Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hovet

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Håller med Royen lite här - tänk om den fina atmosfären och ljudkulissen dämpas av en ombyggnad?
Äh, Hovet behöver fräschas upp och byggas om. Tror faktiskt inte alls att det kommer påverka atmosfären.
Och du vet detta hur?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Håller med Royen lite här - tänk om den fina atmosfären och ljudkulissen dämpas av en ombyggnad?
Äh, Hovet behöver fräschas upp och byggas om. Tror faktiskt inte alls att det kommer påverka atmosfären.
Och du vet detta hur?
Jag kan vända på frågan, varför tror DU det kommer påverka atmosfären?

Ser du hellre att vi fortfarande har den i särklass mest sunkiga ES-arenan som har fullständigt vidriga faciliteter, gamla unkna lokaler, slitna stolar etc? När dessutom möjligheterna till att tjäna mer pengar (i slutändan kunna konkurrera bättre) antagligen kommer inträffa så finns det ju inte ett dyft att tveka om när det gäller en ombyggnation.

Missförstå mig inte nu, jag älskar verkligen Hovet och atmosfären men det är fanimig inget snack om att något måste göras åt arenan och det är nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Men lugna ner dig lite. Jag har inte sagt något annat heller - snacka om att dra förhastade slutsatser. Jag är ingen byggexpert, men nåt är det ju med den gamla ladan som gör att det blir sjukt bra tryck. Är det betongen? Inte vet jag.

Jag bara hoppas att de ansvariga har det i åtanke, det är allt jag säger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Men lugna ner dig lite. Jag har inte sagt något annat heller - snacka om att dra förhastade slutsatser. Jag är ingen byggexpert, men nåt är det ju med den gamla ladan som gör att det blir sjukt bra tryck. Är det betongen? Inte vet jag.

Jag bara hoppas att de ansvariga har det i åtanke, det är allt jag säger.
Tycker ju inte direkt min slutsats var förhastad, lät ju ganska mycket som du var emot en ombyggnad. Menmen...

Ja, tror ju inte direkt de kommer ha det i åtanke som första mål när det byggs om men vad skall man göra åt saken? Skippa att bygga om för att det "kanske" blir några procent sämre? Det handlar om akustiken i hallen som mestadels påverkas av formen, dvs förhållande golv till vägg till tak och materialet. Bara hoppas en ombyggnad inte direkt påverkar, men om jag skall vara ärlig så bryr jag mig inte nämnvärt. Hovet MÅSTE fräschas upp, oavsett. Det var min poäng.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Bara hoppas att klubbarna får något att säga till om och i förlängningen fansen så att stämningen inte helt byggs bort, men som flera sagt tidigare Hovet MÅSTE byggas om det är bara fakta
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hur lång tid kommer det ta och måste vi spela i Globen medan det byggs?
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

pulverapa skrev:Hur lång tid kommer det ta och måste vi spela i Globen medan det byggs?
Nä, vi kan säkert få låna Farsta IP under tiden! ;-)
AndreasA18

Inlägg av AndreasA18 »

Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AndreasA18 skrev:Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
Man måste ha loger.
Expert.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Stämningen på våra matcher beror knappast på att Hovet är en stämningshöjande arena. Med en mindre ishall hade vi låtit ännu mer.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:
AndreasA18 skrev:Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
Man måste ha loger.
Självklart skall arenan ha loger och bättre restaurang/matställen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:
SirDIFalot skrev:
Man måste ha loger.
Självklart skall arenan ha loger och bättre restaurang/matställen.
Håller med. Det är en snygg arena vi ska ha, det ger mer intäkter för människor vill ha det mysigt även utanför den egna TV-soffan. Hockeypubliken är inte vad den en gång var. (även om bandypubliken är det, hehe)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja fy fan, ut med allt sånt. Ut även med barnfamlijer och sittplats publiks om inte bidrar till stämningen! Ta även bort all reklam som spelarna har på tröjorna, och även all reklam runt om i arenan. Bort med sponsorer och sån skit också, vad tillför de, liksom?

(.....är du på allvar?)
Användarvisningsbild
JohanPez

Hovet

Inlägg av JohanPez »

Vad som hade vart coolt några år framåt vore om AS blev så stort så att man kunde förlägga hyllan till ena långsidan och sätta AS mittemot klacken för att sedermera bli världsmästare på växelramsor.
Right? :)
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

JohanPez skrev:Vad som hade vart coolt några år framåt vore om AS blev så stort så att man kunde förlägga hyllan till ena långsidan och sätta AS mittemot klacken för att sedermera bli världsmästare på växelramsor.
Right? :)
Nej. Gick åt helvete när det testades mot timrå under Järnkaminernas dag.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Skriv svar