Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

SirDIFalot skrev:
Billx skrev:Men visst är det så att JJ och staben resonerar som oss?

I utskicket från Janne Ednertz så skriver han ju faktiskt att vi ska ha in en kvalitétsback och en POÄNGSPELARE! så det känns ju som att det borde bli en sådan spelartyp som fyller sista platsen.
Vilket utskick?

Och det är väl knappast Ednertz bord?
Ednertz utskick:

Lagbygget inför nästa säsong har börjat och som det ser ut i skrivande stund saknas det en kvalitetsback samt en poänggörare. Då jag inte har ansvaret för detta så vet jag inte heller status eller vilka som är på gång. Klara nyförvärv är Victor Bartley från Rögle, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson från SSK som vi tror kommer passa in bra hos oss.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Billx skrev:
SirDIFalot skrev:
Billx skrev:Men visst är det så att JJ och staben resonerar som oss?

I utskicket från Janne Ednertz så skriver han ju faktiskt att vi ska ha in en kvalitétsback och en POÄNGSPELARE! så det känns ju som att det borde bli en sådan spelartyp som fyller sista platsen.
Vilket utskick?

Och det är väl knappast Ednertz bord?
Ednertz utskick:

Lagbygget inför nästa säsong har börjat och som det ser ut i skrivande stund saknas det en kvalitetsback samt en poänggörare. Då jag inte har ansvaret för detta så vet jag inte heller status eller vilka som är på gång. Klara nyförvärv är Victor Bartley från Rögle, Jonas Almtorp och Mattias Carlsson från SSK som vi tror kommer passa in bra hos oss.
Ok, eftersom det kommer från Ednertz så spelar det ju dock inte så stor roll.

Hoppas T.J Hensick kan vara "plan b"
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Hensick borde vara en plan a, grymt bra lirare.
clowns to the left of me, jokers to the right
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mäklaren skrev:Jonas Almtorp, Mattias Carlsson, Mario Kempe, Victor Bartley anser jag är medelmåttor som kostar för mycket.
Lite tveksam på om Kempe hör till den skaran, men i övrigt är jag böjd att hålla med dig.

Har förut försvarat tim erikson, men jag börjar oroa mig för att också han tillhör den gruppen.

Haken med alla de spelarna är att de behöver göra poäng för att anses "lyckade".

Gör de inte det tillför de helt enkelt inte tillräckligt mycket som "rena arbetare"

Jag gissar att det är den poängen du vill göra, mäklaren, det vill säga att dessa spelare måste fixa poäng för att vara värda sin lön och frågan är om de kommer att göra detta. Annars skulle deras arbetsinsats kunna utföras av en junis till 1/10 av lönen. Lönen som blir över kunde sedan läggas på verklig spets.

I övrigt vidhåller jag att Kilström borde varit spelarna att plocka från SSK.

Avslutningsvis blir man mer och mer oroad för varje dag av silly season som passerar.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Enligt Expressen så går Klasen till Malmö för ett monsterkontrakt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Enbom skrev:Enligt Expressen så går Klasen till Malmö för ett monsterkontrakt.
Ja, det är väl inte omöjligt - Malmö har ju i praktiken inte gjort en enda "stor" värvning sen Stenbeck klev in i handlingen så nu tror jag det dimper ner några fler klasslirare. Malmö kommer med all sannolikhet ha en gyllene chans att kliva upp i ES redan nästa säsong.

Trist som fan dock, trodde (åtminstone till en början) att vi hade en grym chans på att få hit Linus.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Synd med Klasen, men det kändes knappast som en rimlig värvning. Han valde bort oss en gång i tiden och lär aldrig välja oss igen. Tycker att dert känns tråkigare att Möller verkar vara på väg bort. Han har ju trots allt spelat u-18 och u-20 hos oss. Lojalitet verkar inte vara hans starka sida. Jag tycker att vi har en bra grund att stå på. Det behövs dock spelare som har det lilla extra vad gäller spelförståelse. det kändes som att vårt spel förra säsongen blev lite väl förutsägbart.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Att kalla Almtorp (+30 p) och Carlsson (17 mål) för medelmåttor är väl lite ojuste. Framförallt den senare är jag riktigt nyfiken på. Även om det inte blir samma målskörd nästa säsong så lär han ändå fylla sin arbetskvot med råge. Det är hårt jobb som måste vara vår melodi.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vilken loosermentalitet av Klasen att gå till Allsvenskan. Förstår han inte vad det sänder för signaler till NHL-klubbarna?

Om det nu är sant d v s.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Vilken loosermentalitet av Klasen att gå till Allsvenskan. Förstår han inte vad det sänder för signaler till NHL-klubbarna?

Om det nu är sant d v s.
Tror Malmö kommer gå upp till ES inom överskådlig framtid, men visst...lite konstigt kan tyckas om det nu stämmer. Fast & andra sidan är en säkrad månadslön på över 300.000 / månaden i 3 år ganska skapligt för han & familjen - fanns nog ingen ES-klubb som ens kunde vara i närheten av att garantera en så hög "månadspeng" under sån lång tid.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nyman (sportchef i MIF) dementerar:
http://mrmadhawk.se/2011/may/nyman-nej- ... ml#comment

Men som sagt, han kanske bara snackar skit. Jag tror faktiskt att Expressens story stämmer.
Sushi

Inlägg av Sushi »

Finns det nåt intresse för andra forwards än Möller, Klasen och Tjärnqvist som nån vet om?
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:
Enbom skrev:Enligt Expressen så går Klasen till Malmö för ett monsterkontrakt.
Ja, det är väl inte omöjligt - Malmö har ju i praktiken inte gjort en enda "stor" värvning sen Stenbeck klev in i handlingen så nu tror jag det dimper ner några fler klasslirare. Malmö kommer med all sannolikhet ha en gyllene chans att kliva upp i ES redan nästa säsong.

Trist som fan dock, trodde (åtminstone till en början) att vi hade en grym chans på att få hit Linus.
Från MrMadhawk:
"Följande konversation utspelade sig precis.
Mellan mig och Stefan Nyman. Fattar faktiskt egentligen inte alls hur Expressen inte har kunnat få tag på varken honom eller Leif Strömberg. Är det någonting de här, så är det tillgängliga!
Hur som, konversationen.

Jag: Läst Expressen?
SN: Nej?
Jag: Seriöst, har du inte läst?
SN: Nej, helt ärligt, vad står där?
Jag: Klasen, klar för Malmö. Stämmer det?
SN: Nej. Det stämmer inte!
Jag: Presenterar ni spelare idag?
SN: Kommer nog något idag ja.
Jag: Vadå?
SN: Det får du se. Jag kan ringa dig senare."
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:Nyman (sportchef i MIF) dementerar:
http://mrmadhawk.se/2011/may/nyman-nej- ... ml#comment

Men som sagt, han kanske bara snackar skit. Jag tror faktiskt att Expressens story stämmer.
Du ska alltid vara först...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har en känsla av att vi snart presenterar Daniel Tjärnqvist och en okänd 25-30 poängsspelare från AHL, för att sedan ju närmare säsongen vi kommer även ta in Mathias Tjärnqvist, som inte fått något bra KHL-förslag och under sommaren har tränat "på egen hand"...

Edit: världens längsta mening.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst