Det är ju dock inte omöjligt att det ekonomiska är en av aspekterna till DIFs brist på intresse. Tellqvist kanske vill ha ett hemvändar-kontrakt i form av typ 3-4 år. Det blir dyrt, speciellt om man inte är 100%-igt säkra på att kommer leverera... Jag har sagt det förut men kan nämna det igen; tror DIFs målvaktstränare har en stooor del i beslutet. Tellqvist är ingen utvecklingsbar ungtupp som har framtiden för sig, med andra ord inget material som är vidare roligt att försöka vidareutveckla.Remy Lebeau skrev:Tellqvist är knappast mycket dyrare än Wesslau som dessutom sagt sig vara öppen för allt. Lär komma en hel del anbud från andra elitserieklubbar där. Klart Wesslau förhandlar upp sig rejält om han hamnar i Stockholm. Tellan vill bara hem, och lär inte begära någon monsterlön. Men däremot en helt rimlig lön för en målvakt av hans kaliber.
Det är skitsnack att det är det ekonomiska som gör att Tellan förmodligen inte kommer. Dom som kan det här har säkert vänt och vridit på det här scenariot många gånger. Man får utgå ifrån att dom vet vad dom gör..
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- -daniel-
What? Hur kan man referera till AB's skämtartikel om "påskägg" till klubbarna och tro att något i den artikeln ens innehåller en uns sanning? Helt otroligt.Äppelmos skrev:Mjo så vill jag med tolka det.nypan1991 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2921781.ab
Skulle kunna tolka det här tillsamans med frasses BOMB att tellan är klar.
För vem har sagt att det inte är en målvakt bom bom ska leka med.
Undra hur mycket Wesslau har utvecklas under sitt år på andra sidan havet??
Är han i närheten av vad han var i slutspelet sist han spelade i DIF så är han ett kanon val som förste keeper men det blir många men och om när det gäller Wesslau.
Tellqvist har jag inte sett på länge men rapporterna från hans senaste säsong säger att han varit riktigt bra så med sin erfarenhet och DIF hjärta så blir han mitt val som förste keeper nästa år om jag fick välja.
Är han i närheten av vad han var i slutspelet sist han spelade i DIF så är han ett kanon val som förste keeper men det blir många men och om när det gäller Wesslau.
Tellqvist har jag inte sett på länge men rapporterna från hans senaste säsong säger att han varit riktigt bra så med sin erfarenhet och DIF hjärta så blir han mitt val som förste keeper nästa år om jag fick välja.
Wesslan har varit skadad och i övrigt ganska dålig där borta så han har inte fått mycket speltid eller utveckling tyvärr.Joas skrev:Undra hur mycket Wesslau har utvecklas under sitt år på andra sidan havet??
Japp. Finns egentligen ingen anledning alls att välja Wesslau före Tellan. Tellqvist är klasser bättre och lär inte vara nämnvärt dyrare.Don66-2 skrev:Wesslan har varit skadad och i övrigt ganska dålig där borta så han har inte fått mycket speltid eller utveckling tyvärr.Joas skrev:Undra hur mycket Wesslau har utvecklas under sitt år på andra sidan havet??
Avgå Jocke.
- Järnkaminen90
Ja och dessutom får man minst 3 år med Tellan skulle jag tippa. Wesslau kan bli sugen på att testa NHL igen och skriver därför nog bara 1år
Borde vi inte försöka knyta åt oss en spelare som Hynning + klasen ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Järnkaminen90
Klasen skulle inte vara några fel men ser hellre att Hannula blir kvar.
In med:
Tellan
Tjärnqvist
Tjärnqvist
Hannula
Ser gärna att Widing stannar också då jag tror vi kan få ut mer av honom kommande säsong.
Sen verkar det ju som att det lutar åt Wesslau i stället för Tellan och att Hannula ska dra utomlands men jag hoppas iaf
In med:
Tellan
Tjärnqvist
Tjärnqvist
Hannula
Ser gärna att Widing stannar också då jag tror vi kan få ut mer av honom kommande säsong.
Sen verkar det ju som att det lutar åt Wesslau i stället för Tellan och att Hannula ska dra utomlands men jag hoppas iaf
Kan inte Wesslau vara aktuell för Malmö då? Han har ju ändå spelat dära 

DIF <3
- BaronVonDif
Måste finnas fler och bättre målvakter på marknaden tycker jag? Varför snöa in sig med osäkra kort? Är det nån plats i laget där man inte ska snåla in på är det målvakten. Wesslau gjorde ett bra slutspel men vad hat han gjort före och efter? Owuya är för mycket 'Pa Dembo'. Tellan är det säkraste kortet men hur bra är han idag?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://eliteprospects.com/free_agent_po ... ElitserienBaronVonDif skrev:Måste finnas fler och bättre målvakter på marknaden tycker jag?
Där är alla lediga målvakter som spelade i elitserien den här säsongen.
http://eliteprospects.com/free_agent_po ... agueID=KHL
Och där är dem lediga KHL-målvakterna. Tellan, Liv och Ersberg är svenskarna.
No Rules In The Animal Kingdom
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Riktigt kul och spännande att följa den heta frågan kring kommande målvakt. Skulle nästan behövas en egen tråd till den.
Förstår inte de som tvivlar på Tellan. Har spelat på en hög nivå mot bra motstånd en hel karriär. Nu senast i KHL där han bevisligen klarat sig bra och fått spela.
Wesslau har spelat bra under några veckor i sin karriär vilket gav honom en överraskande chans på andra sidan. Att han inte fixade det var inte oväntat med tanke på det spel han visade upp ifjol. Jag var så oehört besviken på honom ända fam till slutet på säsongen och visste inte om jag skulle skratta eller gråta då han blev klar för en NHL-klubb.
Kan faktiskt inte förstå hur man kan se mer trygghet i Wesslau som inte än visat att han kan spela bra EN enda hel säsong ännu. Tellan som har flera sådana säsonger bakom sig.
Det enda skäl jag kan se till att inte Tellan redan är klar måste vara den ekonomiska biten. För är det någon målvakt som har mycket att bevisa så är det Wesslau som bara dansat ett slutspel.
Förstår inte de som tvivlar på Tellan. Har spelat på en hög nivå mot bra motstånd en hel karriär. Nu senast i KHL där han bevisligen klarat sig bra och fått spela.
Wesslau har spelat bra under några veckor i sin karriär vilket gav honom en överraskande chans på andra sidan. Att han inte fixade det var inte oväntat med tanke på det spel han visade upp ifjol. Jag var så oehört besviken på honom ända fam till slutet på säsongen och visste inte om jag skulle skratta eller gråta då han blev klar för en NHL-klubb.
Kan faktiskt inte förstå hur man kan se mer trygghet i Wesslau som inte än visat att han kan spela bra EN enda hel säsong ännu. Tellan som har flera sådana säsonger bakom sig.
Det enda skäl jag kan se till att inte Tellan redan är klar måste vara den ekonomiska biten. För är det någon målvakt som har mycket att bevisa så är det Wesslau som bara dansat ett slutspel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har börjat fundera på om det finns någon annan orsak till att Tellan inte verkar vara aktuell? Något med det sociala kanske? Han var ju i frysboxen hos BÅG också vilket var minst lika märkligt eftersom han spikade igen totalt med få undantag de gånger han fick stå i landslaget.BOMBOM BOUCHARD skrev:Riktigt kul och spännande att följa den heta frågan kring kommande målvakt. Skulle nästan behövas en egen tråd till den.
- SirDIFalot
Lögn?Don66-2 skrev:Har börjat fundera på om det finns någon annan orsak till att Tellan inte verkar vara aktuell? Något med det sociala kanske? Han var ju i frysboxen hos BÅG också vilket var minst lika märkligt eftersom han spikade igen totalt med få undantag de gånger han fick stå i landslaget.BOMBOM BOUCHARD skrev:Riktigt kul och spännande att följa den heta frågan kring kommande målvakt. Skulle nästan behövas en egen tråd till den.
Kolla på hans statistik senaste åren. Han har inte spikat igen i landslaget direkt. Faktiskt praktusel siffra där.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=742
Tro mig. Jag gillar Tellan som fan. Men det är nog helt enkelt så att DIF inte är villiga att satsa 250-300k i månaden i ett fyraårskontrakt med en målvakt som kommer vara 35 år när de går ut.
Kolla på alla målvakter som NHL-klubbarna sitter fast med på höga löner. Chicago gjorde med Huet. Anaheim med Giguere.
Tror säkert DIF vill ha kontinuitet på målvaktssidan. Men skulle inte vilja skriva ett långt kontrakt på en gång. Ta två år i taget max. Målvakter kan dippa snabbt. Inte kul att sitta på en högavlönad målvakt som har tre år kvar på ett kontrakt och inte håller.
Är generellt emot långtidskontrakt så spelarna går ner sig vare sig de vill eller inte. Framför allt gällande målvakter då man verkligen sitter i skiten när de dippar.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kanske det. Ett annat mindre troligt argument mot Tellan är att han har karriären bakom sig och att det saknas utvecklingsmöjliheter hos honom. Men med ett sådant tänk skulle vi aldrig tagít emot Mackan, Nisse eller som man nu hoppas på Tjärna sr. Så det argumentet faller förhoppningsvis på sin egen orimlighet. Klasspelare växer fatiskt inte på träd.Don66-2 skrev:Har börjat fundera på om det finns någon annan orsak till att Tellan inte verkar vara aktuell? Något med det sociala kanske? Han var ju i frysboxen hos BÅG också vilket var minst lika märkligt eftersom han spikade igen totalt med få undantag de gånger han fick stå i landslaget.BOMBOM BOUCHARD skrev:Riktigt kul och spännande att följa den heta frågan kring kommande målvakt. Skulle nästan behövas en egen tråd till den.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm