HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
Om jag tar mig dit, så gör jag det med en Stefan Liv-banderoll.
Under den här matchen tycker jag att hat, hot och andra svinerier kan undvikas.
Under den här matchen tycker jag att hat, hot och andra svinerier kan undvikas.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sjukt stort det skulle vara om alla som kan gör tvåpinnare o håller upp under tysta minuten...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Precis. Man behöver inte göra så mycket för att det ska betyda mycket. Bara visa att man bryr sig. Tror garanterat att sådant kommer ses i tidningen vilket är bra PR för klubben och dess supportrarSudden skrev:Sjukt stort det skulle vara om alla som kan gör tvåpinnare o håller upp under tysta minuten...

Plockade bort ett svar till denna post. Vi håller rent i matchtråden och behandlar situationen som råder med respekt. //Mod.
- DIF_Soldier
Jag älskar dig.Kentta skrev:Jag gör en tvåpinnare, "Vila i frid Stefan" som jag tar med till Jönköping till premiären.
Säg den glädje som varar
-
Bra Kentta, hoppas fler följer ditt exempel. TIFO-gruppen kanske borde blixtfixa nåt och skicka ner! Så oerhört tragiskt!
- Lee Harvey Oswald
Vore så oerhört stark om det blev så.HockeyHovet skrev:Bra Kentta, hoppas fler följer ditt exempel. TIFO-gruppen kanske borde blixtfixa nåt och skicka ner! Så oerhört tragiskt!
Inte då för att försöka tvätta bort nån huliganstämpel från DIF, utan endast av djup respekt för människan Stefan Liv & HV71 som förening
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Sudden
Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
Nu ska vi inte dra för stora växlar. Visst är det extremt tragiskt, men att vi officiellt går ut och förklarar att vi är i sorg, att vi deltar i en tyst minut, att vi som fans hyllar honom och så vidare räcker.Sudden skrev:Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
HV behöver inte vårat medlidande, låt dem hylla honom hur dem vill. Inte våran sak att fortsätta hur länge som helst.
-
Jag tycker gott att vi borde kunna fixa fram en banderoll att använda åtminstone på hemmapremiären. I JKPG ska han naturligtvis hyllas av alla besökande, även från DIF-håll.Heaty skrev:Nu ska vi inte dra för stora växlar. Visst är det extremt tragiskt, men att vi officiellt går ut och förklarar att vi är i sorg, att vi deltar i en tyst minut, att vi som fans hyllar honom och så vidare räcker.Sudden skrev:Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
HV behöver inte vårat medlidande, låt dem hylla honom hur dem vill. Inte våran sak att fortsätta hur länge som helst.
All heder till dig Kentta!Kentta skrev:Jag gör en tvåpinnare, "Vila i frid Stefan" som jag tar med till Jönköping till premiären.
Självklart ska vi i Djurgårdsfamiljen visa att vi älskar idrotten och definitivt respekterar skickliga spelare som Stefan Liv var. Det finns ju något som heter medmänsklighet och som faktiskt står över det idrottsliga agget. Det är lätt att glömma bort, men vi påminns om det när sådant här inträffar. Låt oss visa hur fina, äkta Djurgårdssupportrar fungerar ...
Respekt!
Djurgår'n tills jag dör!
- Sudden
Menade så klart en gest mot hela Lokomotiv Jaroslavl, första matchen hemma. Ser jag som en självklarhet?Heaty skrev:Nu ska vi inte dra för stora växlar. Visst är det extremt tragiskt, men att vi officiellt går ut och förklarar att vi är i sorg, att vi deltar i en tyst minut, att vi som fans hyllar honom och så vidare räcker.Sudden skrev:Tycker även man borde göra något även i hemmapremiären mot MoDo, inte något stort nödvändigtvis. Men någonting, för att visa att man bryr sig även på hemmaplan och inte bara i deras ''sällskap'' nere på riktiga premiären.
Cirka 2.40 in början intervjun med Stefan Liv efter final 6..där han säger att vi borde fått en guldmedalj också.
Tar jag mig ner till Jönköping gör jag det för att hedra Stefan och hans anhöriga. Oerhört tragiskt det som hänt, vi tappade en stjärnmålvakt igår och han ska hedras med respekt.
All hat ska läggas åt sidan, vi ska visa att hockey endast är en sport och att vi bryr oss om vår såkallade fiender. Men självklart ser jag även tre pinnar till Djurgården, men det spelar ingen större roll denna afton.
All heder till Stefan Liv!
All hat ska läggas åt sidan, vi ska visa att hockey endast är en sport och att vi bryr oss om vår såkallade fiender. Men självklart ser jag även tre pinnar till Djurgården, men det spelar ingen större roll denna afton.
All heder till Stefan Liv!
Förutsätter att varje Djurgårdare som tar sig ner till Jönköping gör det med orden respekt och medlidande i åtanke. Idéen om en banderoll låter som en mycket vacker gest.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- Daniel942
Funderar starkt på att åka ner och samtidigt hedra Stefan.
DIF!