ET: KalPa - Djurgårdens IF, 23/8 2011 | EP Trophy
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: ET: KalPa - Djurgårdens IF, 23/8 2011 | EP Trophy
4 pinnar på 3 matcher mot bra finska lag på en 4-dagars bortaturné är inte dåligt.
jag vill bara vinna gruppen för stålarna! :/
Ser mörkt ut nu dock, bara 5 pinnar före HIFK som har tre matcher mindre spelade och ska möta fyllona ifrån Prag som förmodligen inte kommer kunna sätta emot mycket.Capcash skrev:jag vill bara vinna gruppen för stålarna! :/
Men men, fullt fokus på att vinna våra resterande matcher nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hm, trodde vi skulle vara bättre här.
Positivt:
* Wesslau släpper max sina två mål per match fortfarande.
* Cehlin fortsätter göra poäng
* Lite utvisningar på BomBom.
* Kul för Lasse att göra poäng.
* Vi fick träna på att jobba i underläge, vi verkar ha varit ganska nära igen. Bra för att svetsa samman laget. Optimalt hade varit att vinna på straffar igår och även vänt dagens match.
* Mackan fortsätter skapa lägen.
- Vi släpper till lägen i PP igen
- Vi förlorar matchen
Är ju visserligen omöjligt att göra någon spelarbedömning på dessa liverapporter.
Positivt:
* Wesslau släpper max sina två mål per match fortfarande.
* Cehlin fortsätter göra poäng
* Lite utvisningar på BomBom.
* Kul för Lasse att göra poäng.
* Vi fick träna på att jobba i underläge, vi verkar ha varit ganska nära igen. Bra för att svetsa samman laget. Optimalt hade varit att vinna på straffar igår och även vänt dagens match.
* Mackan fortsätter skapa lägen.
- Vi släpper till lägen i PP igen
- Vi förlorar matchen
Är ju visserligen omöjligt att göra någon spelarbedömning på dessa liverapporter.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag är lite förvånad (även om man sett samma mönster tidigare säsonger) att finsk hockey är så pass bra att vunnit de flesta mot svenskt motstånd i ET. Hur väl står sig egentligen den finska ligan mot den svenska?
Finns väl ett gäng finska lag som antagligen kan konkurrera med de bästa ES-lagen är min känsla...
Finns väl ett gäng finska lag som antagligen kan konkurrera med de bästa ES-lagen är min känsla...
- Ja-ke den andre
Måste ha i åtanke att vi saknade 4 spelare idag. Ja jag säger fyra, räknar iskallt med Z tillbaka i september.
Håll inte andan... Ju mer man läser om Mika och allt som händer där borta, ju mer känns det som han kommer försvinna redan nu. Han ligger ju t.ex men på deras rosterlista för A-laget på hemsidan (vilket fler av de andra prospekten också gör men långt ifrån alla syns där), dock utan tröjnummer med ändå listad som forward i samma hög med Affe osv.Ja-ke den andre skrev:Ja jag säger fyra, räknar iskallt med Z tillbaka i september.
Intervju från ett par dagar sen, inget nytt direkt men man får ju känslan att de inte kommer släppa honom och dessutom, han vill nog helst inget annat än att lira NHL.

http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=587060
- DIFference
4 p av 9 i Finland är väl okej, ja. Me inte mer.
Tycker faktiskt vi borde gjort bättre ifrån oss än så. Trots Tim i mål och några spelare borta.
Tycker faktiskt vi borde gjort bättre ifrån oss än så. Trots Tim i mål och några spelare borta.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Var väl hyfsat små marginaler också. Carlsson hade ju tydligen ett öppet läge mitt i slottet mot HIFK i slutet av matchen. Han hänger nog 7/10 gånger därifrån. Sen är det bara för dåligt av Tjärna att lyfta en puck-out i det läget.
Igår var vi väl tröttkörda, med lite tur att vi kunnat trycka in en kvittering.
Igår var vi väl tröttkörda, med lite tur att vi kunnat trycka in en kvittering.
Född till sportchef.
Capcash skrev:dock utan tröjnummer
Så han har ju fått ett tröjnummer också..."You're watching them (as a young player) and now you're skating with them, so it's pretty cool," said Zibanejad, who has a special attachment to the No. 93 he'll wear. "I asked about it and it was available. It's my favourite number and it's my birth year, so why not?"
-
Hoppas att vi kan dra mycket folk mot Luleå. Den MÅSTE vi f-n vinna!