Förändringar inför nästa säsong

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Förändringar inför nästa säsong

Inlägg av Magnutz »

BaronVonDif skrev:Satte utomhus match som nr 7 och som jippo i min tråd och trodde den skulle vara den minst iögonfallande och ändå har den väckt störts intresse (eller mot motresse),tycker dom andra frågorna är viktigare.
Åtminstone är jag alldeles för trött för att läsa dina kloka tankar just nu. Jag kikar igenom dem imorgon. ;) Men den sista hade jag en relativt fast åsikt om redan så den orkade jag ta mig an. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Magnutz skrev:
BaronVonDif skrev:Satte utomhus match som nr 7 och som jippo i min tråd och trodde den skulle vara den minst iögonfallande och ändå har den väckt störts intresse (eller mot motresse),tycker dom andra frågorna är viktigare.
Åtminstone är jag alldeles för trött för att läsa dina kloka tankar just nu. Jag kikar igenom dem imorgon. ;) Men den sista hade jag en relativt fast åsikt om redan så den orkade jag ta mig an. ;)
Vad ska man säga? Alla vill väl att vi ska ha en grym taktik ingen kan bemöta, att vi håller våra ledningar, vinner i sudden, bara värvar bra spelare när vi värvar, får våra juniorer att stanna hemma osv.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

AMMC skrev:
Magnutz skrev:
Vad ska man säga? Alla vill väl att vi ska ha en grym taktik ingen kan bemöta, att vi håller våra ledningar, vinner i sudden, bara värvar bra spelare när vi värvar, får våra juniorer att stanna hemma osv.
Se där. AMMC har visst orkat läsa. Det var mer än vad jag klarade av ikväll. Är det självklarheter du skrivit så instämmer jag i blindo med AMMC. ;)
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Magnutz skrev:
Se där. AMMC har visst orkat läsa. Det var mer än vad jag klarade av ikväll. Är det självklarheter du skrivit så instämmer jag i blindo med AMMC. ;)
Läskunnigheten är en av mina absolut bästa kvaliteter här på forumet! ;-)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

AMMC skrev:
Magnutz skrev:
Läskunnigheten är en av mina absolut bästa kvaliteter här på forumet! ;-)
En helt klart underskattad skill! Näe, om man skulle knyta sig.. Kul att forumet lever vidare trots att laget sover. ;)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kentta skrev:
B.I.B.A skrev: Tyckte detta var ganska självklart, men okej:

Givetvis måste man göra en budget och undersöka vilka inkomster man kommer få och vilka extra kostnader detta kommer innebära. Skulle man då inte hitta någon lösning där man går plus får man ju givetvis lägga ner projektet.

Det som gör att det ser ljust ut är att vi har ett flertal bra fotbollsarenor i Stockholm (och utanför, typ i Solna), där man utan problem borde kunna arrangera matchen. Den lyxen hade inte Färjestad, dock vet jag inte vilket resultat deras jippo slutade på.
Har för mig att deras slutade på +/- 0.

Tror att det kostar rätt mycket att hyra valfri fotbollsarena, installera kylsystem, montera sarg osv.

Nej tack till utomhusmatcher!
Har svårt att tänka mig att det är dyrare att hyra en fotbollsarena på vintern än att bygga en helt ny "arena" på parkeringen och riva den dagen efteråt.
Avgå Jocke.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Nej, nu tycker jag att ni är lite väl griniga. EN jippomatch per säsong är väl ingenting att gnälla om? Jag är för utomhusmatcher.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:Nej, nu tycker jag att ni är lite väl griniga. EN jippomatch per säsong är väl ingenting att gnälla om? Jag är för utomhusmatcher.
Mja. Det ska väl isf vara under förutsättningen att det inte är ett derby (derbyn är för viktiga för att göra jippo av) och att det under inga omständigheter spelas ute i Solna.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Kör en jippomatch i ett kokande Globen istället. Utematcher, fyfan vad T R Ö T T !
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Utomhusmatcher är plast.

Nej tack till dessa.

Det jag däremot saknar är en tydligare röd tråd för våra unga spelare som precis avslutat sin juniortid hos oss.

Väldigt få spelare klarar av att ta steget från junior och sedan direkt ta en plats i A-laget.

Det jag skulle vilja se är en satsning där man skrev ett avtal med förening typ Almtuna eller liknande som sade att vi lånar ut 5-8 junisar varje år till dem. Detta skall då alltså röra sig om unga spelare vi tror på, men som inte känns riktigt färdiga för spel i elitserien. Vi snackar alltså om lån över en hel säsong inte vara någon vecka hit eller dit.

Unga spelare utvecklas av att spela matcher mot seniormotstånd, inte av att träna med DIFs A-lag och sedan i bästa fall få spela 4-5 minuter var femte match.

Detta är en satsning jag skulle vilja se och det är dessutom en satsning som på sikt borde bära frukt då vi rimligtvis borde kunna plocka upp mer färdiga spelare till a-truppen. Kanske inte spelare för kedja 1 eller 2, men garanterat spelare för de två andra kedjorna.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Kan bara instämma i det Kall-El skriver. Låt juniorerna utvecklas i Allsvenskan eller division 1 några säsonger och ta tillbaka dem när de är redo för Elitserien. Då kan vi få in spelare som vi har koll på istället för att värva från andra ES-klubbar, floppar från AS eller utlandet, etc. Det kommer att gynna alla parter på både kort och lång sikt.
Skriv svar