Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
DT in och Lassen till Malmö. In med en back och en forward till snälla JJ. Kan någon få honom att fatta att vi behöver en forward till ,då tror jag på en fin säsong! Till skillnad från er andra här som tror på KS =)
Djurgårdens IF
Någon som hört något om Hannula?
Hur stor är chansen att han ger upp sina utlandsvisioner och signar ett år med oss?
Det borde ju trots allt finnas plats på forwarssidan, att Ekman skulle komma tillbaka skulle vara ett mirakel som heter duga.
Hur stor är chansen att han ger upp sina utlandsvisioner och signar ett år med oss?
Det borde ju trots allt finnas plats på forwarssidan, att Ekman skulle komma tillbaka skulle vara ett mirakel som heter duga.
- SirDIFalot
Förmodligen mindre än en procent. Med tanke på att DIF har sagt att det är stängt på forwardssidan. Och ja, då räknar man inte med Ekman.Oaklund skrev:Någon som hört något om Hannula?
Plus att Hannula är extremt pengakåt och givetvis vill till Ryssland.
Expert.
Snyggt googlat. Synd bara att Andreas Holmqvist fick typ 3 matchstraff den säsongen och bara där hittar vi 60 minuter av hans totala utvisningsminuter. Jag sa aldrig att Timmy tar onödiga utvisningar. Han drar bara på sig väldigt många utvisningar under en säsong. Det är hans spelstil.kaminor skrev:Tar Timmy verkligen många onödiga utvisningar?pulverapa skrev:Jag gillar T. Pettersson skarpt men tror inte han passar in i laget så som det ser ut nu. Vi har redan en spelare, BomBom, som tar många onödiga utvisningar. Timmy tar mycket utvisningar också, vi har inte råd att konstant spela box play...
I grundserien hade 09/10 hade han ju typ hälften så många utvisningsminuter som Andreas Holmqvist och i slutspelet hade han bara 4 minuter.
Edit: Och Ragge hade typ lika många minuter i grundserien trots 18 matcher mindre spelade.
Att dra på sig 2-3 matchstraff under en säsong är inga problem, det är bara bra.
Tack.pulverapa skrev:Snyggt googlat. Synd bara att Andreas Holmqvist fick typ 3 matchstraff den säsongen och bara där hittar vi 60 minuter av hans totala utvisningsminuter. Jag sa aldrig att Timmy tar onödiga utvisningar. Han drar bara på sig väldigt många utvisningar under en säsong. Det är hans spelstil.kaminor skrev:Tar Timmy verkligen många onödiga utvisningar?pulverapa skrev:Jag gillar T. Pettersson skarpt men tror inte han passar in i laget så som det ser ut nu. Vi har redan en spelare, BomBom, som tar många onödiga utvisningar. Timmy tar mycket utvisningar också, vi har inte råd att konstant spela box play...
I grundserien hade 09/10 hade han ju typ hälften så många utvisningsminuter som Andreas Holmqvist och i slutspelet hade han bara 4 minuter.
Edit: Och Ragge hade typ lika många minuter i grundserien trots 18 matcher mindre spelade.
Att dra på sig 2-3 matchstraff under en säsong är inga problem, det är bara bra.
Har dock aldrig fått intrycket att Timmy tar för många utvisningar överhuvudtaget, därav mitt googlande. Och inget jag hittade tyder på motsatsen. Sen sa du "Vi har redan en spelare, BomBom, som tar många onödiga utvisningar." Då lät det ju faktiskt som att du tyckte Timmy tog många onödiga utvisningar också. Men om du inte tycker att han tar många onödiga utvisningar så är vi ju överens redan från början.
Edit:
4 utvisningsminuter på 16 slutspelsmatcher, där han hade fjärde mest istid i laget är inte så tokigt.
Senast redigerad av kaminor den 2011-05-18 15:00:45, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det blir ännu bättre om du quotar bilderna också, Jensa! 

Budskapet blir så mycket tydligare då-daniel- skrev:Det blir ännu bättre om du quotar bilderna också, Jensa!

- Lakrisal
Där var Oscar Möller helt klar för Skellefteå...
och snart kommer ett annat norrlandslag presentera en gammal djurgårdsfavorit.
Lakrisal skrev:Där var Oscar Möller helt klar för Skellefteå...
Vem då ?!?
DIF <3
Axelsson tror jag han menarsportfåne skrev:Lakrisal skrev:Där var Oscar Möller helt klar för Skellefteå...
Vem då ?!?

No Rules In The Animal Kingdom
- Lakrisal
Var han en favorit? Nej det gäller en spelare som vi pissat på tillräckligt länge som verkar ha fått nog nu helt enkelt. Tyvärr är det så.carne skrev:Axelsson tror jag han menarsportfåne skrev:Lakrisal skrev:Där var Oscar Möller helt klar för Skellefteå...
Vem då ?!?
Mer än så kan jag egentligen inte säga.
Axelsson trodde jag verkligen inte att det var, han går inte under fliken favorit.. Jag skulle gissa på att det är Luleå som har signat Tellan eller någon liknande :'(
DIF <3