Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Shitkicker

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Shitkicker »

Men ge er nu för fan. Diskussionen om vem som var bäst av Riddarn och Mark förra säsongen hör verkligen inte hemma i den här tråden och det borde vuxna människor förstå.

Jag sitter och håller tummarna för att Zibanejad draftas som 9:a och hamnar i Boston, jag. Dom torde inte ha nån brådska med att föryngra laget, Mika får då förhoppningsvis vara kvar ett år till och kan centra en förstakedja. Där hade jag faktiskt spelat honom.

@ Metal Machine. Kul. Man blir lite nyfiken på i vilken egenskap du träffade honom. Vad jobbar du med och vad gjorde han där?

Jason Krog är en spelare jag gärna hade sett i DIF, får HV fason på sitt lagbygge kommer han göra väldigt många poäng nästa år.
Användarvisningsbild
swallat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av swallat »

tyvär blir det nog inte så...jag tror nämligen att vi får 2 svenskar topp 5 i draften, Gabriel Landeskog som 2 totalt, om nu inte Lagen bryter sitt mönster att välja en Kanadick som första, och Zibbe som 4 eller 5 val, han skulle nog kunna passa bra in framöver i Devils med Tedenby och Josefsson
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Krügermeister

Inlägg av Krügermeister »

Jag kan rapportera att Tjärna Sr och DIF är i diskussioner igen. Om det är så att DT sänkt lönen eller om DIF insett att de plötsligt har råd har jag ingen aning om. Kan tyvärr inte avslöja varifrån detta kommer. Personligen hade jag blivit irriterad om jag läste ett sånt här inlägg för att källan är dålig och det får ni mer än gärna också göra men kom ihåg var ni hörde det först när han skriver på dagarna efter midsommar…
_______________________________________________________________________________________
"When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Man tappar lite respekten för de ansvariga när de håller på så här. Daniel har kommit och sommartränat med oss (och även rehabtränat mellan skadorna) år efter år utan att ge ett smack tillbaka, han har nobbat oss varje jävla gång och till och med nu när han faktiskt kan tänka sig spela i Elitserien så tycker han att vi är snåla. Trots detta så ligger vi på marken och ber att han ska komma.

Ska vi behöva vara hora och ställa upp för Daniel i vått och torrt när han inte ger ett skit tillbaka?

Bäst för Daniel att det var han som sänkte sina krav. Dock är han en bra back som säkert skulle passa bra i laget.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Enbom

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Förhoppningsvis så insåg Daniel att vi klarar oss utan honom, och därmed förstog han att han knappast kan begära 340tkr+ i månaden. Är bara bra om han ansluter. Han är trots allt en jävligt bra back.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Shitkicker skrev: Jag sitter och håller tummarna för att Zibanejad draftas som 9:a och hamnar i Boston, jag. Dom torde inte ha nån brådska med att föryngra laget, Mika får då förhoppningsvis vara kvar ett år till och kan centra en förstakedja.
Sitter och drömmer om just det scenariot. Först StanleyCup och så Mika i draften. hade varit för jävla nice!! Beror ju lite på vad de övriga lagen har för sig förstås men det faktum att Bruins gärna draftar centrar gör att jag hoppas lite extra.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja BIBA, jag håller med. För mig personligen har det blivit en riktig prestigegrej med Daniel och jag skulle inte ta emot honom förrän han bönade och bad om att få spela för 50k kr i månaden.

Menmen, samtidigt är han ju bra och kan styrelsen hitta en bra lösning med honom nu, en gång i livet, så visst, signa honom då. Men hur mycket tålamod ska man ha liksom, tänk om det spricker igen nu då?! ELL. OO. ELL.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jag väntar fortfarande på "bomben" Frasse!...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

B.I.B.A skrev:Man tappar lite respekten för de ansvariga när de håller på så här. Daniel har kommit och sommartränat med oss (och även rehabtränat mellan skadorna) år efter år utan att ge ett smack tillbaka, han har nobbat oss varje jävla gång och till och med nu när han faktiskt kan tänka sig spela i Elitserien så tycker han att vi är snåla. Trots detta så ligger vi på marken och ber att han ska komma.

Ska vi behöva vara hora och ställa upp för Daniel i vått och torrt när han inte ger ett skit tillbaka?

Bäst för Daniel att det var han som sänkte sina krav. Dock är han en bra back som säkert skulle passa bra i laget.
Herregud... här får vi veta att Elitseriens förmodligen bästa back kanske skriver på för oss ändå, och du anser inte att han är välkommen?

Ni vet ingenting om den här affären men kastar ändå högvis med skit och fula ord mot Daniel. Det är bara ett jävla unket rykte som säger att han skulle ha begärt 340 000 i månaden. Jag tror inte ett smack på det. Men ni som tror på det där är säkert samma personer som från dag 1 hävdade att även Tellan begärde både monsterlön och monsterlångt kontrakt. Sedan skriver han på ett år för Modo...

Fruktansvärt pinsamma människor.

Varmt välkommen tillbaka om du känner för det, Daniel!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

swallat skrev:tyvär blir det nog inte så...jag tror nämligen att vi får 2 svenskar topp 5 i draften, Gabriel Landeskog som 2 totalt, om nu inte Lagen bryter sitt mönster att välja en Kanadick som första, och Zibbe som 4 eller 5 val, han skulle nog kunna passa bra in framöver i Devils med Tedenby och Josefsson
Tror inte Mika går riktigt så tidigt, det finns minst fyra forwards jag misstänker plockas före honom. Ryan Nugent Hopkins, Landeskog, Huberdeau, Larsson och Couturier tippar jag som topp fem. Det florerar rykten om att Ottawa skall vara lite extra sugna på Zibanejad och han skulle kunna gå dit, som nr 6 isf. Sätter nog en liten peng på att det blir så.
JiWe skrev:
Shitkicker skrev: Jag sitter och håller tummarna för att Zibanejad draftas som 9:a och hamnar i Boston, jag. Dom torde inte ha nån brådska med att föryngra laget, Mika får då förhoppningsvis vara kvar ett år till och kan centra en förstakedja.
Sitter och drömmer om just det scenariot. Först StanleyCup och så Mika i draften. hade varit för jävla nice!! Beror ju lite på vad de övriga lagen har för sig förstås men det faktum att Bruins gärna draftar centrar gör att jag hoppas lite extra.
Mmm..hade varit kul med en svensk i Boston tycker jag. Hans spelstil passar definitivt in riktigt bra där, i ett hårt jobbande lag som mal ner motståndet. Det vore som sagt grymt för oss för dom kan knappast känna behovet av att göra förändringar i laget redan till nästa år och är säkert villiga att låta honom stå på tillväxt en säsong till här hemma.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Mäklaren skrev:
B.I.B.A skrev:Man tappar lite respekten för de ansvariga när de håller på så här. Daniel har kommit och sommartränat med oss (och även rehabtränat mellan skadorna) år efter år utan att ge ett smack tillbaka, han har nobbat oss varje jävla gång och till och med nu när han faktiskt kan tänka sig spela i Elitserien så tycker han att vi är snåla. Trots detta så ligger vi på marken och ber att han ska komma.

Herregud... här får vi veta att Elitseriens förmodligen bästa back kanske skriver på för oss ändå, och du anser inte att han är välkommen?

Ni vet ingenting om den här affären men kastar ändå högvis med skit och fula ord mot Daniel. Det är bara ett jävla unket rykte som säger att han skulle ha begärt 340 000 i månaden. Jag tror inte ett smack på det. Men ni som tror på det där är säkert samma personer som från dag 1 hävdade att även Tellan begärde både monsterlön och monsterlångt kontrakt. Sedan skriver han på ett år för Modo...

Du av någon spekulerar ju alltid om löner hit o dit så du ska nog inte yttra dig helt här.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tycker Mäklaren ofta är rätt ute i sina åsikter men här så är jag mer inne på BIBA:s linje. ÄR så satans trött på Tjärna Sr just nu att jag tamefan nästan föredrar Timmy Pettersson som sista back. För några år sedan så trodde jag det var den yngre av bröderna som var mest pengakåt och att vi hade en riktig Djurgårdare i Daniel. Ack så fel man kan ha när man är ung och dum!

Daniel har gång på gång pissat supportrar i ansiktet med att sprida sina falska comebackrykten. "Nästa säsong så är det nog dags att flytta hem", "Det är bara Djurgården som gäller" osv osv. Likt en gödselspridare började han sprida sin skit i media, tja för en fyra år sen kanske. Inget spår av Tjärnqvist alls! Nu när han praktiskt taget inte har någon annanstans att ta vägen när plånboken väger som en satans skördetröska och de ryska klubbarna är trötta på hans skador, så kommer han som skadedrabbad till den klubb som han påstår sig själv älska vid 34 års ålder och begär (kanske?) Elitseriens fetaste kontrakt. Är han värd det? I Helvete heller!

Om han nu hade älskat Djurgården och fansen så mycket så hade han gjort som så många andra före honom gjort. Bett om precis den lön som klubben har råd med! Varken mer eller mindre. Om han nu vill komma hem till sitt "hjärtas" klubb. Känns som han brännt sina båtar och nu måste han tamefan spela tillbaka mitt förtroende. Nu räcker det inte med att han sänker sina lönekrav aningen. Sen är det frågan om vi verkligen vill ha ytterligare en mätt, trött, skadad och karriärsavrundade hemvändare?

Jag vet att det är svårt som vanlig supporter att sitta och spekulera i lönefrågor då jag inte har reda på alla detaljerna, men jag kan fan inte låta bli när jag ser vilket "horande" vissa spelare och ledare håller på med nuförtiden. Det svider att säga det men tänk om alla hade sådant hjärta som Viktor Fasth.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Robinhansen skrev:
Mäklaren skrev:

Du av någon spekulerar ju alltid om löner hit o dit så du ska nog inte yttra dig helt här.
Det är väl inte det vitala i detta sammanhang? Varje diskussion är unik och i det här fallet tycker jag att smutskastningen mot DT är helt horribel

Du har för övrigt aldrig, aldrig någonsin kommit med ett bra argument för någonting, utan sitter ständigt och dömer ut andras inlägg utan att ha den minsta av egna åsikter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nu är ju inte jag den mest insatte i detta men, om det är så att Tjärna Sr nobbade ett bud på 340k, vet vi att det var just summan han avböjde i så fall? Det kan ju vara något annat i kontraktsförslaget som inte han var nöjd med.
nypan1991

Inlägg av nypan1991 »

Eftersom att ingen här på forumet vet hur förhandlingarna med Tjärna sr gått till så kan väll alla sluta spy galla över han. Det kan vara så att dom officielt sagt att Klubertanz är i värvad istället för Tjärna sr för att få ner hans löneanspråk för allt är väll ett spel mellan agenterna och DIF
Låst