HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär

Inlägg av Mäklaren »

Om jag tar mig dit, så gör jag det med en Stefan Liv-banderoll.

Under den här matchen tycker jag att hat, hot och andra svinerier kan undvikas.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Sudden
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

Sjukt stort det skulle vara om alla som kan gör tvåpinnare o håller upp under tysta minuten...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
DIF-bonza

Inlägg av DIF-bonza »

Sudden skrev:Sjukt stort det skulle vara om alla som kan gör tvåpinnare o håller upp under tysta minuten...
Precis. Man behöver inte göra så mycket för att det ska betyda mycket. Bara visa att man bryr sig. Tror garanterat att sådant kommer ses i tidningen vilket är bra PR för klubben och dess supportrar ;)

Plockade bort ett svar till denna post. Vi håller rent i matchtråden och behandlar situationen som råder med respekt. //Mod.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:Jag gör en tvåpinnare, "Vila i frid Stefan" som jag tar med till Jönköping till premiären.
Jag älskar dig.
Säg den glädje som varar
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

Bra Kentta, hoppas fler följer ditt exempel. TIFO-gruppen kanske borde blixtfixa nåt och skicka ner! Så oerhört tragiskt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

HockeyHovet skrev:Bra Kentta, hoppas fler följer ditt exempel. TIFO-gruppen kanske borde blixtfixa nåt och skicka ner! Så oerhört tragiskt!
Vore så oerhört stark om det blev så.
Inte då för att försöka tvätta bort nån huliganstämpel från DIF, utan endast av djup respekt för människan Stefan Liv & HV71 som förening
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Sudden skrev:Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
Nu ska vi inte dra för stora växlar. Visst är det extremt tragiskt, men att vi officiellt går ut och förklarar att vi är i sorg, att vi deltar i en tyst minut, att vi som fans hyllar honom och så vidare räcker.
HV behöver inte vårat medlidande, låt dem hylla honom hur dem vill. Inte våran sak att fortsätta hur länge som helst.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Heaty skrev:
Sudden skrev:Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
Nu ska vi inte dra för stora växlar. Visst är det extremt tragiskt, men att vi officiellt går ut och förklarar att vi är i sorg, att vi deltar i en tyst minut, att vi som fans hyllar honom och så vidare räcker.
HV behöver inte vårat medlidande, låt dem hylla honom hur dem vill. Inte våran sak att fortsätta hur länge som helst.
Jag tycker gott att vi borde kunna fixa fram en banderoll att använda åtminstone på hemmapremiären. I JKPG ska han naturligtvis hyllas av alla besökande, även från DIF-håll.
Användarvisningsbild
Mary
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mary »

Kentta skrev:Jag gör en tvåpinnare, "Vila i frid Stefan" som jag tar med till Jönköping till premiären.
All heder till dig Kentta!

Självklart ska vi i Djurgårdsfamiljen visa att vi älskar idrotten och definitivt respekterar skickliga spelare som Stefan Liv var. Det finns ju något som heter medmänsklighet och som faktiskt står över det idrottsliga agget. Det är lätt att glömma bort, men vi påminns om det när sådant här inträffar. Låt oss visa hur fina, äkta Djurgårdssupportrar fungerar ...

Respekt!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Heaty skrev:
Menade så klart en gest mot hela Lokomotiv Jaroslavl, första matchen hemma. Ser jag som en självklarhet?
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Cirka 2.40 in början intervjun med Stefan Liv efter final 6..där han säger att vi borde fått en guldmedalj också.
Mash

Inlägg av Mash »

Tar jag mig ner till Jönköping gör jag det för att hedra Stefan och hans anhöriga. Oerhört tragiskt det som hänt, vi tappade en stjärnmålvakt igår och han ska hedras med respekt.

All hat ska läggas åt sidan, vi ska visa att hockey endast är en sport och att vi bryr oss om vår såkallade fiender. Men självklart ser jag även tre pinnar till Djurgården, men det spelar ingen större roll denna afton.

All heder till Stefan Liv!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Förutsätter att varje Djurgårdare som tar sig ner till Jönköping gör det med orden respekt och medlidande i åtanke. Idéen om en banderoll låter som en mycket vacker gest.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Funderar starkt på att åka ner och samtidigt hedra Stefan.
DIF!
Skriv svar