Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Bara för att Garpenlöv tvingas lämna behöver det ju inte betyda att vår ekonomi per automatik är superkass.
Kanske har DIF helt enkelt resonerat som så att hans roll är "överflödig", och att man därför hellre valt att satsa pengarna på andra delar av verksamheten, t.ex. till framtida spelarinvesteringar.
Kanske har DIF helt enkelt resonerat som så att hans roll är "överflödig", och att man därför hellre valt att satsa pengarna på andra delar av verksamheten, t.ex. till framtida spelarinvesteringar.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Ja, eller så vill de ha någon på heltid på tjänsten. Och kan då inte försvara en deltidslön på Garpenlöv.Datsyuk_13 skrev:Bara för att Garpenlöv tvingas lämna behöver det ju inte betyda att vår ekonomi per automatik är superkass.
Men det är rena spekulationer såklart. Det lär ju komma en förklaring från DIF inom kort.
Hmm, var ju mindre kul läsning. Visst blir man lite orolig.hocki skrev:Garpen om sparken....
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-upp.html
Men går ju emot de man har hört innan om den ekonomiska situationen.
Dem kände väl att de var en utgift dem kunde vara utan. Behöver ju inte vara något riktigt negativt, utan ett början på lite omstruktureringar som i längden är positivt. Får väl se.
Sen att de hade kunnats skötas lite snyggare kan jag hålla med om. Ett samtal ansikte mot ansikte är vägen att gå.
Senast redigerad av SweJason den 2011-05-21 20:30:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Christopher J
Hur tänker DIF egentligen?
"Han har förutom att sitta i sportkommittén hjälpt till med att rekrytera spelare till a-laget, har haft kontakt med spelare i Nordamerika, har scoutat spelare både i elitserien, allsvenskan, juniorserierna och i samband med sina resor med landslaget dels under EHT-turneringarna och dels till Nordamerika och Ryssland. Han har dessutom jobbat mot juniortränarna, har varit en typ av brygga mellan a-laget och juniorspelarna samt varit ett bollplank till juniortränarna."
"Han har förutom att sitta i sportkommittén hjälpt till med att rekrytera spelare till a-laget, har haft kontakt med spelare i Nordamerika, har scoutat spelare både i elitserien, allsvenskan, juniorserierna och i samband med sina resor med landslaget dels under EHT-turneringarna och dels till Nordamerika och Ryssland. Han har dessutom jobbat mot juniortränarna, har varit en typ av brygga mellan a-laget och juniorspelarna samt varit ett bollplank till juniortränarna."
Happ, fick veta av en kompis idag som känner Vic Bartley att han skrivit på för 2 år med Nashville. Nu får vi hoppas på Kyle istället! 

- Remy Lebeau
Det kom ju ut igår. Så det var inga nyheter för någon.DIFDIF skrev:Happ, fick veta av en kompis idag som känner Vic Bartley att han skrivit på för 2 år med Nashville. Nu får vi hoppas på Kyle istället!
I övrigt blir man lite ledsen när man läser följande.
"– Att ringa på det där sättet är väldigt oproffsigt. Man tar ju normal ett möte och förklarar att så här är läget, det här vill vi göra. Så det här oproffsiga sättet blev jag jättebesviken på. Om man inte har ekonomin för en fortsättning – det är sånt man får köpa men sättet man gör det på känns enormt oproffsigt. Jag känner mig dessutom som en jätteDjurgårdare. Det är den enda elitserieklubb som jag har representerat och jag har jobbat för dem utanför isen i elva år. Att få beskedet så här kändes inte bra från min sida sätt. Sedan har jag full förståelse om det inte finns pengar men oavsett det så måste man göra sånt här på ett bättre sätt, det handlar om att vara professionella i allt man gör.
"
En del kommer säker debatera att man ska hålla det ifrån media. Samtidigt förtjänar man en känga om man gör det på det här sättet. Okej om dom skär ner, men dom kommer aldrig hitta någon som gör allt jobb Garpenlöv gör billigare.
Lite oroande är det allt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Har inte varit inne här på ett tag...men är nu tvungen att reagera...
Vart in i ....... är DIF på väg. Djurgårdshjärta efter Djurgårdshjärta offras på löpande band utan någon som helst information eller vägledning som lugnar ner situationen. DIF:s märkliga värvningar, tapp av stjärna efter stjärna börjar nu bli
En förklaring från ansvariga börjar bli på sin plats. Att dessutom läsa Hallmans blogg gällande Garpenlöv gör inte direkt sinnet lättare denna lördagskväll.
SUCK
Vart in i ....... är DIF på väg. Djurgårdshjärta efter Djurgårdshjärta offras på löpande band utan någon som helst information eller vägledning som lugnar ner situationen. DIF:s märkliga värvningar, tapp av stjärna efter stjärna börjar nu bli

En förklaring från ansvariga börjar bli på sin plats. Att dessutom läsa Hallmans blogg gällande Garpenlöv gör inte direkt sinnet lättare denna lördagskväll.
SUCK

JJ och co kommer inte ge en enda jävla godtagbar anledning heller, i vanlig ordning.
Inb4 "Du såg ju att det handlade om ekonomin", jag undrar om Garpenlöv verkligen krävde så mycket pengar att ekonomin inte klarade av det. Det är ganska dålig pr det här. Ingen magnet för spelare utifrån att söka sig till DIF.
Inb4 "Du såg ju att det handlade om ekonomin", jag undrar om Garpenlöv verkligen krävde så mycket pengar att ekonomin inte klarade av det. Det är ganska dålig pr det här. Ingen magnet för spelare utifrån att söka sig till DIF.
En känga till DIF ifrån Garpen tro?– Jag tycker det är jätteviktigt att ha en sån scoutingtjänst, att vara ett bra stöd för Janne (Järlefelt, sportchefen), och hjälpa honom i det arbete som han har. Ska han resa runt och se alla Euro Hockey Tour (EHT)-turneringar och åka till NHL, då får han börja resa rejält nu. Då kan man inte bara åka till Södertälje.
Jag börjar bli jäkligt orolig för DIF, det händer för mycket negativt nu.
Det är ju uppenbart att Garpenlöv kritiserat JJs värvningar. Det här med ekonomin är bara ett svepskäl. Han gillar väl inte att man värvar dyra breddspelare.Buford skrev:En känga till DIF ifrån Garpen tro?– Jag tycker det är jätteviktigt att ha en sån scoutingtjänst, att vara ett bra stöd för Janne (Järlefelt, sportchefen), och hjälpa honom i det arbete som han har. Ska han resa runt och se alla Euro Hockey Tour (EHT)-turneringar och åka till NHL, då får han börja resa rejält nu. Då kan man inte bara åka till Södertälje.
Jag börjar bli jäkligt orolig för DIF, det händer för mycket negativt nu.
http://mrmadhawk.se/2011/may/bartley-ti ... va-ar.html
Bartley klar för Nashville..
Hejja JJ och Co! Nu får vi äntligen se Lassen på backplats på heltid..
Bartley klar för Nashville..
Hejja JJ och Co! Nu får vi äntligen se Lassen på backplats på heltid..
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Herregud, Bartley till NHL har varit klart ett tag nu. Vi behöver inte läsa det igen.
Ingenting nytt här, egentligen, men Tjärna Sr lassade in möbler i sitt hus på Lidingö idag... bara för att ytterligare bekräfta att han är klar. Presenteras i slutet av maj/början av juni.
Ingenting nytt här, egentligen, men Tjärna Sr lassade in möbler i sitt hus på Lidingö idag... bara för att ytterligare bekräfta att han är klar. Presenteras i slutet av maj/början av juni.
Seriöst. Vad är det som händer.
Edit: Ingen info av DIF heller, som vanligt. Allt får man hälsa i typ Aftonblaskan. Jättebra. Verkligen.
Det här är ett enda stort hån. Marie Hallmans blogg gör det ju plågsamt uppenbart att DIF inte bara håller på att skjuta sig i sin ena fot utan typ i båda knäskålarna. Det känns helt bisarrt. VAD FAN HÄNDER? Jag är ledsen, men den här silly season håller på att knäcka mig. För fan, skärp er DIF, ni håller på att tappa all kontroll, och dessutom all respekt mot det som de facto ÄR DIF! Agera proffsigt i alla fall. Ta ett personligt samtal, sköt inte såna här saker på telefon. Är ni födda igår? Patetiskt. FAN!– Jag tycker det är jätteviktigt att ha en sån scoutingtjänst, att vara ett bra stöd för Janne (Järlefelt, sportchefen), och hjälpa honom i det arbete som han har. Ska han resa runt och se alla Euro Hockey Tour (EHT)-turneringar och åka till NHL, då får han börja resa rejält nu. Då kan man inte bara åka till Södertälje.
Edit: Ingen info av DIF heller, som vanligt. Allt får man hälsa i typ Aftonblaskan. Jättebra. Verkligen.
Senast redigerad av kaminor den 2011-05-21 22:51:50, redigerad totalt 3 gång.
- swallat
kan inte vi alla suportrar rösta bort JJ från styrelsen nästa årsmöte, Sundin in som SC skulle inte va felkaminor skrev:Seriöst. Vad är det som händer.
Det här är ett enda stort hån. Marie Hallmans blogg gör det ju plågsamt uppenbart att DIF inte bara håller på att skjuta sig i sin ena fot utan typ i båda knäskålarna. Det känns helt bisarrt. VAD FAN HÄNDER? Jag är ledsen, men den här silly season håller på att knäcka mig. För fan, skärp er DIF, ni håller på att tappa all kontroll, och dessutom all respekt mot det som de facto ÄR DIF! Agera proffsigt i alla fall. Ta ett personligt samtal, sköt inte såna här saker på telefon. Är ni födda igår? Patetiskt.– Jag tycker det är jätteviktigt att ha en sån scoutingtjänst, att vara ett bra stöd för Janne (Järlefelt, sportchefen), och hjälpa honom i det arbete som han har. Ska han resa runt och se alla Euro Hockey Tour (EHT)-turneringar och åka till NHL, då får han börja resa rejält nu. Då kan man inte bara åka till Södertälje.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt