Sebbe G skrev:Någon som vet när första ispasset är?? Kan knappt vänta!!!
Nu får nån gärna korrigera mig men första ispasset på Hovet är 8e augusti, men själva ispremiären sker innan när laget är på läger i Oskarshamn (osäker på datum dock).
De möter IK Oskarshamn den 4:e augusti nere i Oskarshamn. Man får hoppas att de sänder via hemsidan eftersom att min abstinens är stor. Jag är mitt uppe i min semester men jag längtar ändå till ES drar igång och hemmapremiären mot Modo. Jag har en bra känsla det kan bli ett bra DIF-år
Hoppas innerligt att vi har bytt DJ i år. En DJ som spelar musik som hör hemma på en hockey-arena. Hårdrock skall det vara. inte jävla techno- och hiphop-skit. Det här är fan Hockey!
Jag röstar för variaton. Ska jag sitta x-antal matcher och lyssna på antingen metallica eller någon techno så blir jag galen. Tycker det är bra som det är nu, spela diverse top-charts.
Heaty skrev:Jag röstar för variaton. Ska jag sitta x-antal matcher och lyssna på antingen metallica eller någon techno så blir jag galen. Tycker det är bra som det är nu, spela diverse top-charts.
Top charts blir man ju matad med oavsett om man gillar det eller inte tillräckligt överallt annars.
Blandad hårdrock, rock och pop om det är kvalikativt med riktiga instrument skulle jag helst höra.
Eftersom alla i princip har olika smak när det kommer till musik föreslår jag att ingen spelas alls så blir ingen missnöjd i alla fall och dessutom skall det inte behövas.
Kall-El skrev:Eftersom alla i princip har olika smak när det kommer till musik föreslår jag att ingen spelas alls så blir ingen missnöjd i alla fall och dessutom skall det inte behövas.
Klart som korvspad att vi måste ha musik... Annars kommer stämningen likna bingo.
SirDIFalot skrev:Men alla är på det klara med att det ska spelas så lite musik som möjligt som kan kväva klacken i avblåsningar? Det är det dags att sluta med helt.
Givetvis, men det tycker jag har skötts väldigt bra säsongen som varit. Jag kan inte minnas att jag stört mig på det mer än någon enstaka gång. Det kan ju vara minnet som tryter men det har i alla fall inte varit något större irritationsmoment.
Gällande pausmusiken så kan vi ju diskutera vilka band det ska vara in i oändligheten, men självklart ska det vara lite fart så att man håller stämningen uppe.
Fast man kanske skulle lira Sensei's Country-lista för att sedan gå över till typ Metallica när det närmar sig nedsläpp, för att få lite tempoväxling.
SirDIFalot skrev:Men alla är på det klara med att det ska spelas så lite musik som möjligt som kan kväva klacken i avblåsningar? Det är det dags att sluta med helt.
Jag vill att DJ-personen är lyhörd och anpassar musiken efter klackens agerande. Om vi inte lyckas få igång sjungandet - vilket händer - måste musiken ta över tystnaden.
I höst/vinter hoppas jag på att klackturisterna slutar att vara på charter och att de istället sjunger för våra ramsor och sånger är inte så jädra svåra. Med drag på läktarplats spelar laget bättre!
Nu börjar abstinensen bli extrem! Kan inte sommaren ta slut så man slipper bad,öl lediga dagar osv!
Inte för det kanske betyder så mycket men träningsformationerna såg i vissa fall intressanta ut.
Tycker linan med Ölvestad-Almtorp-Brodin ser riktigt intressant ut! Och DT-Kyle är elitseriens bästa backpar om de får spela tillsammans. Ett backpar so ska spela upp mot 25 min/match om det behövs!
Däremot BomBom-Honken känns lite väl risky! Ser gärna Printz-Honken och Bom-Bom-Claesson som de andra backparen!
Ska bli spännande att se hur formationerna är mot Oskarshamn iaf!
mb81 skrev:Nu börjar abstinensen bli extrem! Kan inte sommaren ta slut så man slipper bad,öl lediga dagar osv!
Inte för det kanske betyder så mycket men träningsformationerna såg i vissa fall intressanta ut.
Tycker linan med Ölvestad-Almtorp-Brodin ser riktigt intressant ut! Och DT-Kyle är elitseriens bästa backpar om de får spela tillsammans. Ett backpar so ska spela upp mot 25 min/match om det behövs!
Däremot BomBom-Honken känns lite väl risky! Ser gärna Printz-Honken och Bom-Bom-Claesson som de andra backparen! Ska bli spännande att se hur formationerna är mot Oskarshamn iaf!
Ja, jag ska hålla ett öga på dem faktiskt. Se hur det ser ut. Grymt kul blir det i alla fall!
mb81 skrev:Nu börjar abstinensen bli extrem! Kan inte sommaren ta slut så man slipper bad,öl lediga dagar osv!
Däremot BomBom-Honken känns lite väl risky! Ser gärna Printz-Honken och Bom-Bom-Claesson som de andra backparen!
Ska bli spännande att se hur formationerna är mot Oskarshamn iaf!
Håller med, varken Bombom eller Honken ska spela utan en defensiv back vid sin sida (typ Printz).