Enbom skrev:Nu vet jag inte om det är så, eller om det bara var spekulerande från oss på forumet, men fick han inte ett lite mera lukrativt kontrakt än de vanliga A-lagskontrakten som våra juniorer får? För att uppmuntra honom att stanna hela kontraktstiden och inte dra över pölen så snabbt som möjligt?
Något sådant har inte kommit till allmän kännedom så det bör vara spekulationer.
Finns ju många på det här forumet som älskar att "veta" vad spelarna tjänar...
Tror inte heller att Mika drivs av pengar just nu.
Skulle man tro att spekulationer om vad spelartruppen tjänar så skulle vi antagligen ha ES dyraste trupp.
Nilson ~ 300k
Tjärna ~ 250k
Bombom ~250k
Carlsson ~ 200k
Bartley ~ 200k
Ekman ~ 250k
Honken ~ 200k
Almtorp ~ 150k
Zibanejad ~ 100k
Lassen ~ 100k
Känns föga troligt. Tycka vad man vill om att Järlan är inkompetent etc. Dum i huvudet lär han och styrelsen inte vara i alla fall.
Ser ju faktiskt inte så skrämmande dåligt ut ändå, förutsatt att vi nu får in Kyle och DT. Fattas lite spets, men succé kedjan från 09/10 med Otto, Ölvestad och Mackan kanske kan leva upp till det måttet igen och producera.
vaith skrev:Det ryktas att Djurgårdens ny förvärv backen Victor Bartley, Har skrivit på 2 års kontrakt med nashville predators, Och väljer att bryta med Djurgårdens IF! Frågan är om det stämmer
Läs igenom åtminstone en handfull sidor innan du postar. Så slipper du att bli forum-arkebuserad.
Något som också vanligen orsakar forum-arkebusering är överanvändande av smileys.
vaith skrev:Det ryktas att Djurgårdens ny förvärv backen Victor Bartley, Har skrivit på 2 års kontrakt med nashville predators, Och väljer att bryta med Djurgårdens IF! Frågan är om det stämmer
Läs igenom åtminstone en handfull sidor innan du postar. Så slipper du att bli forum-arkebuserad.
Något som också vanligen orsakar forum-arkebusering är överanvändande av smileys.
I övrigt, välkommen hit.
Hörrö! Ta sånt via PM! Var inte så OT.
Jag känner att det inte finns något roligt över huvud taget med truppen, den känns så oerhört slätstruken. Det skulle väl vara Bartley då, som nu försvinner. Annars? Två mediokra snubbar från SSK som man ändå sett så många gånger genom åren och en igenkänd keeper.
Philip Holm, där har vi det. Det roliga med årets trupp blir Philip Holm.
Fyfan vad jag skulle älskat att han in Zigomanis just nu! Med en försäsong och en helsäsong med Djugårn så tror jag att han skulle dominera elitserien.
Blir alltmer orolig över truppen för varje dag som går, även fast jag inte är så orolig. Vad som presenteras på papper är inte alltid vad vi ser på isen, det fick hela landet äta upp för två säsonger sedan, eller hur?
(OffT.) Såg för övrigt Wesslau i Sundbyberg idag, vid Garbo. Såg M. Nilson på samma gata tidigare i veckan. Borde fan börja gå ut med papper och penna så att jag kan tigga autografer!
Janzoo skrev:Blir alltmer orolig över truppen för varje dag som går, även fast jag inte är så orolig. Vad som presenteras på papper är inte alltid vad vi ser på isen, det fick hela landet äta upp för två säsonger sedan, eller hur?
(OffT.) Såg för övrigt Wesslau i Sundbyberg idag, vid Garbo. Såg M. Nilson på samma gata tidigare i veckan. Borde fan börja gå ut med papper och penna så att jag kan tigga autografer!
Bra idé, medans dom ändå har pennan i handen kan du be dom skriva , "jag lovar att göra en bättre säsong än förra" 100 ggr så kanske det händer nåt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Usch, jag gillar inte denna silly season. Har en otäck känsla i magen.
Det är för mycket negativt som hänt Djurgården sedan Nisse åkte på sin stroke. Inte för jag tvivlar på våra nyförvärv, men ändå... Vi sitter i en tuff sits nu känns det som!
Från Rögle-bloggen Grönvita sumo......Bye Bye Vic!!!
2011-05-22 @ 23:49:10
Fick en kort stund med Vic Bartley på söndagskvällen. Jag ville givetvis gratulera Bartley till hans NHL-chans innan han blir för "stor" och svår att nå där borta.
- Tack Jonas, säger Vic Bartley som därmed bekräftar det hela en gång till.
Hans succé i Rögle och i hockeyallsvenskan har gett så pass stort eko att han nu får en chans i NHL. Givetvis är det riktigt bra reklam för den svenska andraligan, hockeyallsvenskan.
Jag går rakt på och frågar Vic om han är helt klar för Nashville än.
- Nej, säger Djurgårdaren som han faktiskt är i dagsläget och berättar att det inte är bekräftat än.
En dum fråga som ingen vet svar på är om han en dag funderar på att återvända till Sverige så jag formulerar om mina tankar och säger, - Hoppas du kommer till Ängelholm igen så att fansen får en chans att hylla Rögles senaste NHL-transport.
- Jag hoppas kunna komma, jag kommer sakna Ängelholm.
Vic har bra kontakt med hans förra lagkamrater i Rögle, strax innan jag fick fatt i Bartley så pratade han faktiskt via skype med Alexander Johansson som var hans högra hand i Sverige. En bra vän som var till stor hjälp enligt Bartley.
Till sist så ber jag Vic skicka en hälsning till alla transatlanter som funderar på att spela i Sverige.
- Sverige är en utmärkt plats att utvecklas som spelare i, avslutar Vic Bartley
jokohanho skrev:Usch, jag gillar inte denna silly season. Har en otäck känsla i magen.
Det är för mycket negativt som hänt Djurgården sedan Nisse åkte på sin stroke. Inte för jag tvivlar på våra nyförvärv, men ändå... Vi sitter i en tuff sits nu känns det som!
Misströsta inte. Visst var det länge sen vi vann Guldet men vi är DIF. Det räcker för mig. Årets lag kommer att slå ur underläge, till viss del, men det ser jag som en positiv sak. S10/11 hade laget stora förväntningar på sig och det gick ju som vi vet inte speciellt bra. I år kan laget spela utan den pressen och det är precis, tror jag, vad vi behöver. Det och en fältherre på isen.
Så, upp med hakan nu så ser vi tiden an. Medan modoiter och kaffebönder går en sedvanligt mörk höst till mötes marscherar vi mot en ljus och skön årstid!