Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stocky »

Kall-El skrev:För tusan en spelare som Tjärnqvist kostar pengar.

Riktig spets måste få kosta, att däremot kasta upp stora pengar på spelare som Tjärnqvist dy, Almtorp och Carlsson känns inte direkt genomtänkt.

Men tyvärr är det väl lite detta som genomgående varit problemet med vårt lagbygge. ( Förutom då valen av spelartyper som varit väldigt märkliga de senaste två säsongerna. ) Medelspelare har fått för feta erbjudanden vilket gjort att vi inte kunnat betala för spetsspelarna.
Va inte så neggo nu klart vi tar guld med ssk nyförvärven...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Samma spelare som inte mäktade med att hålla SSK före Växjö i en serie över 10 matcher?

låter inte direkt realistiskt.

Hade jag fått välja mellan Almtorp - Carlsson och Hank the Tank - Möller hade i alla fall mitt val varit enkelt.
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Stocky skrev:
Kall-El skrev:För tusan en spelare som Tjärnqvist kostar pengar.

Riktig spets måste få kosta, att däremot kasta upp stora pengar på spelare som Tjärnqvist dy, Almtorp och Carlsson känns inte direkt genomtänkt.

Men tyvärr är det väl lite detta som genomgående varit problemet med vårt lagbygge. ( Förutom då valen av spelartyper som varit väldigt märkliga de senaste två säsongerna. ) Medelspelare har fått för feta erbjudanden vilket gjort att vi inte kunnat betala för spetsspelarna.
Va inte så neggo nu klart vi tar guld med ssk nyförvärven...
Exakt! Mot SM-Guldet!
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
hocki

Inlägg av hocki »

Frasse skrev:Då tackar vi Stefan Lassen för den tid som varit och önskar honom lycka till i sin nya klubb, som blir Borås.

Stefan verkar inte så sugen på Borås... han stannar. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -till.html
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Men va fan nu står vi med brallorna nere igen! Frasse´s senaste avslut har ju varit i klass med David Printz. :wink:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Inte bara DIF som haft en dålig säsong utan Frasse verkar också ha haft det... ;-p
i
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

*suck*

Tror fasen att Lassen vill vara kvar.

Antagligen sitter han på en för honom väldigt bra lön, en lön som inte Allsvenska lag vill / kan matcha.

Om inte killen genomgår en metamorphos över sommaren kommer vi att få betala lön till en spelare som inte tillför mycket alls.

Suck igen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Synd att inte Marie Hallman vågade fråga hur mycket han begär i månaden. Det verkar ju som att det är över 300.000..........
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

isolerad skrev:Inte bara DIF som haft en dålig säsong utan Frasse verkar också ha haft det... ;-p

Haha, ja Frasse, vad är det som händer?
Är det åldern som börjar ta ut sin rätt?!
Jag vet precis vad som väntar dig isf :wink:

Ja det där kändes nästan lite för bra.......i några sekunder iaf.
(att "Lassie-ponken" skulle väck alltså)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

Det är ju helt klart ett mänskligt misstag att ta fel på att det var Lasse Lassen som var klar för Borås och inte Stefan(Om nu inte Stefan skriver på ändå). Inget att lägga större tygd på, Frasse är fortfarande den mest trovärdiga skribenten hära ;) Och jag hoppas det kommer något nytt från hans små fingrar snart om någon ny back ! Rykte eller något som är klart ! :)
DIF <3
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sportfåne skrev:Det är ju helt klart ett mänskligt misstag att ta fel på att det var Lasse Lassen som var klar för Borås och inte Stefan(Om nu inte Stefan skriver på ändå). Inget att lägga större tygd på, Frasse är fortfarande den mest trovärdiga skribenten hära ;) Och jag hoppas det kommer något nytt från hans små fingrar snart om någon ny back ! Rykte eller något som är klart ! :)

Självklart är det så, Frasse mäter försprång i ljusår vad det gäller att vara först med nyförvärv/förluster.
Just därför rycker vi andra dödliga till lite extra när han väl går bom (om det nu är så...?), dessutom 2 gånger i rad bara på några veckor
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Stadion

Inlägg av Stadion »

Är det någon som har sett D Tjärnqvist de senaste säsongen och kan bekräfta om han håller hög klass fortfarande?

Kan ha fel men det känns som en del bara antar att det är så för att det är just Daniel.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Stadion skrev:Är det någon som har sett D Tjärnqvist de senaste säsongen och kan bekräfta om han håller hög klass fortfarande?

Kan ha fel men det känns som en del bara antar att det är så för att det är just Daniel.
Jag förstår faktiskt inte riktigt detta resonemang. Samma sak ältades när Tellqvist var aktuell. Tror du verkligen att Tjärna eller Tellan hade haft en plats i KHL om de inte hållit måttet? Är ganska säker på att de hade rykt om så inte skulle vara fallet.

Självfallet ska man inte ta förgivet att de kommer prestera som en gång i tiden, de blir ju inte yngre så att säga, men att neka dessa spelare med argumentet "är det ens någon som har sett honom spela de senaste 10 åren" känns lite märkligt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ar sa trott pa den dar mannen (Daniel Tjarnqvist). Nu blir det kanske samma sak som alla tidigare ar? Igen? Hur javla girig far man vara.

Och om det handlar om kontraktslangden sa far han val ta ett kortare kontrakt, t.ex. tva ar, till att borja med. Gor han bra ifran sig kommer han garanterat fa forlanga flera ar till. Ar han radd att han ska vara usel eller?

Jag har sagt det forr och sager det igen. Jag ser honom garna i DIF om han skriver pa i ar, men gor han inte det kan ha dra at %$^$#&$%#@^#@.
Låst