Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av Magnutz »

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Daniel942 skrev:Var det inte "Super Djurgår'n" som var så roligt?
Bild
Tänkte också på det där! Pinsamma gnaget!
Lakrisal skrev:Grattis Svenska Hockey! Och tusen tack till Färjestad!

Det ska bara inte gå att komma upp från allsvenskan och gå till final. Så oerhört skönt att alla mäCktiga hybris gnagare äntligen får smaka på verkligheten. De är ett skräpgäng som lyckats skrälla hela säsongen, det blir inte lika lätt nästa år...
Instämmer. Nästa år har Fasth stuckit vilket förvandlat AIK till ett bottenlag igen. För övrigt måste jag säga att stämningen var ungefär lika bra som under random KS-match. Återigen, pinsamt gnaget!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, ajk är både hemska och energigivande. Det är faktiskt jävligt spännande att möta dem i derbyn - för vilka matcher blir lika heta hos oss supporters än just derbyn? Sen är de ju sorkar, skadedjur etc men det är ju grymt kul att spöa dem också. Det är med bitter-ljuv sinnesstämning jag ser fram emot att möta ajk i höst/vinter!

Bild
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

8:20 in i klippet

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Salas skrev:8:20 in i klippet

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen...
När vi ändå är inne på ämnet "skadeglädje" och Allsvenskan som närmar sig med storsteg...

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Detta lilla aik. Ordet sandlådenivå har fått en ny innebörd.
Under fredagskvällen så har en stor grupp aikare mer eller mindre reserverat upp alla de resterande platserna på den södra läktaren. Ticnet kommer givetvis att lösa det hela så det är ingen mening att varken bli förbannad eller irriterad, utan allt som bör göras är bara att njuta av stunden och läsa inlägg efter inlägg på aikforum där aikarna åter igen lyckas pissa på allt som aik fotboll försöker stå för. Det är nästan så att jag tycker synd om aik fotboll som förening (spelare, styrelse och ledarstab), för att det måste vara ett rent helvette att förfoga över en supporterskara där den smartaste personen av dom alla får Homer Simpson att framstå som ett geni.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

aik hockeys rubrik på att man förlängt med Salmonsson:

Salle har sajnat
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fan att aik ska kunna värva videll. Dessutom på 2 år. Vi fortsätter att skriva 1-års kontrakt. Kontinuitet är själva grundpelaren i att nå framgång.

Jaja, får väl hoppas han drar till KHL. Har till 8:e maj på sig innan gnagarnas kontrakt gäller.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Fan att aik ska kunna värva videll. Dessutom på 2 år. Vi fortsätter att skriva 1-års kontrakt. Kontinuitet är själva grundpelaren i att nå framgång.

Jaja, får väl hoppas han drar till KHL. Har till 8:e maj på sig innan gnagarnas kontrakt gäller.
hata khl.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Fan att aik ska kunna värva videll. Dessutom på 2 år. Vi fortsätter att skriva 1-års kontrakt. Kontinuitet är själva grundpelaren i att nå framgång.

Tycker ett år är bra att skriva. Nu t.ex. sitter vi med Lassen som är allt annat än bra.
Och spelarna kan ändå dra till NHL om de vill så spelar ingen roll om vi skriver 30-årskontrakt eller 1-års.
DIF!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Daniel942 skrev:

Tycker ett år är bra att skriva. Nu t.ex. sitter vi med Lassen som är allt annat än bra.
Och spelarna kan ändå dra till NHL om de vill så spelar ingen roll om vi skriver 30-årskontrakt eller 1-års.
Inte utan NHL-klausul?

Både ett-årskontrakt och flerårskontrakt har sina fördelar. Hade vi varit i situationen att Lassen satt på ett 1-årskontrakt och gjort dundersuccé så hade det givetvis varit smärtsamt att tredubbla hans lön eller se honom försvinna till NHL, med vetskapen att han faktiskt var beredd att skriva på för två säsonger med lägre lön.

Med spelare som Hannula, Nisse etc tycker jag absolut man ska satsa på flerårskontrakt. Dessa spelare vet vi vart vi har. Nya spelare är lite mer chansningar. Här bör man tänka efter innan man bestämmer längden på kontraktet.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

B.I.B.A skrev:
Daniel942 skrev:

Inte utan NHL-klausul?

Både ett-årskontrakt och flerårskontrakt har sina fördelar. Hade vi varit i situationen att Lassen satt på ett 1-årskontrakt och gjort dundersuccé så hade det givetvis varit smärtsamt att tredubbla hans lön eller se honom försvinna till NHL, med vetskapen att han faktiskt var beredd att skriva på för två säsonger med lägre lön.

Med spelare som Hannula, Nisse etc tycker jag absolut man ska satsa på flerårskontrakt. Dessa spelare vet vi vart vi har. Nya spelare är lite mer chansningar. Här bör man tänka efter innan man bestämmer längden på kontraktet.
Jo? Det nya NHL-Avtalet?
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Japp, inte behövs det NHL-klausul inte. Fram till 15 juni (tror jag) får vem som helst lämna för NHL oavsett om de har kontrakt eller ej, och oavsett om de har klausul eller ej.

Lite obehagligt med Videll är det allt. Hoppas att de inte lockar till sig Klasen och Wesslan också. Då vet jag inte vad jag tar mig till.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi behöver inte Videll. Aik har dock en bra trupp på forwardssidan, ungefär som vi. Det blir tight i slaget om Stockholm i höst.
Säg den glädje som varar
Skriv svar