Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Bra Remy, jag håller med. Tellan står inte i någon som helst skuld till oss, vad han än väljer. DIF har pissat på honom och han är fri att göra vad han vill, hur tråkigt det än är för oss.
EDIT: "pissat" kanske var att ta i, det vet ju inte jag egentligen. Men han är uppenbarligen inte tilltänkt som målvakt i DIF något mer, och vill han HEM till Stockholm så får han helt enkelt hitta en annan klubb i krokarna.
EDIT: "pissat" kanske var att ta i, det vet ju inte jag egentligen. Men han är uppenbarligen inte tilltänkt som målvakt i DIF något mer, och vill han HEM till Stockholm så får han helt enkelt hitta en annan klubb i krokarna.
- Lee Harvey Oswald
swallat skrev: Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik
Ok, du verkar både smart & tuff på samma gång, mysigt....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tellqvist har sagt flera gånger att OM han flyttar hem är det bara Djurgården som gäller.
- reservjesus
Och OM DIF nobbar, ska han skita i att flytta hem då? Köra ett år till i KHL även fast han inte vill? Jag önskar Tellqvist all lycka i världen, oavsett vilken klubb han hamnar i. Han är en Djurgårdshjälte.Sjöwall skrev:Tellqvist har sagt flera gånger att OM han flyttar hem är det bara Djurgården som gäller.
clowns to the left of me, jokers to the right
Håller med om att Tellan får gå var han vill, precis som Linkan fick när DIF såg honom som icke önskvärd.
Jag tror dock inte att han går till gnägget. Modo eller Malmö blir det, om han nu inte stannar i KHL.
Likväl hoppas jag att Tellqvist floppar om han går till en annan elitserieklubb. Dels för att det skulle öka Djurgårdens chanser i serien och dels för att det skulle minska pressen på Wesslan rejält. Om Tellqvist spelar bra så skulle alla börja ställa sjukliga krav på Wesslau.

Likväl hoppas jag att Tellqvist floppar om han går till en annan elitserieklubb. Dels för att det skulle öka Djurgårdens chanser i serien och dels för att det skulle minska pressen på Wesslan rejält. Om Tellqvist spelar bra så skulle alla börja ställa sjukliga krav på Wesslau.
Om Kyle kommer tillbaks ska vi spela "It's a Great Day to be Alive" för honom på Hovet! Tycker jag. Har för mig att det var Kyle som introducerade Travis Tritt för DIF. 
It's A great Day to Be Alive

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor skrev: Likväl hoppas jag att Tellqvist floppar om han går till en annan elitserieklubb. Dels för att det skulle öka Djurgårdens chanser i serien och dels för att det skulle minska pressen på Wesslan rejält. Om Tellqvist spelar bra så skulle alla börja ställa sjukliga krav på Wesslau.
Vadå sjukliga krav? Jag skulle säga realistiska minimumkrav.
- SkönaDjurgårn
Ja det stammer och den ar sa sjukt bra! Haha, brukar lyssna pa den ibland och latsas att vi nyss vunnit en viktig match eller nagot.Magnutz skrev:Om Kyle kommer tillbaks ska vi spela "It's a Great Day to be Alive" för honom på Hovet! Tycker jag. Har för mig att det var Kyle som introducerade Travis Tritt för DIF.

Allsang pa den om Kyle kommer tillbaka!
swallat skrev:Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aikMäklaren skrev:Om Hannula går till Modo så får det vara droppen. Då har jag inget som helst förtroende kvar för Järlan och company.
Angående Tellan till Gnaget, så får tiden utvisa hur mycket sanning som låg i min utsändes rapporter. Han har dock alltid haft rätt tidigare när det gäller aik-rykten.
Jag tror silly season slutar med att DIF lämnar walk-over. Kom ihåg vem som nämnde och klämde, fuckers.
Nu ska jag spela golf. På arbetstid. Kvalité.
Det var fanimej det dummaste jag läst på länge. Jomen det klart Tellan skall sitta snällt i båten och hitta en klubb utomlands för att inte han får komma hem till stockholm .Killen har ju inget val. Tellan kan gå var fan han vill då vi inte har plats för honom och tackat nej till hans tjänster.
Och jag skulle säga sjukliga krav.jokohanho skrev:kaminor skrev: Likväl hoppas jag att Tellqvist floppar om han går till en annan elitserieklubb. Dels för att det skulle öka Djurgårdens chanser i serien och dels för att det skulle minska pressen på Wesslan rejält. Om Tellqvist spelar bra så skulle alla börja ställa sjukliga krav på Wesslau.
Vadå sjukliga krav? Jag skulle säga realistiska minimumkrav.
Om Tellqvist spelar bättre än Wesslau under seriens fem första omgångar så skulle alla få tokspel och döma ut Wesslau totalt. Då är det definitivt bättre att Tellan floppar.
Tycker inte ändå att man ska önska Tellqvist olycka, bara för att de värvningsansvariga utsätter Wesslau för eventuell jobbig press. Borde inte ett sådant aspekt tilläggas vid värvningen av Wesslau? Press är något många spelare inom elitnivå utsätts för.kaminor skrev:
Och jag skulle säga sjukliga krav.
Om Tellqvist spelar bättre än Wesslau under seriens fem första omgångar så skulle alla få tokspel och döma ut Wesslau totalt. Då är det definitivt bättre att Tellan floppar.
Tellqvist är fortfarande en Djurgårdshjälte och kommer alltid vara och därför borde man önska honom all lycka i framtiden, allt mer när han personligen har gått ut i media och sagt att han längtar hem till sitt kära Djurgården.
Hehe, ja något i den stilen är ett måste. Hoppas innerligt att Kyle gör en comeback i Djurgården, det hade varit underbart. Jag gillar killen väldigt mycket, och han hade varit att klart föredra framför till exempel Bartley.Magnutz skrev:Om Kyle kommer tillbaks ska vi spela "It's a Great Day to be Alive" för honom på Hovet! Tycker jag. Har för mig att det var Kyle som introducerade Travis Tritt för DIF.
Men på tal om Bartley, om han drar till NHL, hur mycket i ersättning får vi då?
Beror nog på hur kontraktet ser ut.Salas skrev:Hehe, ja något i den stilen är ett måste. Hoppas innerligt att Kyle gör en comeback i Djurgården, det hade varit underbart. Jag gillar killen väldigt mycket, och han hade varit att klart föredra framför till exempel Bartley.Magnutz skrev:Om Kyle kommer tillbaks ska vi spela "It's a Great Day to be Alive" för honom på Hovet! Tycker jag. Har för mig att det var Kyle som introducerade Travis Tritt för DIF.
Har en NHL-klausul så får vi nog inte ett ruttet öre. Om han däremot inte har det så bör vi kunna kräva pengar.
Men om det nu stämmer att han väldigt gärna vill till NHL så har han antagligen en NHL-klausul.
i
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Hm, är det inte så att samtliga spelare har en klausul för NHL? Det är väl inget som förhandlas in i kontraktet sen de "nya" reglerna för spelarövergångar gick igenom tidigare.isolerad skrev:Beror nog på hur kontraktet ser ut.Salas skrev:Hehe, ja något i den stilen är ett måste. Hoppas innerligt att Kyle gör en comeback i Djurgården, det hade varit underbart. Jag gillar killen väldigt mycket, och han hade varit att klart föredra framför till exempel Bartley.Magnutz skrev:Om Kyle kommer tillbaks ska vi spela "It's a Great Day to be Alive" för honom på Hovet! Tycker jag. Har för mig att det var Kyle som introducerade Travis Tritt för DIF.
Har en NHL-klausul så får vi nog inte ett ruttet öre. Om han däremot inte har det så bör vi kunna kräva pengar.
Men om det nu stämmer att han väldigt gärna vill till NHL så har han antagligen en NHL-klausul.
EDIT: men som jag skrev för några sidor sen tvivlar jag starkt på att DIF får någon ersättning, spelaren i fråga har ju inte ens snörat på sig grillorna i klubben.
- swallat
han får gå till vilken jävla klubb som helst förutom aijk....man gör det bara inte, Principer kallas det.Lee Harvey Oswald skrev:swallat skrev: Går Tellan till aik är han en Hora för alltid oavsett vad han gör, då skiter jag i att vi inte ville ha honom den här säsongen, man går bara inte till aik
Ok, du verkar både smart & tuff på samma gång, mysigt....
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt