K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av Daniel942 »

Nu lugnar vi ner oss. Vi är Djurgårdsfamiljen - Vi är med varandra, inte mot varandra.
DIF!
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Detta var Falkens sista match i karriären. Det är så tragiskt att jag gråter.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Anderberg skrev:Detta var Falkens sista match i karriären. Det är så tragiskt att jag gråter.
Är du säker? Han har gått ut med att han kanske ska fortsätta.
Har du någon källa?
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Stämmer det så är det väldigt sorgligt, men dock kanske bra för Djurgården som förening om man ser långsiktigt. Alla lägger skridskorna på hyllan en vacker dag, och generationsväxling är en nödvändig del av sporten, oavsett hur tragiskt det än må vara.
Jag har dock inget emot att Falken fortsätter, men det känns nog som om att vår störste trotjänare någonsin lägger skridskorna på hyllan och tackar för sig.
Användarvisningsbild
soundboy

Inlägg av soundboy »

Salas skrev:Stämmer det så är det väldigt sorgligt, men dock kanske bra för Djurgården som förening om man ser långsiktigt. Alla lägger skridskorna på hyllan en vacker dag, och generationsväxling är en nödvändig del av sporten, oavsett hur tragiskt det än må vara.
Jag har dock inget emot att Falken fortsätter, men det känns nog som om att vår störste trotjänare någonsin lägger skridskorna på hyllan och tackar för sig.
Har också den känslan, jag tror han tänkte inför den förra säsongen att det fick vara den sista, men med tanke på hur bra det gick för laget kände han förmodligen att chansen fanns att han kunde få avsluta med ett guld om han försökte ett år till. Nu blev det inte så och nu är det nog slut.

Jag kommer inte gråta floder om han nu eventuellt lägger av, även om skridskoåkningen aldrig direkt varit hans signum så märks det verkligen att han är 40+ numera. Spelkänslan finns däremot kvar, frågan är hur länge han kan hålla på innan rullatorn måste med in på isen :wink:
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Den här förlusten sved så otroligt mycket. Sen slutsignalen gick så har jag gjort allt jag kan för att inte tänka på det för mycket. Det svider fortfarande ordentligt men det kommer alltid en ny säsong.. Hur lite det nu än tröstar för tillfället. Men så länge jag har mitt Djurgården så ska jag nog ändå överleva det här med
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Mash

Inlägg av Mash »

Säsongskort skaffat till nästa säsong, som en tröstpresent efter denna förlust.

Känns så segt att vi var sååå nära, såååå nära! Och att Zibbe var 1dm från att få in puckhelvetet i början av fjärde. Inte våran dag helt enkelt.

September börjar det igen, HELVETE VAD LÄNGE! Det blir att kolla igenom alla matcher igen, Tisdag - Torsdag - Lördag. Tack för låten Magnutz, gjorde mig positivare och slapp tänka på skoterraggarna.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mash skrev:Säsongskort skaffat till nästa säsong, som en tröstpresent efter denna förlust.

Känns så segt att vi var sååå nära, såååå nära! Och att Zibbe var 1dm från att få in puckhelvetet i början av fjärde. Inte våran dag helt enkelt.

September börjar det igen, HELVETE VAD LÄNGE! Det blir att kolla igenom alla matcher igen, Tisdag - Torsdag - Lördag. Tack för låten Magnutz, gjorde mig positivare och slapp tänka på skoterraggarna.
Ska beställa mitt imorgon också. Är så stolt över att vara Djurgårdare.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:
Lasse Granqvist skrev:OCH DÅ KOMMER LULEÅ IN I ANFALLSZON NU SKA VI SE VAD VI HITTAR PÅ HÄR NU DÅ NUMMER 24 TESTAR ETT SKOTT SOM GÅR RAKT I MAGEN PÅ OWUYA! BLEV EN FARLIG MÖJLIGHET FÖR LULEÅ!!!!

Djurgården tar in pucken i anfallszon spelar runt den fint, men jag måste ändå berömma Luleås fina försvarsspel. Jag älskar Luleå för övrigt. Djurgården kan inte skapa någonting.
Thomas Johansson skrev:LULEÅ KOMMER UPP STARKT I MATCHEN OCH KÖR ÖVER DJURGÅRDEN SOM INTE ALLS GÖR NÅNTING BRA. STOCKHOLMARNA SPELAR TRÅKIGT MEDANS LULEÅ HAR KOMMIT PÅ ETT NYTT SÄTT ATT SPELA HOCKEY PÅ. JAG ÄLSKAR LULEÅ!
Jag ska ha mina pengar tillbaka. Det ska inte kosta 159 spänn att bli verbalt nerspydd. Det kan man fixa gratis. anal + måste sätta press på de där jävla stollarna som de har anställda som kommentatorer. Och, du blir inte en hockey-expert bara för att du spelat hockey. Något som Hr. Rönnqvist ska fundera över och således också Tomas "Jag har en tagg i anus" Johansson.

De har sålt en undermålig produkt, den har jag reklamerat. Om de nekar mig kommer jag att dra det här vidare.
http://www.larstommy.se/
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:
Mash skrev:Säsongskort skaffat till nästa säsong, som en tröstpresent efter denna förlust.

Ska beställa mitt imorgon också. Är så stolt över att vara Djurgårdare.
Hovet = Mitt andra hem med en underbar familj! Samma plats som denna säsong, och den platsen kommer förbli min 8)

Det jag kommer minnas

1.Ragnarssons avsked, fy fan vad sorgligt det var.

2. Järnkaminernas dag, sjuka TIFOn! Galet bra jobbat.

3. Nisse Ekman, vi hoppas att du kommer tillbaka helt återställd till ett normalt liv. Det är skönt att se dig på Hovet, vi är med dig överallt!

4. Derby 3 och 5, vi visade hur hockey skulle spelas för råttpacket och dom blev förnedrade på läktaren. Även på deras födelsedag.

5. Skellefteå matchen hemma 26/12 (Memoriserat datumet) med vinst 5-1, galet på läktaren och sambatakter på isen.

6. Kvartsfinal 6, bästa som vi gjort i Globen. Sittplats agerar klack runtom i Globen, hånar Luleåsupportrarna samt systrarna Abbott. Hänger med på sångerna så hela Globen ekade, det var galet och det är ENDAST, ENDAST vi i Djurgårdsfamiljen som kan uppleva något sånt igen.

7. Falken födelsedag, hans presenter var dom bästa och att få en sådan uppvaktning. Fan jag är avundsjuk! Hoppas du orkar en säsong till Falk!

Jag har glömt denna match nu, sitter och tittar på repriser och inser hur jävla nära det var och hur jäkla bra hela laget slet genom säsongen. Även fast ingenting fungerande så fortsatte man och försökte hitta någon lösning för problemet. Det gick nästan men som sagt, inget lag har lyckats vända ett 0-3 underläge i matcher i Elitserien så varför skulle det lyckas ikväll?

Krüger försöker hypnotisera ser det ut som på denna bild , synd att det inte fungerande :roll:

Vi älskar er ändå! Alltid Oavsett! Djurgår'n till jag dör!
dmpbarn

Inlägg av dmpbarn »

Får ändå säga att jag är riktigt nöjd med vad det blev jämfört med hur jag kände efter 3-0 i matcher. Mäktigt att ta ikapp till 3-3 och sen ta sista matchen till förlängning.

All heder till grabbarna.
helgonet

Inlägg av helgonet »

:( :( Jag är ledsen, det gör ont i kroppen :( :(

Älskar dig så
Låt tiden gå
Vill träffa dig snart igen
Värme du ger
Ser hur du ler
Hjärtat slår för min vän

Heja Djurgården!
ViperDIF

Inlägg av ViperDIF »

Känns tomt. Stor sorg. Nästan ångest.

Hade stora förväntningar som DIF stundtals levde upp till med råge!

Ser fram emot nästa säsong!

Nu börjar snart fotbollen :)

ÄLSKA DJURGÅRDEN - FÖR EVIGT
DIFwishes

K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av DIFwishes »

Inte många timmars sömn inatt. Fy faan!!
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

DIFwishes skrev:Inte många timmars sömn inatt. Fy faan!!
0 här. Fan var inte så sur igår, vaknade upp med feber och mådde piss fysiskt så kunde inte koncentrera mig på det psykiska. Trodde att jag kunde förtränga allt ganska snabbt och vara glad över att vi iaf. fick säsongens sista fest där i fredags. Men fan det är nu jag börjar inse att det är över...
Låst