Utlånade DIF-spelare

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Utlånade DIF-spelare

Inlägg av Magnutz »

Tänkte att en sån här tråd kunde vara intressant. Hittade en AB-artikel om Kvalserien. Spelaren? Jo, det är Alexander Deilert.

Kvälj-serien
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Utlånade DIF-spelare

Inlägg av reservjesus »

Jag vill inte se Deilert i DIF nästa säsong. Mot modo gjorde han bort sig totalt då han gav de en straff pga individuellt misstag. En spelar jag VILL se är Henrik Eriksson. En riktig powerforward.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

reservjesus skrev:Jag vill inte se Deilert i DIF nästa säsong. Mot modo gjorde han bort sig totalt då han gav de en straff pga individuellt misstag. En spelar jag VILL se är Henrik Eriksson. En riktig powerforward.
Har du mer att gå på än det individuella misstaget han gjorde mot Modo?

Om inte kanske du bör ta en funderare på hur du bedömer spelares lämplighet.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Alexander har helt klart potential, men han är fortfarande alldeles för dålig i defensiven. Jag är mer nervös när han spelar än när Lassen gör det. Jag har kikat lite på kvalserien, och flera gånger har Deilert slarvat så att chanser har uppstått för motståndarlaget. Han gör för många missar helt enkelt. Jag vill också se Hank nästa säsong.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Anderberg »

Deilert är, precis som de flesta unga backarna från DIF, en skandal i egen zon. Makalöst klen och spelar med dåliga marginaler. Nej tack till honom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ge killen ett år till. Hans utveckling kan ske när som helst eller aldrig. Men han kan mycket väl bli bra! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

AMMC skrev:
reservjesus skrev:Jag vill inte se Deilert i DIF nästa säsong. Mot modo gjorde han bort sig totalt då han gav de en straff pga individuellt misstag. En spelar jag VILL se är Henrik Eriksson. En riktig powerforward.
Har du mer att gå på än det individuella misstaget han gjorde mot Modo?

Om inte kanske du bör ta en funderare på hur du bedömer spelares lämplighet.
Klart som korvspad att jag inte bedömer en spelare efter ett misstag. Tycker att han är en risk i egen zon, vågar inte gå in i tuffa situationer sen tycker jag att han verkar för vek för att spela i ES.
clowns to the left of me, jokers to the right
Skriv svar