SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
Personligen har jag inga problem med Fernholm bortsett från att han är överskattad som spelare.
Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.
Omogen, det verkar vara ditt problem.... (Så bara för det gått en massa år så är det ogjort...)
Så om någon inte tycker som du så är denna någon omogen?
Frågan är inte vem som tycker vad. För ärligt, vem fan bryr sig? Frågan är - vad ska ni göra åt ert missnöje? Bua ut spelare i det egna laget?
Robinhansen skrev:
DIF_Soldier skrev:Det finns en sak som inte har tagits upp, något vi saknar. Vem ska leda det här laget? Vem går i bräschen? Det finns ingen naturlig ledargestalt i laget. Närmst är Jimmie, men han ska inte ha någon kaptensroll, heller inte Otto.
Ska Marcus Nilson vara lagkapten? Killen som struntade i sin silvermedalj och satte sig i omklädningsrummet? Faktum är att det saknas en tvättäkta ledare för att vi ska lyckas. Ragge var urkaptenen. Vem blir det nu?
Wallin, Davidsson, Mange Johansson... De mest framgångsrika lagen på senare år har även de ultimata kaptenerna.
Daniel Tjärnqvist hade haft den kapaciteten.
Klart mackan struntar i en silver medalj, han har vinnarskalle vem vill ha en silver medal då?
En äkta ledare står upp även när det blåser. Min poäng är att Mackan inte är ett genuint kaptensval. Han duger gott som assisterande, men han behöver någon att följa. Därför blev konceptet Ragge-Mackan sån succé.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-06-02 21:57:12, redigerad totalt 1 gånger.
SirDIFalot skrev:Äh, det är väl ändå upp till var och en.
Personligen har jag inga problem med Fernholm bortsett från att han är överskattad som spelare.
Givetvis är det upp till var och en hur man tycker, men hatar man seriöst Fernholm efter alla dessa år så är man omogen, precis som alla de Djurgårdare som buade ut Sharbel.
Omogen, det verkar vara ditt problem.... (Så bara för det gått en massa år så är det ogjort...)
Så om någon inte tycker som du så är denna någon omogen?
Att inte släppa en sak som begravts under oceaner av tid kan anses omoget av vissa. Långsint, trångsint, envist. Håll med om att det är en negativ företeelse att nära en oförrätt under så här många år?!
Som Soldaten noterade: Detta är väldigt OT. Vi avslutar den här debatten om hur mycket vi inte vill ha med Daniel Fernholm i laget. Vill ni fortsätta kan det väl passa i Rinkside eller så.
Och -daniel- jag förstår vad du menar men jämför inte din arbetsplats men en Idrottsförning snälla...
Varför inte? I slutändan är det som vilket jobb som helst, räkningarna ska betalas.
Men något som förmodligen väger tyngre än pengarna för de flesta ishockeyspelare och proffsidrottare i allmänhet är chansen att vinna. Har man tagit sig så långt som Elitserien så lever man för att vinna och att vara bäst. Att därför lämna det brödgäng som DIF var på den tiden för en guldkandidat som dessutom betalade bättre bör ju ses som en no-brainer.
Hela den här grejen känns så fruktansvärt överdriven, klart att även jag var upprörd då, men som Buddha sa:
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Ja de är klart men jag menar mer på att flyttar du från ditt jobb för pengar så kanske de påverkar 10 st på ditt jobb medans flyttar du från en Elitförening så är det 10 tusentals människor som har åsikter om det, samtidigt som det står i media och sådant. Så tyckte bara att liknelsen var lite löjlig, absolut inte dina åsikter
Nu vet jag inte vem som har sagt att han ska bua åt Fernholm, men om det nu är så att han kommer till DIF så tänker inte JAG bara för den skull ställa mig upp och hylla honom, jag tycker precis lika illa om honom då som nu.
Samtidigt som vissa inte bryr sig ett skit om var som har varit, (är det också omoget?) folk måste väl kunna tycka olika, eller är det omoget?
Nu låter vi debatten om Daniel Fernholm fortsätta via PM eller i annan lämplig tråd. //Mod.
DIF_Soldier skrev:Det finns en sak som inte har tagits upp, något vi saknar. Vem ska leda det här laget? Vem går i bräschen? Det finns ingen naturlig ledargestalt i laget. Närmst är Jimmie, men han ska inte ha någon kaptensroll, heller inte Otto.
Ska Marcus Nilson vara lagkapten? Killen som struntade i sin silvermedalj och satte sig i omklädningsrummet? Faktum är att det saknas en tvättäkta ledare för att vi ska lyckas. Ragge var urkaptenen. Vem blir det nu?
Wallin, Davidsson, Mange Johansson... De mest framgångsrika lagen på senare år har även de ultimata kaptenerna.
Daniel Tjärnqvist hade haft den kapaciteten.
Klart mackan struntar i en silver medalj, han har vinnarskalle vem vill ha en silver medal då?
Håller med. Det var helt korrekt agerat.
DIF_Soldier skrev:En äkta ledare står upp även när det blåser. Min poäng är att Mackan inte är ett genuint kaptensval. Han duger gott som assisterande, men han behöver någon att följa. Därför blev konceptet Ragge-Mackan sån succé.
Äh, typsiskt svensk losermentalitet. Efter ett silver har man ingen anledning att vara nöjd. Vi fans hade väl det efter just den säsongen, men generellt är silver ingenting att fira. Under pågående säsong är däremot en annan sak. Då ska en ledare alltid hålla huvet högt. I övrigt är vi eniga om att det saknas naturliga ledare i det här laget. Ser inte heller Mackan som någon idealisk sådan.
Jag forstar inte hur man kan vilja ha Mackan som lagkapten. Det ar verkligen helt obegripligt for mig, han har knappt en enda kvalitet som gor honom till en bra lagkapten.
Om ni har svart att se varfor sa jamfor honom med de storsta kaptenerna t.ex. Sundin, Yzerman eller nagon annan ni tycker om. Mackan har inte nagonting av vad de har som ledare.
Nej, lat nu honom fokusera pa sitt eget spel och forsoka fa det att fungera. Leda laget ser jag helst att nagon annan gor. Vet inte vem dock for jag haller med om att vi saknar en naturligt riktigt bra lagkapten. Det enda jag ar saker pa ar att jag vill se ett "A" pa Printz brost!
Jag skulle faktiskt gärna se att Kyle fick rollen som kapten. Han känns som en lugn och sansad kille som skulle kunna agera ledare i laget. Han är en ung back med framtiden i sina händer, och han skulle nog kunna växa i elitseriekostymen med ett C på bröstet. Han var nog även väldigt omtyckt senast han var här, och verkade redan för två år sedan ha rollen som en liten minikapten i omklädningsrummet.
Men givetvis beror ju mycket på vem siste man in i laget blir, och skulle en rutinerad back med ledaregenskaper komma in så är ju valet givet.
Men i dagsläget så tycker jag att det ska se ut så här:
C - Kyle Klubertanz
A - Daniel Brodin
A - Marcus Nilson
A - Christian Eklund
Senast redigerad av Salas den 2011-06-02 23:25:06, redigerad totalt 1 gånger.
Salas skrev:Jag skulle faktiskt gärna se att Kyle fick rollen som kapten. Han känns som en lugn och sansad kille som skulle kunna agera ledare i laget. Han var nog även väldigt omtyckt senast han var här, och verkade redan för två år sedan ha rollen som en liten minikapten i omklädningsrummet.
Men givetvis beror ju mycket på vem siste man in i laget blir, och skulle en rutinerad back med ledaregenskaper komma in så är ju valet givet.
Men i dagsläget så tycker jag att det ska se ut så här:
C - Kyle Klubertanz
A - Daniel Brodin
A - Marcus Nilson
A - Christian Eklund
Ja, vi vet att du älskar Kyle och skulle offra din ena testikel för att ha honom som pappa. Men allvarligt talat - Kyle som kapten?