför den här säsongen så är alla målvakter billigare än ifjol, men ett bra tips vad gäller målvakter är att välja en målvakt med bra möjligheter till att hålla nollan (Wesslau, Nilstorp), alternativt en målvakt som får mycket skott på sig och som håller en hög klass (Fasth).

Sedan återstår 3 utespelare. Då kan man antingen välja 3 bra spelare eller 2 grymma spelare och 1 spelare som är ok (eller ett fynd som sedan visar sig ösa in poäng). Mitt tips är att välja två spelare av riktigt hög klass, som skjuter mycket, gör ungefär 1 poäng/match, och som ganska ofta drar på sig en tvåa i utvisningsbåset. Ifjol var det Jocke Lindström och Lehtonen, som tillsammans med Rundblad var de tre spelarna som i princip genomgående var bäst att ha i laget. Vilka det blir i år är svårt att förutspå, men Marcus Nilson är nog inte ett dumt val, inte heller Oscar Möller. Sen den sistnämnda är alltid väldigt svår, men ett tips är att välja en spelare som inte är rädd för att skjuta och som får speltid i PP.

Nedan följer en tabell över alla de olika sätten av få poäng, så kolla in den och avgör sedan vad som ni tror är bäst.
Bild

Jag är ruggigt nöjd med mitt lag hur som helst, och hoppas på god utdelning av mina två förväntade fynd som tillsammans kostade 4,4 miljoner kronor. Sen har jag två chansningar som är relativt dyra och avslutningsvis Marcus Nilson och Gustaf Wesslau som känns ganska givna. John Norman hade jag velat ha i laget, men 3,5 miljoner för honom är ett skämt. Hade förväntat mig att han skulle ha varit betydligt billigare än så.

Hoppas att min förklaring var till någon nytta. Lycka till!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vilka är det som "håller i "lemat"

Vilka är det som tjänar pengar på det hela med andra ord?

Innan man väljer att gå med kan det ju vara bra att veta så man inte sponsrar någon skräptidning som Aftonbladet eller Expressen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:Vilka är det som "håller i "lemat"

Vilka är det som tjänar pengar på det hela med andra ord?

Innan man väljer att gå med kan det ju vara bra att veta så man inte sponsrar någon skräptidning som Aftonbladet eller Expressen.
Det är Hockeyligans som anordnar tävlingen. Sen tror jag inte att tävlingen anordnas i ett vinstsyfte. Jag har mycket svårt att se att hockeyligan går i vinst med tanke på att dom delar ut 5 säsongskort per säsong (värde på ca 45 000 - 50 000kr, dom pröjsar ju allt själva till klubbarna). Sen delas det ut 12 lösbiljetter/rond också om jag förstått det rätt, dvs 60 biljetter (60 x 300 = 18 000kr). Utöver detta så får 5 personer tillgång till samtliga matcher för ett lag på Csports (värde av ca 4000kr), dvs totalt 20 000 kr. Samt lite andra priser utöver allt detta till ett värde på kanske 15 000 -20 000kr.
Så som sagt, tävlingen har nog inte något direkt vinstsyfte, utan är nog bara ett sätt att öka intresset för elitserien och ge alla supportrar något som de kan underhålla sig med inför varje omgång. Och underhållning är det verkligen enligt mig, för att det är ett bra tidsfördriv om man verkligen går in för att ligga i toppen av tävlingen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Så länge som det inte rör sig om aftonbladet eller expressen är det helt ok enligt mig.

Vill inte sponsra någon av de blaskorna bara.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:Så länge som det inte rör sig om aftonbladet eller expressen är det helt ok enligt mig.

Vill inte sponsra någon av de blaskorna bara.
Hehe, ok.
Aftonbladet har ju sin egen tävling om jag minns rätt (Dreamteam). Tycker dock att den är usel. Coach Lemat är mycket roligare och bättre på alla sätt och vis.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

känner mig ganska nöjd med mitt lag, outar det nu dock.

Forwards.

Mackan, gör han som han kan så blir det mycket poäng
Anders bastiansen (Färjestad), har en grym potential och gjorde mycket poäng i VM
Jesper Thörnberg (HV71) billig spelare för att ha råd med budgetten som kan göra ganska mycket poäng om han får till det.

Backar.
Fredrik Claeson, tror att han utvecklas något enormt iår och kan ta det sista klivet i båda vägarna, även billig

Kyle Klubertanz, man bara hoppas att han återupprepar 2009-2010

Målvakt.
David Rautio (Fuleå) dom har elitseriens tråkigaste spel och försvar och borde därmed likt förra året släppa in lite mål
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
mb81

Inlägg av mb81 »

Såg jag rätt eller? varför får man pluspoäng för tvåminutare? Då är ju bombom given iaf! Mycket poäng och mycket utvisningar!
Skriv svar