Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag tror att Laine kan vara en bra värvning. Visst, han har en (o)förmåga att ta dumma utvisningar, men han är en väldigt duktig hockeyspelare (bäst i Hv IMO). Lite Abbot-varning just i det avseendet att han har svårt att kontrollera sitt humör. Däremot har jag aldrig upplevt att han filmar. Han spelar tufft, lite småfult emellanåt och är en riktig retsticka, men det är ju bara positiva egenskaper, anser jag. En sån spelare man hatar att möta, men älskar att ha i det egna laget.
Inte Laine för faaaan. Aldrig. Aldrig någonsin. Hem med Linkan istället i så fall.
Angående Bom-bom håller jag med om att han höjt sig nåt enormt. Han har ju tveklöst stärkt sina aktier inför kommande säsong.
Strålman vore grymt, men inte särskilt troligt, nej. D. Tjärnqvist känns onekligen mest aktuell som förstärkning på backplats.
Owuya är fan strålande i mål. Om inte NHL hugger honom är det ju tveksamt om en värvning av Tellan blir av.
Angående Bom-bom håller jag med om att han höjt sig nåt enormt. Han har ju tveklöst stärkt sina aktier inför kommande säsong.
Strålman vore grymt, men inte särskilt troligt, nej. D. Tjärnqvist känns onekligen mest aktuell som förstärkning på backplats.
Owuya är fan strålande i mål. Om inte NHL hugger honom är det ju tveksamt om en värvning av Tellan blir av.
Jag hoppas nu att alla som klagade på Bom Bom har tänkt om lite, är för tillfället en av den viktigaste nyckeln i försvaret tillsammans med Owuya!
O det här pratat om Laine, är en ruskigt duktig spelare, ruggig fart på grillerna, riktigt bra rappt skott, men sen är det ju det tyvärr att han har den förmågan att ta dom dumma utvisningarna, men jag tackar verkligen inte nej.. Tror faktiskt det är en spelare vårt kära DIF skulle få en väldig nytta av! Jobbig att möta! Helt klart Intressant?
O det här pratat om Laine, är en ruskigt duktig spelare, ruggig fart på grillerna, riktigt bra rappt skott, men sen är det ju det tyvärr att han har den förmågan att ta dom dumma utvisningarna, men jag tackar verkligen inte nej.. Tror faktiskt det är en spelare vårt kära DIF skulle få en väldig nytta av! Jobbig att möta! Helt klart Intressant?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej tack till nån inhyrd filmande finne i vår fina förening.
Varför i hela friden skulle vi hosta upp de pengar som Laine säkerligen skulle kräva..?
Varför i hela friden skulle vi hosta upp de pengar som Laine säkerligen skulle kräva..?

Laine är grym på rören men har tyvärr helt fel karaktär för att bära DIF-tröjan.
Vad är skälet till att han ens diskuteras?
Vad är skälet till att han ens diskuteras?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Undrar jag verkligen också. Helt oförståeligt.sensei skrev: Vad är skälet till att han ens diskuteras?
Helt oförstående jag med.... inga dyra finnar eller tjecker = Charmen med DIF !
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
nej.Widing41 skrev:Jag hoppas nu att alla som klagade på Bom Bom har tänkt om lite, är för tillfället en av den viktigaste nyckeln i försvaret tillsammans med Owuya!
Bombom är grym nu, men han tog en fin!! 2a i slutet av k3 och har gjort sjukt många andra superkorkade grejer under säsongen. Han är fortfarande väldigt oslipad. Passar i ett slutspel men behöver klara att hålla fokus även i vanliga seriematcher.
Nu har han varit BRA i 3 matcher i rad. låt nu killen spela likadant imorgon, men bytt åsikt ang. honom? nej, inte än. Han kan mer det vet jag och är på god väg att visa det. Då byter jag åsikt.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Själv har jag alltid vetat om att Bombom har en väldigt hög högstanivå, men det räcker liksom inte i min bok. Han är alldeles för ojämn. Liksom Widing som har en tendens att vara helt osynlig vissa matcher. Faktum är, gällande Widing, att om man bortser från den peak på 10-12 matcher han hade kring jul och framåt, vill jag hävda att han har varit en av våra 2-3 sämsta forwards den här säsongen. Sorgligt men absolut sant. Har fortfarande inte sett röken av den fantastiska speed han påstås ha.
Angående Laine: Vad är skillnaden mellan att ha en dyr tjeck/finne eller en dyr dalmas i laget? Så länge de inte har någon anknytning till Stockholm är det väl skit samma var de kommer ifrån?
Angående Laine: Vad är skillnaden mellan att ha en dyr tjeck/finne eller en dyr dalmas i laget? Så länge de inte har någon anknytning till Stockholm är det väl skit samma var de kommer ifrån?
- SkönaDjurgårn
Aja men lagg ner snacket om Laine nu. Han ar den storsta idioten i hela elitserien och jag skulle spy om han skrev pa for DIF.
Varför jag vill fortfarande bli är med Bombom är för att han är på en jävligt saftig lön, och av den lönen borde han vara bra både i medgång och motgång, nu är han gryyyym i medgång men säääämst i motgång tyvär.
- reservjesus
Bombom är ju verkligen en spelare som trivs bäst i slutspel. Tycker han varit riktigt bra senaste matcherna.
clowns to the left of me, jokers to the right
I takt med att lhc helt slutat med anfallshockey har Bombom börjat spela bra. Han kan fokusera mer på anfallshockey. Visst gör han bra arbete bakåt men jag tycker han är mer offensiv nu är han varit tidigare. Detta beror säkert på sättet skoter hc spelar sin "hockey" på. han är fortfarande ganska slö på rören och när han sätts under press och när spelet går snabbt blir han snabbt uppskickad på läktaren efter korv. Men nu, mot ett segt lhc har han klivit fram. Det måste gillas.reservjesus skrev:Bombom är ju verkligen en spelare som trivs bäst i slutspel. Tycker han varit riktigt bra senaste matcherna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Jesper Ollas; http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/article929648.ece
Verkar vara relativt aktuellt nu, speciellt efter Frasses kommentar kring det hela.
Verkar vara relativt aktuellt nu, speciellt efter Frasses kommentar kring det hela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SkönaDjurgårn
Varenda kommentar i den dar artikeln handlar ju om hur kass Ollas ar. Ni som sett honom i vinter, vad tycker ni? Jag har ingen koll men kanner mig mycket tveksam. Ser hellre en egen juniorprodukt isaf.