Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

Caveman skrev:AMMC, eller någon/

Kom det inte fram att vad det gällde beslutet angående Tellqvist så var dom flesta rörande överens i föreningen, då dom idag är övertygande om att Wesslau är en bättre målvakt än Tellqvist just nu.
Det var väl inget direkt uttalande om varför man valde Wesslan framför någon annan, men Thomas Magnusson pratade om hur han följt Wesslans utveckling, innan båda herrarna var i DIF, och hur bra Gustaf utvecklat sin målvaktsteknik genom åren.

Av Magnusson, Järlan och Hardy så tror jag att Magnusson är den som har haft mest att säga till om, med all rätt. Järlan påpekade också att under hans tid i DIF så har man aldrig signat en spelare som en ledare inte velat jobba med. Jag tror bara att det är vi Djurgårdare som minns Tellan bäst för det här som tycker att det är helt uppåt väggarna att man kan välja Wesslau före Tellqvist, för när man läser bloggar och artiklar och lyssnar på vad utomstående säger så verkar inte valet allt så lätt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kom det fram vad som gällde angående beslutet med Tellqvist, då det visade sig att dom flesta var rörande överens i föreningen, då dom idag är övertygande om att Wesslau är en bättre målvakt än Tellqvist just nu.
(Jag såg du svarat Edin, men jag förstod inte riktigt själv vad jag hade skrivit i den del du citerat från mig..)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Caveman skrev:

Kom det fram vad som gällde angående beslutet med Tellqvist, då det visade sig att dom flesta var rörande överens i föreningen, då dom idag är övertygande om att Wesslau är en bättre målvakt än Tellqvist just nu.
(Jag såg du svarat Edin, men jag förstod inte riktigt själv vad jag hade skrivit i den del du citerat från mig..)
Haha nja, det var lite svårtolkat men jag gjorde det bästa jag kunde. :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det finns just nu två väldigt intressanta namn på marknaden med rykten till ES - Jason Krog och Janne Pesonen. Sedan inser jag att forwardssidan visst var spikad...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:Det finns just nu två väldigt intressanta namn på marknaden med rykten till ES - Jason Krog och Janne Pesonen. Sedan inser jag att forwardssidan visst var spikad...
Pesonen ar ju en dromspelare som saklart ar snuskigt dyr. Stinker HV71 om honom lang vag om han nu skulle komma till elitserien.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3152683.ab

Lillebror Krüger grinar i media...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Datsyuk_13 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3152683.ab

Naiv liten snorunge.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Datsyuk_13 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3152683.ab

Det finns bara en Krüger för mig, och det är inte Måns..
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Han får gärna specificera exakt vad det idiotiska som DIF sagt i media är. Tycker DIF sköter detta bra att man låter en tredje part avgöra. Måns kan dra men har DIF rätt till ersättning ska vi också ha det!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jepe skrev:Han får gärna specificera exakt vad det idiotiska som DIF sagt i media är. Tycker DIF sköter detta bra att man låter en tredje part avgöra. Måns kan dra men har DIF rätt till ersättning ska vi också ha det!
Kan tänka mig att han irriterat sig på att han inte skulle vara så ambitiös och därmed inte så träningsvillig som han borde vara. Tror det var Järlan eller någon från ledningen som uttalat sig så i en intervju. vill minnas att jag läste intervjun på Marie Hallmans sida. Har inte tid att leta upp länken nu. :(
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Finns det någon som helst risk att även Krüger den äldres relation med DIF försämras p.g.a av hela den här affären tror ni?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jepe skrev:Han får gärna specificera exakt vad det idiotiska som DIF sagt i media är. Tycker DIF sköter detta bra att man låter en tredje part avgöra. Måns kan dra men har DIF rätt till ersättning ska vi också ha det!
Kan tänka mig att han irriterat sig på att han inte skulle vara så ambitiös och därmed inte så träningsvillig som han borde vara. Tror det var Järlan eller någon från ledningen som uttalat sig så i en intervju. vill minnas att jag läste intervjun på Marie Hallmans sida. Har inte tid att leta upp länken nu. :(
Ja nu när du säger det så ringer det en klocka, dock så sa de väl också att han minst var en lika stor puckbegåvning som sin bror i den artikeln.

Men men vi får väl avvakta och se vad tredje part säger. De senaste två säsonger har man gratis fått tre lag till att få starkare hatkänslor till. Så tack hv luleå och nu modo....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Verkar som att vi kommer att få ge två olika spelare två olika mottagningar på Hovet i hemmapremiären...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

För mig gör det inget om Måns går till MoDo. Hoppas inte att han blir kvar i DIF.

Dock hoppas jag att DIF tar lärdom av detta och utarbetar en strategi att använda sig av mot våra juniorer. Att hela tiden hålla en dialog. Det ska vara en dialog, spelarna ska själva få berätta hur dom tänker etc.

Weigel är den mest talangfulla centern bland -92 i DIF. Mest irriterad över att J20-laget blir svagare utan Måns.

Måns har visat att han inte har någon som helst känsla för klubben och ska då få lämna. I så stor mån som möjligt ska DIF utveckla personer som gillar DIF. Annars ska man gå andra hållet och få personerna att gilla DIF. En gnagare eller bajare kan nog få svårt för detta.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns fantastiskt skönt att slippa snorvalpar som inte alls vill spela i vår förening, trots att just han fått stora delar av sin utbildning här.

Sen kan jag förstå att han tycker hela soppan kan upplevas löjlig, speciellt om det visar sig att Måns faktiskt inte haft ett giltigt kontrakt.
Låst