Vad är grejen med den här tråden då? Fylla den med "Älska DIF"-citat eller bara stämma in i en monoton hyllningskör? Jag kör på den första linjen.
"Det är inte många hockeyspelare som får vara med om den stämningen som vi i Djurgården har på matcherna.
Det är en obeskrivlig känsla och jag skulle kunna offra en arm för fansen" - Andreas Holmqvist
"Att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag. Jag är Djurgårdare, men när jag återvänder till Sverige så krävs det även ett ömsesidigt förhållande till att jag ska spela i klubben men som jag känner idag så finns det inget annat alternativ för spel i Sverige." - Marcus Nilson om rykten om flytt till Skellefteå 2008.
I en tid då alldeles för många ser dollartecknen som den viktigaste symbolen och målet för sitt artisteri måste spelare med hjärtat på rätta stället hyllas lite extra.
Någon som förtjänar en extra eloge är Tommy Söderström, som förutom att han var en fantastiskt duktig målvakt och Djurgårdare så valde han att efter säsongen 1999/2000 att frivilligt bryta sitt kontrakt på 4 miljoner kronor och lägga skridskorna på hyllan, istället för att öppna båsdörren och bara casha in.
Edin skrev:Någon som förtjänar en extra eloge är Tommy Söderström, som förutom att han var en fantastiskt duktig målvakt och Djurgårdare så valde han att efter säsongen 1999/2000 att frivilligt bryta sitt kontrakt på 4 miljoner kronor och lägga skridskorna på hyllan, istället för att öppna båsdörren och bara casha in.
Faktiskt. Stort av honom! Har bara ett svagt minne av detta. Var väldigt ung på den tiden, men livligt engagerad kring hockeyn (på mitt sätt ).