Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

Tycker Carlsson är en bra värvning om han är den näst bästa forwarden som värvas! Nu hoppas man på Klasen eller Hannula tar den sista platsen så ser forwardsuppsättningen bra ut tycker jag iaf! Nu drömmer man ju bara om den där bomben kan vara sann!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Antar att det inte blir någon M Tjärnqvist då. Vet inte om jag vill det längre. Med bara en forwardsplats kvar kan det verkligen behövas en bättre spelare.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Antar att det inte blir någon M Tjärnqvist då. Vet inte om jag vill det längre. Med bara en forwardsplats kvar kan det verkligen behövas en bättre spelare.
Ja tjärnqvist vill jag bara ha för hans pp annars har hn inte varit så vass iår! Hade Frasse tagit för många påsksnaps eller? Allt annat han läckt om har ju alltid stämt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Antar att det inte blir någon M Tjärnqvist då. Vet inte om jag vill det längre. Med bara en forwardsplats kvar kan det verkligen behövas en bättre spelare.
Ja tjärnqvist vill jag bara ha för hans pp annars har hn inte varit så vass iår! Hade Frasse tagit för många påsksnaps eller? Allt annat han läckt om har ju alltid stämt!
Det är i och för sig inte sant. Även om mycket stämmer. :)
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:Känns verkligen som längden på kontrakten är fel med fel spelare. Två år med Lassen, Carlsson, Almtorp, Tim E och andra mediokra chansningar.
Jag skulle vilja påstå att spelarna du nämner (Lassen undantaget) är motsatsen till en "chansning", framförallt Tim E, killen gör ju sin fjärde säsong här. Med Carlsson och Almtorp så känns det verkligen som att man vet vad man får, de är stabila spelare som (förhoppningsvis) är relativt billiga.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Känner lite så med.

Går de tre sista platserna till Tellan, Tjärna Sr och Hannula/Klasen/Annan KLASS-spelare ser det trots allt ganska bra ut.
Nu är det ju dock Djurgården och Janne Järlefeldt vi snackar om så det lär inte bli så. Tackar Wesslau nej lär han vilja ha ett dussin mediokra målvakter före Tellan ändå så det kan vi nog avskriva.

Kommer D.Tjärnqvist in så har vi ialla fall en bättre backuppsättning än 10/11 vilket alltid är något.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Nu har väl Frasse aldrig bekräftat att det var just Kim det handlade om även om det onekligen är personen i fråga det gällde. ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Snälla, kan folk lugna ner sig lite innan man säger att vi kommer ha en skitdålig trupp till nästa säsong?

Carlsson gjorde 17 mål, i ett lag som var riktigt dåligt, de åkte till och med ut ur elitserien.
Jag tycker själv att det låter ganska bra. Lita på Järlan, det här kommer bli bra.
Nu ska vi in med en vass målvakt, en bra back och en ledande forward. Längtar redan som fan till nästa säsong, det här kommer bli bra. Jag lovar er.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

NorpaN skrev:Snälla, kan folk lugna ner sig lite innan man säger att vi kommer ha en skitdålig trupp till nästa säsong?

Carlsson gjorde 17 mål, i ett lag som var riktigt dåligt, de åkte till och med ut ur elitserien.
Jag tycker själv att det låter ganska bra. Lita på Järlan, det här kommer bli bra.
Nu ska vi in med en vass målvakt, en bra back och en ledande forward. Längtar redan som fan till nästa säsong, det här kommer bli bra. Jag lovar er.
Känns som att jag har svårt för att lita på en person som kallar sig Norpan :wink:
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Stulle skrev:Nu har väl Frasse aldrig bekräftat att det var just Kim det handlade om även om det onekligen är personen i fråga det gällde. ;)
Det var väl Mattias Carlsson som var bomben ;) Den så kallade antiklimax-bomben.
Ja, ska man sammanfatta sillyseason so far så räcker inte ens ordet tråkigt till.. Almtorp, Bartley, Carlsson.

Ja du Janne..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag gillar iofs tanken med hårt jobbande forwards, inga stjärnor. Förra året hade vi ett så stjärnspäckat lag så man stundtals kunde tro det var lockout-säsongen - och som vi alla smärtsamt kommer ihåg slutade det inte direkt så trevligt. Det är dessutom sunt att hålla nere lönekostnaderna.

Men, känns som vi har lite FÖR många "hårt jobbande forwards" i truppen som det är nu. Var är spetsen? Räknar man så kallt med att Jimmie - Otto - Mackan kommer dominera som 09/10 igen? Jag antar att sista forwardsplatsen kommer tillfalla M.Tjärnqvist och då tycker jag helt ärligt talat att laget - på pappret - ser tämligen slätstruket ut.

Måste dock erkänna att jag gillar Carlsson. Snabb, bra skott, oöm. Inte världens bästa spelsinne dock av vad jag lagt märke till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag gillar iofs tanken med hårt jobbande forwards, inga stjärnor. Förra året hade vi ett så stjärnspäckat lag så man stundtals kunde tro det var lockout-säsongen - och som vi alla smärtsamt kommer ihåg slutade det inte direkt så trevligt. Det är dessutom sunt att hålla nere lönekostnaderna.

Men, känns som vi har lite FÖR många "hårt jobbande forwards" i truppen som det är nu. Var är spetsen? Räknar man så kallt med att Jimmie - Otto - Mackan kommer dominera som 09/10 igen? Jag antar att sista forwardsplatsen kommer tillfalla M.Tjärnqvist och då tycker jag helt ärligt talat att laget - på pappret - ser tämligen slätstruket ut.

Måste dock erkänna att jag gillar Carlsson. Snabb, bra skott, oöm. Inte världens bästa spelsinne dock av vad jag lagt märke till.
Tänker rätt likadant.

Får vi igång Mackans lina som 09/10 igen är det ju rätt lugnt om resten av kedjorna kan hålla en OK nivå. Men Järlans prat om att Carlsson hade för liten roll i LHC tyder ju på att han kommer gå i första eller andra linan här. Hoppas han inte har sina bästa år bakom sig. Han är ändå 31 år och vi skrev två år med honom.

Men som du säger. Är han hälften så billig som Hannula och Widing är det ju lätt värt det. Men håller Mackans kedja samma nivå som ifjol blir det extremt tufft att nå slutspel. För jag tvivlar på att de sista platserna i truppen tillfaller några pålitliga poängspelare.
Expert.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Men seriöst, är det detta Widing, Hannulas, Kronwalls och Tjärnas löner har gått till?
kenny

Inlägg av kenny »

Logga in och ser att en ny kille har värvats när blev det klart?.
Är han bomben?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

kenny skrev:Logga in och ser att en ny kille har värvats när blev det klart?.
Är han bomben?
Nej, "bomben", var Kim Johnsson, men det blev ingenting.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst