Och du vet detta hur?-daniel- skrev:Äh, Hovet behöver fräschas upp och byggas om. Tror faktiskt inte alls att det kommer påverka atmosfären.DIF_Soldier skrev:Håller med Royen lite här - tänk om den fina atmosfären och ljudkulissen dämpas av en ombyggnad?
Hovet
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Hovet
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag kan vända på frågan, varför tror DU det kommer påverka atmosfären?DIF_Soldier skrev:Och du vet detta hur?-daniel- skrev:Äh, Hovet behöver fräschas upp och byggas om. Tror faktiskt inte alls att det kommer påverka atmosfären.DIF_Soldier skrev:Håller med Royen lite här - tänk om den fina atmosfären och ljudkulissen dämpas av en ombyggnad?
Ser du hellre att vi fortfarande har den i särklass mest sunkiga ES-arenan som har fullständigt vidriga faciliteter, gamla unkna lokaler, slitna stolar etc? När dessutom möjligheterna till att tjäna mer pengar (i slutändan kunna konkurrera bättre) antagligen kommer inträffa så finns det ju inte ett dyft att tveka om när det gäller en ombyggnation.
Missförstå mig inte nu, jag älskar verkligen Hovet och atmosfären men det är fanimig inget snack om att något måste göras åt arenan och det är nu.
- DIF_Soldier
Men lugna ner dig lite. Jag har inte sagt något annat heller - snacka om att dra förhastade slutsatser. Jag är ingen byggexpert, men nåt är det ju med den gamla ladan som gör att det blir sjukt bra tryck. Är det betongen? Inte vet jag.
Jag bara hoppas att de ansvariga har det i åtanke, det är allt jag säger.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Tycker ju inte direkt min slutsats var förhastad, lät ju ganska mycket som du var emot en ombyggnad. Menmen...DIF_Soldier skrev:Men lugna ner dig lite. Jag har inte sagt något annat heller - snacka om att dra förhastade slutsatser. Jag är ingen byggexpert, men nåt är det ju med den gamla ladan som gör att det blir sjukt bra tryck. Är det betongen? Inte vet jag.
Ja, tror ju inte direkt de kommer ha det i åtanke som första mål när det byggs om men vad skall man göra åt saken? Skippa att bygga om för att det "kanske" blir några procent sämre? Det handlar om akustiken i hallen som mestadels påverkas av formen, dvs förhållande golv till vägg till tak och materialet. Bara hoppas en ombyggnad inte direkt påverkar, men om jag skall vara ärlig så bryr jag mig inte nämnvärt. Hovet MÅSTE fräschas upp, oavsett. Det var min poäng.
-
Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
- SirDIFalot
Man måste ha loger.AndreasA18 skrev:Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Självklart skall arenan ha loger och bättre restaurang/matställen.SirDIFalot skrev:Man måste ha loger.AndreasA18 skrev:Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Håller med. Det är en snygg arena vi ska ha, det ger mer intäkter för människor vill ha det mysigt även utanför den egna TV-soffan. Hockeypubliken är inte vad den en gång var. (även om bandypubliken är det, hehe)Frasse skrev:Självklart skall arenan ha loger och bättre restaurang/matställen.SirDIFalot skrev:Man måste ha loger.AndreasA18 skrev:Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Ja fy fan, ut med allt sånt. Ut även med barnfamlijer och sittplats publiks om inte bidrar till stämningen! Ta även bort all reklam som spelarna har på tröjorna, och även all reklam runt om i arenan. Bort med sponsorer och sån skit också, vad tillför de, liksom?AndreasA18 skrev:Sålänge det inte blir nån jävla jippo-arena alá Södertälje etc, med massa loger och skit. Usch!
(.....är du på allvar?)
Hovet
Vad som hade vart coolt några år framåt vore om AS blev så stort så att man kunde förlägga hyllan till ena långsidan och sätta AS mittemot klacken för att sedermera bli världsmästare på växelramsor.
Right?
Right?

Nej. Gick åt helvete när det testades mot timrå under Järnkaminernas dag.JohanPez skrev:Vad som hade vart coolt några år framåt vore om AS blev så stort så att man kunde förlägga hyllan till ena långsidan och sätta AS mittemot klacken för att sedermera bli världsmästare på växelramsor.
Right?
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet